Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att ladda upp sidor till web10-ftp


Jessling

Rekommendera Poster

Jag har gjort en hemsida i Abode Muse och exporterat till html för att lägga ut på nätet via Dreamweavers ftp-funktion. Detta har jag gjort många gånger tidigare och det fungerar utmärkt.

Denna sida ska dock läggas ut på ett annat webbhotell än vad jag brukar jobba mot, nämligen web10. Jag har fått inloggningsuppgifter av kunden och kopplar utan problem upp mig mot ftp-servern, men jag får inte ut en enda fil! Detta felmeddelande dyker upp när jag försöker lägga ut en fil:

 

znippsgalleri.html - error occurred - An FTP error occurred - cannot put znippsgalleri.html. Access denied. The file may not exist, or there could be a permission problem. Make sure you have proper authorization on the server and the server is properly configured.

 

File activity incomplete. 1 file(s) or folder(s) were not completed.

 

Files with errors: 1

znippsgalleri.html

 

Jag har självklart frågat web10 om detta men bara fått som svar: Husk at angive "xxx.se" som remote folder”. (xxx.se innebär alltså kundens domän, som jag i detta inlägg valt att skriva så). I vilket fall så står kundens domän skrivet på detta sätt som ftp-server och uppkopplingen mot servern går utmärkt, det är bara det lilla problemet att jag inte kan lägga ut minsta fil...

 

Kan någon hjälpa mig?? Eller måste jag be kunden byta webbhotell (jag använder själv one.com och är supernöjd)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du testar annat FTP-program vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, så enkelt det blev! Då är ju frågan varför det inte fungerade med Dreamweaver, då det fungerar med alla andra hemsidor jag laddar upp genom det programmet.... det som fungerade var när jag lade ut filerna via FireZilla. Tusen tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...