Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport express som trådlöst


Jugla

Rekommendera Poster

Hej, jag är en extrem nybörjare på allt som har med datorer (framförallt Mac att göra), så jag skulle behöva en kick i rätt riktning.

 

Jag köpte nyligen en Macbook pro och i och med det kan jag nu springa omkring med min dator vart jag än vill, fantastiskt. Men i mitt hem är jag begränsad till en internetkabel som slingrar sig runt hela lägenheten och in i vägguttaget. Så min fråga är helt enkelt:

 

Om jag köper en Airport express, kan jag då bara koppla in internetkabeln i airporten och poff så bildas det ett trådlöst nätverk med alla dessa finesser som jag läst om? Eller måste jag först köpa mig en router och ha ett tråldlöst nätverk sedan innan?

Hur går jag tillväga och har ni som mac-stjärnor något tips om hur jag ska göra?

 

Tacksam för svar!

MVH

Jugla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar fint med en Airport express.

 

Läs bara på här på forumet hur du ska konfigurera den för bästa funktion.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack! Internetleverantör etc spelar ingen banan? Utan det är bara att konfigurera den och skapa ett nytt nätverk? Kommer kika mer på exakt hur man gör det när den väl är införskaffad, vill bara ha klart för mig att det funkar och att det funkar bra :)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte ha ett existerande trådlöst nätverk sedan innan och du behöver ingen router då Airport Express också är en router.. men du behöver en internetkabel och en fast lina i väggen eller ett ADSL-modem. När du har kopplat in AE:n så får du ställa in den i "Airport Verktyg" där du namnger nätverket, skapar lösen och så vidare... Grundinställningarna, att få igång nätverket, är rätt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...