Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WiFi-problem med iOS 6


monopoly

Rekommendera Poster

Efter kvällens uppdatering av min 4S till iOS6 kan jag inte längre koppla upp mig mot WiFi. Jag får upp felmeddelandet "Kunde inte ansluta till nätverket xxx". Någon som stött på samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till reset i settings och prova reset network settings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter kvällens uppdatering av min 4S till iOS6 kan jag inte längre koppla upp mig mot WiFi. Jag får upp felmeddelandet "Kunde inte ansluta till nätverket xxx". Någon som stött på samma problem?

 

 

ÄNTLIGEN !!!

 

Har letat efter ett sånt inlägg hela kvällen!

 

Har exakt samma problem. Har återställt ALLT mellan himmel och jord. Till och med hela min iPhone. Hjälpte det? Nej! Startat om routern, raderat allt information i luren... Har försökt allt jag kunde och allt jag kunde googla mig till.

 

Har ju laddat hem uppdateringen via mitt trådlösa. Och min dator fungerar fortfarande alldeles utmärkt med det. Bara min iPhone 4S fungerar inte längre. Hur fan i hela världen kan Apple misslyckas med en av de viktigaste grundegenskaperna undrar jag. Hoppas att de komma med en 6.1 snarast och fixar till det här. Har ikväll ägnat 4 timmar av mitt liv just bara för det här. Helt otroligt att det inte fungerar. Som sagt: laddade hem första uppdateringen (innan jag körde en gång till via iTunes) via mitt trådlösa nätverk! Funkade superb med 5.1.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem alls med min 3GS. Kanske relaterat till 4S då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem, det fungerade bra först. Men helt plötsligt funkar det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när jag trycker på mitt nätverk i WiFi-menyn så går iPhonen ut i Safari till www.apple.com och visar upp en sida där det står något om att sidan inte kunde hittas... Är det samma problem som alla andra upplever? Om inte, någon som löst det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4S fungerar utan problem efter uppdatering till iOS6, men det gjorde inte min iPad 2.

 

Löste det med att gå in i Inställningar / Allmänt / Återställ / Återställ nätverksinställningar.

 

Fick göra det ett par gånger på paddan innan det fungerade som det skulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när jag trycker på mitt nätverk i WiFi-menyn så går iPhonen ut i Safari till www.apple.com och visar upp en sida där det står något om att sidan inte kunde hittas...

 

Exakt samma sak händer mig. Får panik på att behöva förlita mig på 3G-anslutningen i jobbet när man t.ex. sitter hemma. Har läst runt på olika forum, men inga svar/lösningar, utan endast förhoppningar kring att detta ska lösa sig. Inte en chans att jag uppdaterar min iPad nu när detta skett. SNÄLLA säg att någon har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4S fungerar utan problem efter uppdatering till iOS6, men det gjorde inte min iPad 2.

 

Löste det med att gå in i Inställningar / Allmänt / Återställ / Återställ nätverksinställningar.

 

Fick göra det ett par gånger på paddan innan det fungerade som det skulle.

 

Gjorde detta flertal gånger på min 4S, och problemet är nu fixat. Tack tusen gånger om!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt när jag trycker på mitt nätverk i WiFi-menyn så går iPhonen ut i Safari till www.apple.com och visar upp en sida där det står något om att sidan inte kunde hittas... Är det samma problem som alla andra upplever? Om inte, någon som löst det?

 

Nu har det automagiskt löst sig dock... Ingen vet hur, men jag älskar när saker löser sig automagiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4S fungerar utan problem efter uppdatering till iOS6, men det gjorde inte min iPad 2.

 

Löste det med att gå in i Inställningar / Allmänt / Återställ / Återställ nätverksinställningar.

 

Fick göra det ett par gånger på paddan innan det fungerade som det skulle.

 

Nice tackar!!...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ nätverksinställningar avhjälpte problemet på min 4S. Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt samma sak händer mig. Får panik på att behöva förlita mig på 3G-anslutningen i jobbet när man t.ex. sitter hemma. Har läst runt på olika forum, men inga svar/lösningar, utan endast förhoppningar kring att detta ska lösa sig. Inte en chans att jag uppdaterar min iPad nu när detta skett. SNÄLLA säg att någon har en lösning?

