Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla Macbook till extern skärm, hjälp?!


SarahOhrn

Rekommendera Poster

Nu har jag köpt en mini dvi till DVI-sladd och även en DVI-D (i båda ändar) att ha mellan den och skärmen då det va nå jäkla piggar för mycket på den vanliga sladden till skärmen annars! Nu trodde jag äntligen det skulle funka, men nej! Får bara upp bakgrunden på den externa skärmen, inte något mer?! Så kan inte göra något. Min skärm på macbooken är död så kan inte göra ngt därifrån. Vad gör jag för fel?! Går det inet att koppla i DVI-D ingången på externa skärmen? Satt i den bredvid förut nån gammal sorts kontakt mellan skärmen och sambons hårddisk men finns två uttag i skärmen och en av dom är DVI-D där denna sladd funkade. Vad gör jag för fel?! Lagt m¨ga hundra på sladdar nu!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med inställningen Skärmdubblerig.

Hur kommer man åt den när den inbyggda skärmen är död?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med inställningen Skärmdubblerig.

 

Hur?! :S Är ju bara en bakgrund, inget mer på skärmen. Ser att det är annat på macbookens skärm dom 5 sekunder ljuset i den funkar när jag startar men på externa skärmen är de bara bakgrunden ändå... (macbookens bakgrund)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att koppla in en extern mus, lägga datorn i vila genom att stänga locket och klicka sedan med musen för att väcka datorn (fortfarande med locket stängt).

 

Då bör den välja den externa som primär bildskärm med verktygsfält, dockan och allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa detta:

 

Stäng av datorn. Koppla ihop skärm och dator.

Slå på datorn och fäll ner datorns lock/skärm helt, riktigt snabbt, helst INNAN startplonget.

Vänta typ 10 sek. Fäll upp datorns lock.

Nu borde macbooken välja extern skärm som primär skärm.

 

 

crossfingers.gifcrossfingers.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för extern skärm vi pratar om här, märke och modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...