Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skall jag skaffa en server, eller skall jag utöka HDn


eddie_s

Rekommendera Poster

Jag har en iMac (1 TB) som fungerar som mitt nav. Där finns alla filmer, alla foton, musik och podcasts etc.

En TimeMachine (1 TB), samt en Apple TV.

 

Nu börjar iMac'en bli full, så jag funderar på att byta HD i den. Men då får jag ju samma problem på TM'en.

Första frågan, kan man plugga in en extra HD i USB-porten på den, för att utöka den enkelt?

 

Fråga två, skall jag skaffa mig en MacMini och köra som server istället? Om så, varför? Jag skulle gilla server-iden, men fattar inte vad det ger för fördelar då min iMac fungerar på samma sätt idag.

 

Tacksam för tips

 

Eddie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan, kan man plugga in en extra HD i USB-porten på den, för att utöka den enkelt?

Stoppa in i vadå?

iMac: Ja så klart du kan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TimeMachine är mjukvara.

 

 

Menar du routern som heter Time Capsule så kan du stoppa in USB-hårddiskar i den, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är anledningen till att jag ifjol valde att betala extra för en iMac med 2 TB-disk. Den dan för stort diskutrymme blir omodernt skulle jag vilja se :detvarintejag: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är anledningen till att jag ifjol valde att betala extra för en iMac med 2 TB-disk. Den dan för stort diskutrymme blir omodernt skulle jag vilja se :detvarintejag: .

 

Jag har 11TB i utrymme och det är för lite totaltgalen.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...