Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Thunderbird nu med chat och "Do Not Track"


Alix

Rekommendera Poster

Ja, som i rubriken. Se annars spoiler nedan. Länk till Thunderbird (epostklient) här (svensk version 15).

 

Jag använder det och tycker att det är toppen, bland annat för att jag får upp The New York Times förstasida i fönstret (man kan ha vilken startsida som helst). Se skärmdump i spoilern.

 

 

post-28798-081644900 1347034418_thumb.jpg post-28798-037473800 1347034991_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande oanvändbart för MS Exchange. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande oanvändbart för MS Exchange. :ThumbsDown:

Det är väl knappast Thunderbirds fel att MS Exchange använder ett eget protokoll och att de vanliga protokollen fungerar men är avstängda per default på MSE-servrarna? fundersam.gif(Så beskrivs det av Wikipedia i alla fall och man får väl anta att protokollet måste "hyras" av dem som vill använda det).

 

Men visst förstår jag din irritation, du vill ju komma åt din epost.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man så obildad att man inte vet vilken skit de så kallade "lösningarna" från Microsoft är och hur många gråa hår de har en (o)förmåga till att skapa så... Mozillas lösningar å andra sidan är skapta för att fungera väl med andra via de jure standarder och kan rekommenderas för alla utom Microsoft-slavarna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är man så obildad att man inte vet vilken skit de så kallade "lösningarna" från Microsoft är och hur många gråa hår de har en (o)förmåga till att skapa så... Mozillas lösningar å andra sidan är skapta för att fungera väl med andra via de jure standarder och kan rekommenderas för alla utom Microsoft-slavarna. :P

 

Du borde mycket väl veta bättre än att säga att Telly82 eller andra här på forumet är obildade.

 

Bara för att du (och många andra) inte tycker att MS är bra så behöver man inte skriva ut det så fort man har chansen. De har gjort bra saker för branschen (även om de tappat sedan S. Balmer tagit över) och de liksom Apple vill ju gärna "låsa in" användarna med sin egen infrastruktur, inget konstigt med det. Blir bara lite snett när du köper Apple "rakt av" men häcklar MS.

 

Tyck gärna, men tänk på hur du framför det mikaellg kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig inte speciellt träffad. Min arbetsgivare kör Exchange. Det är ett "corporate decision" som gäller hela världen och som inte går att ändra på, tydligen. När vi i Sverige försökte få tillgång till e-post via iMAP i stället blev svaret "You have got e-mail". Så tog de död på den förhoppningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde mycket väl veta bättre än att säga att Telly82 eller andra här på forumet är obildade.

 

Bara för att du (och många andra) inte tycker att MS är bra så behöver man inte skriva ut det så fort man har chansen. De har gjort bra saker för branschen (även om de tappat sedan S. Balmer tagit över) och de liksom Apple vill ju gärna "låsa in" användarna med sin egen infrastruktur, inget konstigt med det. Blir bara lite snett när du köper Apple "rakt av" men häcklar MS.

 

Tyck gärna, men tänk på hur du framför det mikaellg kramis.gif

Du tar det för allvarligt Matte. :):kramis:

Men det är som jag säger, problemen är Microsofts fel hel och hållet. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men precis som Apple t ex vill att Google ska licensiera funktioner så vill ju naturligtvis MS att TB ska göra detsamma som vill använda funktionaliteten som Exchange erbjuder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men precis som Apple t ex vill att Google ska licensiera funktioner så vill ju naturligtvis MS att TB ska göra detsamma som vill använda funktionaliteten som Exchange erbjuder.

Men vad är det meningen att man ska köpa licens för då?

E-post bygger ju lika mycket på riktiga de jure standarder som surfandet gör.

Microsoft har bara som vanligt försökt låsa in kunder så att de inte ska kunna byta lösningar ostraffat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det meningen att man ska köpa licens för då?

E-post bygger ju lika mycket på riktiga de jure standarder som surfandet gör.

Microsoft har bara som vanligt försökt låsa in kunder så att de inte ska kunna byta lösningar ostraffat.

 

Google gör ju detsamma med gmail, gdrive, google+, android, andoid market osv... Apple gör det med iTunes, App Store, iOS, bygger en infrastruktur som gör att du inte bara ska byta "plattform".

 

Klart att MS gör detsamma med Windows, Office, Outlook osv... samt naturligtvis på serversidan med då bland annat Exchange. Vill andra vara med får de betala.

 

Sen kan man ju klart problematisera att det försvårar "fri rörlighet", men det är inte enbart isolerat kring MS oavsett vad man tycker om företaget eller dess utsedda ledare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google gör ju detsamma med gmail, gdrive, google+, android, andoid market osv... Apple gör det med iTunes, App Store, iOS, bygger en infrastruktur som gör att du inte bara ska byta "plattform".

 

Klart att MS gör detsamma med Windows, Office, Outlook osv... samt naturligtvis på serversidan med då bland annat Exchange. Vill andra vara med får de betala.

 

Sen kan man ju klart problematisera att det försvårar "fri rörlighet", men det är inte enbart isolerat kring MS oavsett vad man tycker om företaget eller dess utsedda ledare.

Jag pratar inte om lösningar på applikationsnivå utan med protokollen, det där grundläggande som krävs för att det ska kunna bli någon kommunikation alls. Microsoft har varit unikt kreativa med att **** sina okunniga och icke ont anande kunder. Se exempelvis rättegångarna i USA angående Microsofts många brott mot USA:s konkurrenslagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...