Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hysterisk stämning vid öppningen av Apple Store?


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Jag råkade hitta ett

från öppningen av Apple Store i Täby. Helt hysteriskt stämning - Och i en svensk kontext på gränsen till genant. Förvisso ska det väl vara ett "jippo" kring såna här tillfällen men mer nedtonade metoder som hoppborg för barnen, ett minimalt konfettisläpp och en avmätt applåd vilket känns fullt tillräckligt i dessa sammanhang - kanske för att jag är en tråkig medelålders svennebanan ;)

 

Någon annan som tycker att detta också är på gränsen till pinsamt? Någon som vet bakgrunden, är det någon team-spirit personalkonsult med jänkarbakgrund som hittat på att Apple-personalen ska bete sig som ett Amerikanskt collage-fotbollsbollslag innan avspark? Eller har de anställt en före detta praktikant på Bergianska trådgården?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja man fick sig ett gott skratt

 

men det såg ju rymligt och hemtrevligt ut

så jag tar nog mig en tur dit rätt snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

ja man fick sig ett gott skratt

 

men det såg ju rymligt och hemtrevligt ut

så jag tar nog mig en tur dit rätt snart

 

Du var där!? Hur var responsen till personalens show i publiken???

 

För mig är det här en social mardröm. En vän till mig är rätt högt uppsatt i Samsungs försäljningsavdelning. Och som Apple-kille blir det ju alltid lite gliringar oss emellan, fast mest på skoj såklart... :whistling: Men nu har han ju mördande anti-apple ammunition för hela kommande året...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var där!? Hur var responsen till personalens show i publiken???

 

För mig är det här en social mardröm. En vän till mig är rätt högt uppsatt i Samsungs försäljningsavdelning. Och som Apple-kille blir det ju alltid lite gliringar oss emellan, fast mest på skoj såklart... :whistling: Men nu har han ju mördande anti-apple ammunition för hela kommande året...

Nej jag var inte där , men jag såg ju videon.

 

jag var mest förvånad att det var så många anställda (de i blå tröjor)

sedan såg man ju att Tv var där och filmade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det minsta pinsamt tycker jag.

Bara vi svenskar som är lite hämmade och ovana..

 

Sådant här mottagande borde man få varje dag som kund! :-)

Tänk själv, komma in i en butik här i Stockholm och inte känna som att man stör..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det minsta pinsamt tycker jag.

Bara vi svenskar som är lite hämmade och ovana..

 

Sådant här mottagande borde man få varje dag som kund! :-)

Tänk själv, komma in i en butik här i Stockholm och inte känna som att man stör..

Jobbar du där, månne? borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du där, månne? borstatanderna.gif

 

 

 

Nej.. Men jag tycker att det är kul!

När jag såg bilderna från invigningen i Barcelona, så trodde jag aldrig att dom skulle få svensk personal att hänge sig så där.. smile.gif

 

 

Fast T-shirten var duktigt ful ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt?

Inte alls!

Bara kul, uppsluppet och välkomnande!

Jo, jag var där och fick "äran" att dirigera hela blåtröjegänget i en våg när jag stod först i kön i en grupp för att släppas in.

 

Varför skall denna glädje tolkas som pinsam och något obra?

Är det för att vi stela svenskar är ovana med yttringar som dessa?

På plats var det inga sura miner eller negativa ordalag, tvärtom. Glad respons och bara trevligheter oavsett vem man kollade in.

Att blåtröjorna applåderar är en apple-grej från hela världen vid start av butik eller släpp av ny produkt där de köande sätts i fokus vid insläppet

Och där ligger väl grejen.

Jag har varit vid flera applebutiker över hela världen. Aldrig i någon butik oavsett vad har jag känt mig lika välkommen på det allra bästa positiva sättet som i en applebutik. Bara glada miner, man känner sig omhändertagen, inga tvång, ingen press, och bara glada miner som sagt var. Detta har jag aldrig upplevt på samma sätt i en annan butik, även i jämförelse med de tidigare/nuvarande applebutiker vi ändå har som i jämförelse står sig mycket slätt i form av kunskap, support, inställning, kundmottagning, tillgänglighet, produktutbud och vänlighet.

 

Vad är då orsaken till att någon/några vill tolka det som sker som "pinsamheter"? Avundsjuka? Stelhet? Ovanan att leva med i uppsluppenhet? Jag vet inte vad det är, men för de som var på plats handlade det inte om tveksamma miner eller pinsamheter. Det var bara kul!

Fortsätt så!

 

Jag välkomnar AppleStore i Täby, även om en annan adress kanske har varit bättre i mina ögon. Men det är underordnat. En butik som uppenbarligen bryr sig om kunderna och ger mig det jag vill ha skall premieras. De trötta butikerna där man sätter kunder som ett störande element får leva sitt eget liv utan mig som kund.

 

mvh / Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de gjorde så där i Barcelona var det knappast uppsluppet, det är säkert inskrivet i någon slags HR-manual... laserbok.gif

 

Till alla vill jag bara säga att det är okej att vara stel svensk och känna visst obehag inför uppsluppenhetsorgier! Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt?

