Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Maill ställer in automatiskt - men fel!

broderskap

Recommended Posts

Jag har nyligen gått över från MacBook med 10.6.8 till en ny Air med 10.8.1.

Det har ställt till problem, då Mail inte verkar fungera likadant som förut.

1)

När jag anger min jobbmailadress, ställer Mail automatiskt in det som ett Exchange-konto. Det finns vad jag kan se ingen möjlighet att ändra detta.

På min gamla dator kunde jag välja att ställa in det som Exchange IMAP. Och det fungerar bra.

2)

När jag skriver in min mailadress, anges intern och extern server automatiskt, med adresserna xyz.domän.se respektive mail.annandomän.com. Men de är fel, bägge två.

Jag kan avkryssa "Upptäck server automatiskt" och fylla i de uppgifter jag fått från jobbsupporten (som inte befattar sig med Macfrågor), men det ändras tillbaka till de automatiska - och felaktiga - uppgifterna när jag sparar.

Efter några försök hit och dit, kan jag ibland se eposten ändå, men för det mesta vägrar den hämta ny post, och alltsomoftast ser jag ingen post överhuvudtaget.

Andra konton (Imap och Gmail) fungerar bra.

Ideeer, någon?

Eller bör jag byta epostprogram?

post-1205-044361900 1347018504_thumb.png

• 2 months later...

Pröva att koppla ner internet (ta ur kabeln om du kör trådat) när du ska lägga upp kontot. När du sparat ett IMAP-konto kan du koppla upp igen.

Öppna nyckelhanteraren och ta bort den tidigare informationen för mail-kontona, därefter fyll i de aktuella uppgifterna. Då bör programmet hålla de uppgifterna även när du avslutar programmet och öppnar det igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...