Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WiFi-problem med iOS 6


monopoly

Rekommendera Poster

Jag är fortfarande jävligt lack.... Hur fan kan det finnas en sådan bugg? Trådlöst nätverk är enligt mig en av grunderna i en smartphone. Riktigt riktigt dåligt Apple!!! Jag har nämligen fortfarande inte lyckats med att koppla upp mig. Trots att jag gjort alla tips typ 1000 gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat en lösning!

Lösning när det gäller Netgear: Nedgradera Firmware. Jag har en WGT624v3. Ladda ner och installera Firmware Version 2.0.21_1.0.1 - filen hittar du här!

 

Funkar på en gång sen! Jävligt onödigt och klantigt av Apple, men lösningen funkar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEESSS!!!

Det fungerade men nog är det själva f-n att det inte ska fungera på annat sätt. Apple måste ju komma med en fix för detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning när det gäller Netgear: Nedgradera Firmware. Jag har en WGT624v3. L

Funkar på en gång sen! Jävligt onödigt och klantigt av Apple, men lösningen funkar...

 

Du menar det är klantigt av Apple att NetGears router inte fungerar med iOS 6?

Du har inte tänkt att det kan vara NetGear som är klantiga?

Det finns mängder med routers på marknaden, jag tror inte att Apple har testat alla...

Att klaga på Apple här det är som att säga "Min skrivare fungerar inte med Apple, himla onödigt och klantigt av Apple, jag tvingades nedgradera min skrivares firmware. Hoppas det kommer en fix till Apple som fixar så jag kan köra senaste firmware i min skrivare".

 

Att routers kan ha problem med Apple-produkter är inget nytt. En kändis i sammanhanget är ju D-link, för bara ett par år sedan var det mycket klagomål på att D-Links routers inte fungerade tillfredsställande med Apple.

Då skaffade man en annan router så fungerade det. Men då klagade man inte så mycket på Apple utan på router-tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det är en fråga om centrum eller periferi. Anser man att Apple är centrum och att alla andra ska följa efter när de ändrar något är det naturligtvis klantigt av Netgear. Men det är ju Apple som har ändrat så att det inte fungerar. Det fungerar ju på iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348261889[/url]' post='1571469']

Du menar det är klantigt av Apple att NetGears router inte fungerar med iOS 6?

Du har inte tänkt att det kan vara NetGear som är klantiga?

Det finns mängder med routers på marknaden, jag tror inte att Apple har testat alla...

Att klaga på Apple här det är som att säga "Min skrivare fungerar inte med Apple, himla onödigt och klantigt av Apple, jag tvingades nedgradera min skrivares firmware. Hoppas det kommer en fix till Apple som fixar så jag kan köra senaste firmware i min skrivare".

 

Att routers kan ha problem med Apple-produkter är inget nytt. En kändis i sammanhanget är ju D-link, för bara ett par år sedan var det mycket klagomål på att D-Links routers inte fungerade tillfredsställande med Apple.

Då skaffade man en annan router så fungerade det. Men då klagade man inte så mycket på Apple utan på router-tillverkaren.

 

Jag håller visserligen med dig tills viss del. Men ett företag som Apple måste även hålla sig ajour med andra stora tillverkare. Att ha bakåtkompatibla lösningar är inte lösningen på ett nytt operativsystem. Det är bara att inse att Apple har klantar till sig, men hey, man överlver :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som inte kan ens slå på wifi? Vad ska jag göra?

Hela den menyraden är grå på luren?

På vår andra 4s har vi inte haft något problem och bägge är uppdaterade här hemma samma dygn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning när det gäller Netgear: Nedgradera Firmware. Jag har en WGT624v3. Ladda ner och installera Firmware Version 2.0.21_1.0.1 - filen hittar du här!

Funkar på en gång sen! Jävligt onödigt och klantigt av Apple, men lösningen funkar...

 

Stort tack Monopoly! Äntligen, där satt den. Trodde jag skulle blir knasig av ominstallationer, nätverksinställningsfippel och testande högt och lågt. NU FUNKAR DET.

 

Och JA, jag tycker också det är onödigt och klantigt av Apple. En väldigt standard-router från Netgear borde man ju kunna testa emot. Skall man sälja ett par miljoner Iphones med en marginal på över 50 % så borde man ju kunna lägga ett antal timmar extra på att testa även de mest obskyra lösningar... Blåtandsstyrningen är väl OK till dom där 10 år gamla kylskåpen som skulle kunna handla mjölk själv hoppas jag :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar det är klantigt av Apple att NetGears router inte fungerar med iOS 6?

Du har inte tänkt att det kan vara NetGear som är klantiga?

Det finns mängder med routers på marknaden, jag tror inte att Apple har testat alla...

Att klaga på Apple här det är som att säga "Min skrivare fungerar inte med Apple, himla onödigt och klantigt av Apple, jag tvingades nedgradera min skrivares firmware. Hoppas det kommer en fix till Apple som fixar så jag kan köra senaste firmware i min skrivare".

 

Att routers kan ha problem med Apple-produkter är inget nytt. En kändis i sammanhanget är ju D-link, för bara ett par år sedan var det mycket klagomål på att D-Links routers inte fungerade tillfredsställande med Apple.

Då skaffade man en annan router så fungerade det. Men då klagade man inte så mycket på Apple utan på router-tillverkaren.

 

Ursäkta!

 

Men det är ju löjligt!

 

En vän till mig har en iPhone 4 med iOS 6 och han har inga som helst problem med mitt nätverk. Allt är som vanligt för honom.

