Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har tappat 70% prestanda


hikaru2

Rekommendera Poster

Igår så dog mitt batteri i min Macbook Pro 15 early 2011.

Batteriet har blivit sämre och sämre över en tid nu.

 

I och med detta så hände nått konstigt. Jag har tappat 65% prestanda i datorn.

Har kört benchmark på dator och tagit ett screenshot på det. Till vänster ser man en Macbook Pro med nästan samma spec som min men som då får galet med poäng och det är kring 10000p man ska ligga med en sådan här dator. Jag känner bara när jag använder dator hur slö den har blivit. Drar man i fönster för att förstora eller flytta dom så små laggar det.

 

När jag stresstestar datorn så går inte ens fläktarna igång på max som det gjort tidigare av att bara titta på youtube.

Chassit blir knappt varmt nått mer.

 

Är det någon som har en ide om vad som kan ha hänt eller var man ska börja fel söka.

 

Mvh Tomas

 

screen.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processorn klockas ner om det inte finns något batteri i datorn eller, som i ditt fall, när det inte fungerar. Byt batteri och datorn kommer att vara lika snabb som den bör vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Processorn klockas ner om det inte finns något batteri i datorn eller, som i ditt fall, när det inte fungerar. Byt batteri och datorn kommer att vara lika snabb som den bör vara.

 

Aha det är så lätt? Finns det ingen sätt att ta sig runt detta så länge? Emulera ett batteri typ :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Vissa delar av din dator omfattas av förlängd garanti, kan vara så för batteriet, åtminstone att det ska klara ett visst antal battericykler. Säkert någon här som har bra koll på det. Du kan se hur många battericykler din batteri har gjort under Äpple/Meny->Om den här datorn->Mer info->Systemrapport->Ström.

 

Själv fick jag nytt batteri i min gamla vita Macbook '08 när batteriet dog efter bara knappt 2 år och ca 200 cykler (om jag minns det rätt då garanterade de minst 300 cykler upp till 3 år för den versionen).

 

EDIT: Men nu kom jag på att jag hade ju Apple Care då... :utskallning: Mao. glöm ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...