Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blåser hotels.com mig nu?


Semmelman

Rekommendera Poster

Beställt hotellrum via hotels.com vilket jag uppfatta som seriöst och rumstypen var "Mysigt rum med grandlit" vilket menas en bredare säng för två, när beställningen är gjord och pengarna dragits från mitt konto och jag får bekräftelsen så står det nu med en asterix under Inställningar:* Queen-size-säng - vilket mycket riktigt kvalar in under grandlit men det står oxå precis under och här kommer det förbluffande: * Obs! Det går inte garantera att krav och önskemål kan tillgodoses. Om särskilda önskemål kan tillgodoses beror på tillgängligheten vid incheckningen, Dessa kan även resultera i ytterligare avgifter

- Det är alltså fullt möjligt att de kan ge mig ett rum med enkelsäng och sen begära femtusen extra för större säng så båda får sova??? Alltså va fan ska det va så här???

 

Kul oxå att se att samma hotelrum som kostat X kr i en veckas tid som jag tittat bara dagen efter jag lagt in beställning går ner 500:-. Verkar inte seriöst på nåt sätt men jag trodde det var det seriösaste på webben?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står att de har prisgaranti ända tills hotellanträdelsen men hur får man tillbaka pengarna, av hotels.com eller av hotellet?

 

Haha de är skickliga, så här skriver de:

Prisgaranti på alla hotellbokningar fram till hotellets tidsgräns för avbokning. Om du hittar ett lägre pris för exakt samma datum och hotell på en annan webbplats matchar vi det priset eller låter dig avboka utan extra avgifter.

 

- Då gäller det alltså inte att jag hittar lägre pris på denna samma webbplats, skickligt av dem det måste man ge dem. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där brasklappen är en standardformulering. Fyllde du i några särskilda önskemål i rutan?

post-11001-054343800 1347547236_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inte hundra ut så där men eftersom beställningen gällde rummet: "Mysigt rum med grandlit" så hade jag inga övriga önskemål, trodde ju jag skulle få grandlit. Den där frågan fick jag aldrig. Eller förresten mena att jag trodde den frågan gällde övriga önskemål typ handikappramp eller sånt och det hade jag ju inga såna önskemål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste fälla fram önskemålen när man bokar. Och fällde du inte fram så hade du inga särskilda önskemål. "Grand Lit" hör inte till den här typen av önskemål som de kan friskriva sig ifrån.

Så här ser det ut före och efter:

post-11001-082156900 1347548329_thumb.png

post-11001-010226900 1347548342_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och fällde du inte fram så hade du inga särskilda önskemål. "Grand Lit" hör inte till den här typen av önskemål som de kan friskriva sig ifrån.

Ok, det låter bra, fällde inte fram nåt.

Såg bara så märkligt ut på bekräftelsen där Queen-size-säng stod under Inställningar med asterix och asterixen sen säger att de inte kan garantera särskilda önskemål...

 

Men det känns bättre nu tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja jag läste det, ja nä det här är känt och stort hotell. Dock kan jag ju få tegelmur-utsikt eller liknande det vet man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...