Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta home-knappen - iPhone 4

thomas89

Recommended Posts

Hejsan hejsan!

Tänkte höra mer er om någon har erfarenhet av att byta en home-knapp på iPhone 4?

Beställde igår hem en ny home-knapp med tillhörande verktyg för att byta, men har dock aldrig skruvat så "djupt" i telefonen tidigare.

Mitt problem är att den inte alltid reagerar när man klickar på den, och måste upprepa klickandet flera gånger ibland för att den skall förstå att man tryckt på home-knappen..

Men vad jag undrar lite över är:

Har någon här erfarenhet av att byta home-knappen, hur svårt är det och vad bör man tänka på när man byter den?

Kommer följa guide på iFixIt, är för övrigt vann vid att skruva i pillig elektronik så som bärbara datorer, iMac, MacMini och andra telefoner - så skruvandet i sig har jag nog i blodet ;)

Jag testa byta skärmen igår, tycker att det är riktigt svårt/pilligt

Pilligt och tålamodskrävande men svårt tycker jag inte att det är men vi tycker alla olika :)

Konstig som jag måste vara så tycker jag det till och med är roligt

1347563735[/url]' post='1569179']

varför inte byta hela iphone 4?

nu är de gratis!

Vart har du fått ifrån att dom är gratis?Du måste ta ett abonnemang med förhöjd avgift för att slippa betala för 4an i butik vilket innebär att du tar en typ av avbetalning på telefonen. Den e med andra ord INTE gratis.

iPhoneReservdelar.se

Byta knappen i sig är gannska pilligt.

Hela telefonen ska i princip ut, även skärmen, här bör man se upp så att man inte klämmer eller drar sönder flexkablarna,

Samma gäller för självaste flexen till hemknappen, ta det lungt.

Du måste ha gott om tid, stressa inte.

Ordning på skruvar, dem är många och till synes lika dana dock offta olika

Verktyg 1 stjärmejsel liten ett plastverktyg, en pincett och pentalobe mejsel (denna beskrivs offta som liten torx men det är den inte)

Lycka till

Guiden på ifix it är bra följ bara den och var observant i varje steg.

Hade samma problem med min iPhone 4 för över 1 år sedan. Jag använde lite 5-56 olja för att lösa problemet. Det finns en tråd om detta här på forumet. Idag är det min son som har min iPhone 4 och den fungerar utan problem...

Vart har du fått ifrån att dom är gratis?Du måste ta ett abonnemang med förhöjd avgift för att slippa betala för 4an i butik vilket innebär att du tar en typ av avbetalning på telefonen. Den e med andra ord INTE gratis.

de sa de ingenting om på Apple evenent

Se bara till att ha ordning på skruvarna,

Har bytt samtalshögtalaren i en 4:a och batteri + skärm i en 3Gs, tyckte det var ganska lätt. Följt guider på ifixit.

Jag skrev på ett papper steg 1 och så lade jag skruvarna där för steg 1 osv. Hade dom olika färg (ifixit markerar ju längderna med olika färger) så skrev jag färgen vid skruven...

de sa de ingenting om på Apple evenent

Tror du på allvar att du kan åka in till en butik å få ut en IPhone 4 8Gb gratis??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...