Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varnar du andra trafikanter för..


niffen

  

24 medlemmar har röstat

  1. 1. Varnar du andra trafikanter om hastighetskontroller

    • Självklart gör jag det.
      8
    • Orkar inte bry mig.
      4
    • Skulle aldrig komma på tanken, rätt åt dom isf.
      12


Rekommendera Poster

Var tidigare idag på gummiverkstaden för att byta en läckande ventil på vänster bakdäck.

På väg till baka såg jag att Länsman satt upp en hastighetskontroll för mötande trafik.

Så min fråga är; Varnar du mötande?

 

---

 

Jag gör det självklart.

Har själv blivit "räddad" flera gånger av välvilliga medtrafikanter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Jag gör det självklart.

Varför är det självklart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle aldrig falla mig in att varna. Kör de för fort så är det ett medvetet val, och då får de stå sitt kast.

Håller helt med. Förväntar mig inte att någon ska varna mig heller, jag gör ett lika medvetet val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt ovanligt att polisen upptäcker andra brott när de stoppar för hastighet. Så om inte pga anledningarna ovan, så gör det att det är dumt att varna mötande bilar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt ovanligt att polisen upptäcker andra brott när de stoppar för hastighet.

För en del år sedan blev jag stoppad av polisen när jag åkte med en släkting. Polisen ville titta på körkortet. "Var det bara det?" "Ja", sa polisen och berättade att de ser också om ljuset fungerar, om bromsarna verkar fungera, om bilbältet var på, de ser om bilen ser trafikfarlig ut, om däcken är slitna, om föraren verkar påverkad och/eller luktar sprit.

 

Eftersom omdömet sviktar under drogpåverkan, så kan jag gissa att många av de påverkade kör för fort. Därför är det bra om de åker fast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var tidigare idag på gummiverkstaden för att byta en läckande ventil på vänster bakdäck.

På väg till baka såg jag att Länsman satt upp en hastighetskontroll för mötande trafik.

Så min fråga är; Varnar du mötande?

 

---

 

Jag gör det självklart.

Har själv blivit "räddad" flera gånger av välvilliga medtrafikanter.

 

 

 

 

Håller med dig Självklart !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig Självklart !

 

Har du snabba bilar också och inte bara snabba hårddiskar?hihihi.gifkramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en del år sedan blev jag stoppad av polisen när jag åkte med en släkting. Polisen ville titta på körkortet. "Var det bara det?" "Ja", sa polisen och berättade att de ser också om ljuset fungerar, om bromsarna verkar fungera, om bilbältet var på, de ser om bilen ser trafikfarlig ut, om däcken är slitna, om föraren verkar påverkad och/eller luktar sprit.

 

Eftersom omdömet sviktar under drogpåverkan, så kan jag gissa att många av de påverkade kör för fort. Därför är det bra om de åker fast.

 

 

 

Drågpåverkade tas ändå Deras bilar är oftast i prisklasser under 100 000 & sådana bilar har oftare högre % av fel & kollas därför mycket oftare !

 

Kommer man däremot i en fin bil som kostar lite pengar 600 000 & uppåt så så värkar dom inte vara lika angelägna om större kontroller av bilen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du snabba bilar också och inte bara snabba hårddiskar?hihihi.gifkramis.gif

 

 

 

Nej snabbare bilar fins ! ( Defenetivt hehe ! ) Åker en Bentley Suv med något år på nacken ! TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

 

Och motorcyklarna är båda Harley så det är inga fart monster heller !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej snabbare bilar fins ! ( Defenetivt hehe ! ) Åker en Bentley Suv med något år på nacken ! TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

 

Och motorcyklarna är båda Harley så det är inga fart monster heller !

 

Bentley... suck. Tänk vad du måste stå ut med. Men det får väl gå.....whistling.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr kunde jag kanske göra det, men det var länge sen jag slutade. Om man förvarnar andra, så lär dem sig ju inte heller att hålla rätt hastighet.

 

...och som Johnalder skrev, så hittar de även ibland andra brott i samband med fart/blåskontroller.

 

När jag var uppe hos min mamma en sväng nyss så var det en blåskontroll där en Söndagskväll. :yeahbaby: Flera såna tack! Stannar/Blåser gärna 10-20ggr xtra om jag vet att det försvinner andra ur trafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar de något mer neutrala svarsalternativen Ja och Nej.

 

# Självklart gör jag det.

# Orkar inte bry mig.

# Skulle aldrig komma på tanken, rätt åt dom isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar de något mer neutrala svarsalternativen Ja och Nej.

 

# Självklart gör jag det.

# Orkar inte bry mig.

# Skulle aldrig komma på tanken, rätt åt dom isf.

 

OK. skulle tänkt på det men du får ta det som ligger närmast.smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er tycks blanda ihop fodon/förar-kontroll med hastighetskontroll.

Vid en F/F stoppas och kollas alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närå. Men det sekundära målet är ju att hitta mer än fortkörare även om det primära målet är fortkörning. Så varför varna andra.......? Kan de inte köra bil så får de väl ta konsekvenserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av er tycks blanda ihop fodon/förar-kontroll med hastighetskontroll.

Vid en F/F stoppas och kollas alla.

Nej, de får man hålla isär såklart. Jag skrev med det om blåskontroller som xtra-grejj för jag tycker de är bra de med. :yeahbaby:

 

Varnar inte varken för fartkontroll el f/f-kontroll. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En följd Fråga ?

 

Hur många har Polis Varnings SMS i telefon ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, de får man hålla isär såklart. Jag skrev med det om blåskontroller som xtra-grejj för jag tycker de är bra de med. :yeahbaby:

 

Varnar inte varken för fartkontroll el f/f-kontroll. ;)

Håller med dig till hundra procent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller skaffa ett blåljus i framrutan så man kan köra om effektivare. Varenda kotte kommer att bromsa in och köra åt sidan. Skulle någon trycka pedalen i mattan så löser ju det sig fast på andra sättet.....toodeloo.gifhihihi.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt ovanligt att polisen upptäcker andra brott när de stoppar för hastighet. Så om inte pga anledningarna ovan, så gör det att det är dumt att varna mötande bilar.

Polisen ska tydligen börja med regnr-avläsning. Enligt en infofilm så verkar det funka så att någon står med kameran som läser av nr och automatiskt jämför med körförbud och efterlysta. längre fram står folk och stoppar bilarna. Verkar även gå att montera på bil som sedan under färd kan kontrollera även parkerade bilar.

 

Jag vet inte något standardiserat sätt att varna andra trafikanter så oftast gör jag inget. Kollegor varnar jag med telefon, det är bara slöseri med tid att kontrolleras. Någon gång har det hänt att jag hindrat omkörning när jag vet att det är kontroll längre fram, men det är humörberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Polisen ska tydligen börja med regnr-avläsning. Enligt en infofilm så verkar det funka så att någon står med kameran som läser av nr och automatiskt jämför med körförbud och efterlysta. längre fram står folk och stoppar bilarna. Verkar även gå att montera på bil som sedan under färd kan kontrollera även parkerade bilar.

 

 

Det där har man haft i England i flera år. Man har specialinredda bussar för ändamålet och som du säger finns det även del specialutrustade civila enheter som kan läsa av t.ex mötande och parkerade fordon.

Märkligt att man inte infört det här tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...