 

Denna shock fick även jag när jag uppdaterade, Telia har redan strypt min internethastighet för mycket så att använda 3G nätet var inte ens att tänka på!

 

Detta fungerade för mig när jag fick tillbaka min Wi-Fi uppkoppling till min iPhone igen.

Du gör så här: gå in på Inställningar > Allmänt > Återställ > Återställ Nätverksinställningar.

 

Då startade telefon om, sen var det bara att börja använda Wi-Fi igen! :-)

 

Hoppas det hjälper! /DB

 

Ps. Märker att autokorrigeringen har blivit lite knasig nu också, men det är ett annat problem ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla våra IPhon funkar som dom ska Inga Problem !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4S fungerar utan problem efter uppdatering till iOS6, men det gjorde inte min iPad 2.

 

Löste det med att gå in i Inställningar / Allmänt / Återställ / Återställ nätverksinställningar.

 

Fick göra det ett par gånger på paddan innan det fungerade som det skulle.

 

Har provat detta hundra gånger - inget som funkar för mig. Tydligen har Apple tagit bort sidor som enheten "pingar" till - enligt andra forum ska detta vara problemet. Men det känns som om det borde gå att lösa på enheten. Hur som helst är det otroligt enerverande just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... kan koppla upp mig på jobbet (där vi har Airport Extreme). Kan det vara så att iOS 6 kräver viss inställning i routern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... kan koppla upp mig på jobbet (där vi har Airport Extreme). Kan det vara så att iOS 6 kräver viss inställning i routern?

 

näe det ska inte behövas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här.

ag uppdaterade min iPhone 4spå jobbet och där fungerade allt perfekt.

Så när jag kom hem fungerade wifi inte alls. Med andan i halsen uppdaterade jag min iPad 2 och till min stora lättnad fungerade den.

Men iPhone fungerar fortfrande inte trots 4 återställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en med samma problem.IPad2 fungerar men har 2 telefoner som inte går.Provat alla möjliga lösningar som föreslagits på olika forum.Skillnaden är att jag inte hamnat på Apples sida som många verkar gjort. Här tuggar det bara runt..

Märke något vid uppdateringen när jag startade telefonen så ville den koppla upp sig. Hittade nätverket men när jag valde det så gick det inte. Tryckte till sist bara på "Fortsätt". Vet inte om det kan spela någon roll.

Verkar dock som om många fått lösningen automatiskt igår, men tydligen inte alla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat detta hundra gånger - inget som funkar för mig. Tydligen har Apple tagit bort sidor som enheten "pingar" till - enligt andra forum ska detta vara problemet. Men det känns som om det borde gå att lösa på enheten. Hur som helst är det otroligt enerverande just nu...

 

Provat att stänga av och starta om din router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att stänga av och starta om din router?

 

Har jag redan provat :)

 

Men efter att ha läst andra forum så verkar det vara någon form av krock mellan Netgears utrustning och nya iOS 6. Lösningen ska tydligen vara att nedgradera Firmware i routern. Har dock inte provat detta ännu, utan gör det när jag kommer hem. Återkommer med ev resultat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag redan provat :)

 

Men efter att ha läst andra forum så verkar det vara någon form av krock mellan Netgears utrustning och nya iOS 6. Lösningen ska tydligen vara att nedgradera Firmware i routern. Har dock inte provat detta ännu, utan gör det när jag kommer hem. Återkommer med ev resultat!

 

Jag undrar om det är värt det arbetet du tänker lägga, men jag vet ju inte :)

Jag har också problem, men då har jag en Siemens-router...skulle det vara samma problem där?!

 

 

Edit: Där jag bor finns en del oskyddade nät. Jag provade att gå in på ett sådant, och det går ett tag sen blir det samma grej, det bara "hänger" sig.

Det innebär ju att det inte har något med min utrustning (router) att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...