 

Dessutom: Det funkade fint innan jag uppdaterade till iOS 6!

 

Vem är det alltså som ändrat förutsätningarna? Ju... Apple! Och det SKA de ha skit för... Så enkelt är det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Samma problem med iPhone 4S. Wifi funkar på min 3GS, sambons 4 samt alla datorer i huset, och funkade bra på min 4S fram till iOS6 uppdateringen.

 

Felet är egentligen mitt eget då jag vet att man tar en risk genom att uppdatera så fort ett nytt OS släppts. Men det känns underligt att Apple än en gång släpper ett operativsystem med wifi problem (tänker främst på Lion).

 

Innan Lion och nu iOS6 har jag aldrig haft wifi problem som dessa på någon enhet. Jag har svårt att köpa att det är upp till tillverkare av nätverksutrustningen att fixa detta när det tycks funka med andra OS och enheter.

 

Sedan tror jag att det är två problem med ett gemensamt symptom som beskrivs i tråden. Ni som får upp en webbsida har inte samma problem som trådskaparen.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David.thomsson

Har ett liknande problem, kopplar från sig från mitt wifi när jag låser den. när jag låser upp den måste jag koppla upp den manuellt.... testat allt möjligt sjuukt irriterande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varken haft problem med ngn av de 6 iPhones eller de 2 iPads jag uppdaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Jag har haft exakt samma problem med både min iPhone 4S och min iPad 3 efter att jag

uppdaterade till iOS6. Jag tappar kontakten mid mitt Wi-Fi hela tiden. Jag har dock

kommit på en lösning som fungerar på mina två enheter. Jag gjorde så här:

 

Återställ dina nätverksinställningar. Gå in på Wi-Fi i inställningarna, men välj INTE

ditt Wi-Fi när det dyker upp. Välj istället "Annat...". Mata in dina Wi-Fi-uppgifter

manuellt, och anslut.

 

Efter att jag gjorde detta så fungerar allt som det ska igen på mina båda enheterna.

Dom är anslutna till Wi-Fi konstant.

 

Ni som har samma problem kan ju alltid prova detta. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och hjälpte en kompis som gått från en SE K800i till en ip5 och där strulade det så in i h-vete med det trådlösa....det var likadant med min ip5:a.

 

Lösningen var att elda upp D-link routern :) Nä allvarligt, ja bad han fara å köpa en airport express och då funkade allt super.

 

Jag har haft Apple routrar i 3 1/2 år och en sak jag har märkt är ju att dom bara går å går, har haft både Belkin & D-link före å dom fick jag starta om då och då för att dom skulle fungera.

 

Nu kanske jag är färgad av Apples routrar men min erfarenhet säger att dom är dom bästa crossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag får inte ens en möjlighet att akivera WiFi, grå ruta. Det har fungerat tidigare men började att strula, har en iPhons 4s med iOs6. Första gången fungerade det med att återställa nätverksinställnngar men nu är det tvärstopp. Hr egentligen ingen lust att göra en toltal återställning eftersom det inte verkar göra nytta för några men jag vet inte.Tacksam för förslag eller ska man reklamera telefonen?H/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Gör reklamation på telefonen grå wifi är oftast förknippad med problem i hårdvaran dålig lödning och liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Efter kvällens uppdatering av min 4S till iOS6 kan jag inte längre koppla upp mig mot WiFi. Jag får upp felmeddelandet "Kunde inte ansluta till nätverket xxx". Någon som stött på samma problem?

 

Ja, det är för dj--ligt!

Inte på någon av Mac:arna fungerar det.

Dessutom slutade det att fungera med att ladda iPhonen via USB från datorn?

Detta måste fixas omedelbart!!

Vem har denna typ av ansvar?

Beror det på att vi är i Sverige?

Eller är det ett universellt problem?

Man kan ju inte heller backa tillbaka till iOS5!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det är rätt tråd. Kompisen köpte en iPhone 5 och lyckades inte komma ut via WIFI. Vi provade allt meneden stod bara och tuggade. Då stängde min bror av Bluetooth och plötsligt kopplade iPhonen upp sig mot WIFI. Hur kan de ha med varann att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nergraderade min Netgear router och då fungerade det.

I går kom version 6.0.1. Vet inte om det har rättat till problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vansinnigt dåliga hastigheter med wifi på min Iphone 5. En 32MB stor fil tar 10 minuter att ladda ner till telefonen. Med 3G tar det 45 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Det verkar som det är det som hänt mig.

Jag har återställt nätverksinställningarna ett 10-tal gånger

 

provat att återställa alla inställningar

 

men inget hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade detta som kan vara till hjälp

 

En fotnot: Vissa Wi-Fi-förluster kan härröra från en problematisk interaktion mellan Wi-Fi och cellulära dataanslutningar. Många användare har upptäckt att stänga mobildata i inställningar får sin Wi-Fi fungera igen. Andra rapporterar att data dirigeras via iPhone cellulära anslutning även när enheten är på en Wi-Fi-nätverk. Enligt en teori (vilket jag inte kan bekräfta så exakt) allt detta kan vara en konsekvens av en funktion, avsedda att tillsättas i iOS 6, som tycks ha fallit i sista minuten: Wi-Fi Plus Cellular. Problemen kan uppstå på grund av att funktionen kvarvarande förblir felaktigt aktiverad i vissa iPhone 5 enheter, eller på telefoner av utvecklare som körde betaversioner av iOS 6. Om så är fallet, kommer det nästan säkert behöva en uppdatering från Apple för att fixa detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...