Inte alls!

Bara kul, uppsluppet och välkomnande!

-

-

-

-

 

Jag välkomnar AppleStore i Täby, även om en annan adress kanske har varit bättre i mina ögon. Men det är underordnat. En butik som uppenbarligen bryr sig om kunderna och ger mig det jag vill ha skall premieras. De trötta butikerna där man sätter kunder som ett störande element får leva sitt eget liv utan mig som kund.

 

mvh / Christian

 

Jadu Supermek... det var pinsamt på gränsen till besvärande på det sätt en sekt skulle ta emot nya medlemmar. Man kan säga hur mycket som helst om svenskhet men det är jag då säker på att det här sortens "hängivelse" lockar inte gemene svensk.

 

Det är påklistrat, artificiellt och inövat och imponerar absolut inte på majoriteten av den svenska marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara till att vänja sig. Kommer vara precis likadant när dom släpper iPhone 5 och annan ny HW i framtiden.

Vet ej om det kommer som direktiv från Apple eller om det bara är jänkarmentalitet, men dom gånger jag köat utomlands har det varit precis likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu Supermek... det var pinsamt på gränsen till besvärande på det sätt en sekt skulle ta emot nya medlemmar. Man kan säga hur mycket som helst om svenskhet men det är jag då säker på att det här sortens "hängivelse" lockar inte gemene svensk.

 

Det är påklistrat, artificiellt och inövat och imponerar absolut inte på majoriteten av den svenska marknaden.

 

Du har din fria rätt till ditt tyckande, inget fel i det.

Men när du påstår att det inte imponerar på majoriteten av den svenska marknaden, var har du fått det ifrån? Är det ditt eget tyckande eller har du fog för ditt påstående?

Du verkar även veta hur sekter tar emot medlemmar. Kan du utveckla hur din kunskap i ämnet har förvärvats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lovat mig själv att ALDRIG mer gå på något öppningsjippo och det är för att "folk" inte klarar av att köa längre, jag vet hur det känns att sitta 24 timmar utanför en butik och 10 minuter innan öppning bli nerslagen och översprungen av galna ungdomar som missat kön och som enbart tänker på sig själva, Aldrig mer att jag kommer köa för något sådant igen.

 

 

(talar om när Webhallen öppnade ny butik i sumpan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har din fria rätt till ditt tyckande, inget fel i det.

Men när du påstår att det inte imponerar på majoriteten av den svenska marknaden, var har du fått det ifrån? Är det ditt eget tyckande eller har du fog för ditt påstående?

Du verkar även veta hur sekter tar emot medlemmar. Kan du utveckla hur din kunskap i ämnet har förvärvats?

 

Jag vågar påstå att om du visar den där filmen för 10 st godtyckligt valda vänner så kommer 9,5 av dom att plocka fram skämskudden. Mer vetenskapligt än så blir det tyvärr inte. Men om vi summerar artiklar/rubriker och dess kommentarer så kommer det att ge stöd till min tes. Denna tråd är ett exempel ;-)

 

För övrigt tackar jag Dig för min rätt till eget tyckande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart att det är styrt från Cupertino hur en öppning ska gå till. Apple som styr allt annat in i minsta detalj, varför skulle de inte styra detta?

 

Pinsamt? Kanske. Men gå till Råsunda eller någon annan arena på match. Pinsamt? Inte alls skulle flertalet säga.

 

Jag skulle iaf inte köa i Täby centrum i dagsläget. Men hade du frågat mig för fem år sedan... :)

 

Låt folk bete sig som de vill, så länge det inte skadar någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara var hysterin var någonstans. Folk tjoar ju bara lite. Att kalla detta för hysteri är en ganska överdriven reaktion. Trams kan man sträcka sig till och dessutom är det inget att ens bry sig över. Jag läser med förvåning om hur detta skulle få sådana hemska konsekvenser..... det är dags för skärpning och avslappning!

...

Jag skulle inte ha gjort på detta sättet själv för det är lite krystat enligt min mening. Men att lägga så stor vikt vid en så liten sak är ju mer hysteriskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett amerikanskt företag med ett amerikanskt butikskoncept... visst det kan vara kulturkrock för en svensk som är misstänksam mot ett mångkulturellt samhälle. Att människor reagerar och tycker detta är pinsamt är märkligt i ett Sverige som har tagit efter USA väldigt mycket, Sverige är ju nästan "lilla USA" - vi tittar på amerikanska TV-serier, amerikanska filmer går bäst på bio, vi svänger oss med engelska uttryck, och vi har även tagit efter den amerikanska gängmentaliteten och ungdomskonflikterna och drogerna... vi lyssnar på amerikansk musik och de flesta tycker USA är bästa landet i världen, eller så är Sverige det och då är USA tvåa. Den amerikanska drömmen lever fortfarande stark i Sverige och det var ju också till USA som miljoner svenskar utvandrade till för bara 100 år sedan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var otroligt komiskt.

De öppnar en butik till i Malmö nästa månad mitt emot jobbet. Ingen aning om hur stor den blir dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...