Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur går jag in i en extern hd?


Magny

Rekommendera Poster

Jag är TOTAL nybörjare på mac (och datorer över huvud taget), så min fråga är kanske lite märklig. Jag har en extern hd (wd) kopplad till min mac book och gör kontinuerliga säkerhetskopior via time machine.

 

Nu vill jag helt enkelt gå in i den externa hårddisken för att kontrollera att alla mina foton verkligen har hamnat där innan jag raderar dem från min kamera (vill ju ha fotona både på datorn och den externa hd:n).

 

Hur går jag in i den externa hd:n?

 

När jag vill öppna iphoto i externa hd:n står det bara "Du kan inte öppna programmet iPhoto eftersom det finns i en Time Machine-säkerhetskopia."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att köra programmet iPhoto från säkerhetskopian, klicka på iPhoto-biblioteket som ligger i Macintosh HD - Användare - <ditt användarkonto> - Bilder i din TimeMachine säkerhetskopia under ett datum. (först klicka på ett datum, och sen leta fram iPhoto-biblioteket). När du dubbelklickar på detta biblioteket så kommer iPhoto i Macen att startas och läsa in biblioteket som ligger på din säkerhetskopia. (det är alltså inte iPhoto i säkerhetskopian som startar utan det är iPhoto i Macen som startar och läser in ditt fotobibliotek som ligger i TimeMachine).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är time machine ett verktyg för att föra över info från datorn till den externa hd:n, eller ÄR det själva lagringen av informationen? Alltså, när jag är inne i time machine och ser all info, är jag då inne i den externa hd:n eller inte?

 

Tack för era svar /Magny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har en ansluten och fungerande Time Machine-hårddisk till datorn ska du få upp nedanstående ruta* när du öppnar Time Machine-programmet. I annat fall är det Time Machine-datan du ser.

 

post-28798-092775200 1347387882_thumb.png

*Detta är i Snöleoparden men torde se liknande ut även i senare operativsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...