Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Pris för iPhone 5 i Sverige


iBloggen

Rekommendera Poster

Hejsan allesammans!

 

Nu på morgonen/natten har priserna på olåsta iPhone 5 släppts i åtminstone två länder: Storbritannien och Kanada. Priserna har ökat med 6 % för 16GB om man jämför med iPhone 4S, annars är det ju vanligt att Apple introducerar ny teknik till samma pris som exempelvis iPad 3. I Storbritannien har priset gått upp från 499 £ till 529 £ och i Kanada från 659 $ till 699 $ (de gamla priserna hittade jag i Wayback Machine).

 

Ingen stor skillnad, men det känns väldigt troligt att samma höjning kommer i Sverige. 5795 kr kostade iPhone 4S 16GB häromdagen i Apple Store (tror jag). 5795 kr + 6 % = 6143 kr. Kanske avrundas priset till 6145 kr eller 6149 kr för iPhone 5 16GB, eller vad tror ni? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som 4S. 4S kommer de sänka priset på. 4an blir instegsmodellen och 3GS lägger de ner. Samma procedur som tidigare år. Apple är grymt förutsägbara när det gäller prissättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma som 4S. 4S kommer de sänka priset på. 4an blir instegsmodellen och 3GS lägger de ner. Samma procedur som tidigare år. Apple är grymt förutsägbara när det gäller prissättningen.

 

och vad kostade iphone 4s tidigare innan de sänkte priset. Det gäller OLÅST från apple hemsida eller butik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5795 kostade den billigaste 4S när den släpptes har jag för mig. Men det beror nog lite på valutan också. Men ca 6000 kan man nog räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5795 kostade den billigaste 4S när den släpptes har jag för mig. Men det beror nog lite på valutan också. Men ca 6000 kan man nog räkna med.

 

tack,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I England kostar den 529 pund vilket motsvarar 5654 kronor. I Tyskland kostar den 629 euro vilket motsvarar 5876 kronor.

Så nånstans där kommer den hamna i Sverige också. Billigaste modellen då dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5795 kostade den billigaste 4S när den släpptes har jag för mig. Men det beror nog lite på valutan också. Men ca 6000 kan man nog räkna med.

 

Apple borde släppa priset snart tycker jag. Såg att Webbhallen har gått ut med 6990 kr, men det är nog för att tjäna en extra hacka på förhandsbeställningarna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iPhone 4 16 BG i maj ifjol kontant och m ed Halebop abonnemang Hallå Plus bundet i 24 mån. Det går alltså ut 13/5 2013.

Jag sålde i veckan denna gamla iPhone och had även låst upp den då. Nu tänkte jag köpa en ny iPhone 5 kontant men när jag frågade Halebop så får jag inte ha mitt nuvarande Halebop-abonnemang på den nya telefonen utan måste teckna ett nytt avtal. Samtidigt måste jag betala 1250 kr för återtående tid på det Halebop-abonnemang jag har?? Detta låter helt horribelt. Kan det verkligen vara så. Kan jag inte bara köpa en iPhone 5 kontant och fortsätta använda mitt Halebop-abonnemnang som jag nu för tillfället har flyttat över till en antik Sony Ericsson i väntan på nya iPhone 5? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...