Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma åt filer i trasig MacBook


Sommer

Rekommendera Poster

Tja!

 

Har precis införskaffat mig en ny MacBook Pro då min förra har gått sönder. Den förra fick en Kernel Panic och nu är skärmen död. Jag vill ha filerna i denna dator, vet dock att man kan få tag i filerna i datorn med hjälp av en FireWire kabel in i en annan dator samt genom att hålla in " T " när du startar den gamla datorn. Har dock Ingen FireWire tillgänglig just precis nu. Har jag några alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp extern chassie med USB och/eller FW anslutning.

Montera in hårddisken i chassiet.

 

Nu kommer du åt alla filler från macbookens hårddisk i macbook PRO'n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast då kan jag ju lika gärna köpa en firewire kabel. Tänkte om man kan lösa det utan den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte provat med en extern skärm? Får du upp ett skrivbord kan du ju arbeta som vanligt. Då kan du ju använda USB-sticka och dra filer till, via nätverket antingen lokalt eller internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag måste väl använda mig av mjukvaran för att ändra skärm, det vill säga, gå in på systeminställningar and so on. Svårt när skärmen är svart och klicka sig dit. Samt så tror jag att det inte spelar någon roll på grund av att den drabbades av en Kernel Panic. Finns det någon snabbkommando för att byta vilken skärm den ska köra på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anslsuter en extern skärm så ska du få upp en bild eftersom huvudskärmen speglas och Macen borde kunna identifiera automatiskt. Men det är ju inte säkert att skärmen och datorn gillar varandra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl backup?

 

Och är inte filerna värda ens ett (par) hundra för en Firewire-kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...