Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konfigurera styrplattan i Windows 7


Turtle

Rekommendera Poster

Jag har installerat Windows 7 via Bootcamp på min nya MBP med Mountain Lion. Jag kan bara göra vanligt musklick på styrplattan, inte högerklicka. Har också försökt hitta hur jag ändrar inställningar för styrplattan för att tex ändra till knacka istället för att trycka. Hittar ingenting. Hade förut Snow Leopard och samma Windows installerat och då kunde jag ändra styplattan, men inte nu längre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...

 

Har du installerat alla drivrutiner?

När installationen är klar och du är i Windows, släng i OS X-skivan och välj att du vill installera drivrutiner.

 

Var länge sedan jag gjorde det nu, så jag kommer inte ihåg exakt hur det går till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar bara äldre versioner avseende drivrutiner för styrplattan, på Apple's hemsida. Har ju en helt ny dator med Mountain Lion. Skiva finns inte med numera, men kollat på Installationsdisken i datorn, hittar inget där heller om drivrutiner.

 

Med Snow Leopard, som jag hade förut fungerade styrplattan i Windows, utan att jag behövde göra några installationer, vad jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte säkert att dom släpper nya drivrutiner till detta med jämna mellanrum. Den sista dom släppte för länge sedan kanske fortfarande fungerar korrekt?

Bara att ladda ner och prova.

 

Har du senaste versionen av Boot Camp? 4.0.3 tror jag det ska vara.

 

Det var som sagt länge sedan jag pillade med det här, så jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Det är ingen som har något mer tips om hur man ska få styrplattan att fungera i senaste Bootcamp versionen. Drivrutiner för styrplattan ska liksom ligga i Bootcampversionen vad jag förstår? Hittar inte några speciella drivrutiner för bara styrplattan någonstans. Jag har ringt flera gånger till Apple Support, men som vanligt, ingen hjälp därifrån.

 

Någon som använder senaste Bootcamp versionen och styrplattan fungerar?

 

Skulle verkligen vilja ha bukt med detta, eftersom jag är tvingad att arbeta i ett Windowsprogram, periodvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

högerklicka i windows med bootcamp funkar inte om du klickar nere i högra hörnet som på en pc,testa att klicka med 2 fingrar i mitten av styrplattan o se om det funkar,märkte själv detta igår när jag installerade win 7 på min mba via boot camp.Du kan ju börja med att testa det,annars har du inte installerat drivrutinerna korrekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...