Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ang Macbook Pro 13" + spel


Ketto

Rekommendera Poster

Hej!

Jag ska förmodligen börja plugga nästa år och behöver även en dator både nu och till pluggandet. Jag har alltid funderat på att köpa en mac då jag tycker dem är mer bekväma än en pc.

Nu är det ju så att WoW- Mist of Pandaria kommer ut vilket betyder extremt mycket spelande under vissa veckor nu framöver med mina vänner. Jag tänkte köpa en MBP 13"

(2,5 GHz Dual-Core Intel Core i5, Turbo boost upp till 3,1 GHz

8 GB 1600 Mhz DDR3 SDRAM - 2 x 4 GB

500 GB seriell ATA-hårddisk (5400 varv/min)

Så jag funderar om detta kommer gå? Jag vet självklart att en Mac klarar av att spela wow på, men att den inte blir överhettad? Behöver inte heller ha allra högsta grafik på om det nu skulle vara kravet!

Vet också att MBP inte går ut att vara en speldator men det är som sagt inte enda anledningen till att jag köper den. Men för tillfället, ja.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Har inte lirat WoW men väl SCII (kraven borde vara jämförbara?)

 

På min gamla MBP 13" Mid '09 var det ingen hit men fungerade "hjälpligt"

På min nyare MBP 13" Late '11 funkar det alldeles utmärkt även om grafiken är långt ifrån maxad...

 

Och som Bo_H redan påpekat ska Intel4000-grafiken vara betydligt bättre klös i... Fläktarna lär drar på max men ingen risk för överhettning. Och fläktljud brukar överröstas rätt bra av massakrer på Marines, Hydraliskskrik och dundrande Siegatanks... eller dess motsvarighet inom WoW :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar själv en del WoW på min late 2011 MBP 13". Funkar fint.

Personligen hörde jag nog mer från hårddisken än vad jag gjorde fläkten då efter jag satt in min SSD i så vart det betydligt tystare och behagligare att spela. Godkänd grafik/upplösning går att lira på, varken bra eller dålig. Men det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju helt okej! Vad ligger cirka jämn FPS på?

 

Den laptopen jag kör på nu går ju upp och ner, så bara ett lite bättre val skulle vara helt okej. Så länge man lyckas raida är jag nöjd!

 

På denna dator har jag cirka 20 fps med lagom mycket folk, i raids ligger den på cirkus 10. Samt i stora bg's 5. Har ändå lyckats klara mig igenom hela nya expansionen under dem tillfällena jag spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...