Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

4 el. 8 gig?


kilis

Rekommendera Poster

En enkel fråga, kommer jag ångra mig om jag inte stoppar i 8 gig? Kommer att vara en sekundär dator som skall användas till skolarbete. Men även att titta på film, och kanske någon enklare klippning i imovie. Har en Imac (early 2008) med 4 gig, och den tuffar ju på. Men samtidigt vill man ju inte ångra sig sedan.

 

Kom gärna med lite erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din iMac tuffar på kommer MBA:n definitivt att göra det, den har ju mer kräm annars, dubbelt så snabb överlag, enligt Mactracker/Geekbench (= användarnas mätresultat = objektiva erfarenheter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8Gb Borde alla datorer ha År 2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8Gb Borde alla datorer ha År 2012

OBS! Sagt av den person i forumet som ska ha det absolut bästa tänkbara av allting, och som ser till att få det, också. Bara så att trådstartaren vet, alltså... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja... 4 GB är det nya lagom. iMovie kan dra en hel del RAM så 8 är bara bra och framtidstänk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tillfällen där "less is more" - som vore en nåd att stilla beja om - speciellt bland utlevda heterosexpars opulenta katedralbröllop numera badtaste%20%2816%29.gif

 

Dock inte i datorvärlden. 4 Gb ram för att inte tala om trista 2 gb är riktigt tunt och klent numera. Här gäller "More is more" :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS! Sagt av den person i forumet som ska ha det absolut bästa tänkbara av allting, och som ser till att få det, också. Bara så att trådstartaren vet, alltså... ;)

 

 

 

Mmm Men jag gillar mina Datorer ! Tummeupp.gif

 

Men det varbultandehjarta.gif väl menat 8G Är mer Framtid säkert och visst arbete kräver mer än vad man tror om man kikar lite på Aktivitetskontrollen 14_eek.gif

 

Ps efter dn 12e blir det väll tillökning i familjen som i schack 1 vit & 1 svart ! jultomte.gif kommer tidigt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart och vit? Inte kan man väl tro att de släpper nya air den 12? Känns väl rätt sade att köpa en air nu? Den kom väl inte för så länge sedan?

 

Eller menade du att din familj utökas med två femmor kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart och vit? Inte kan man väl tro att de släpper nya air den 12? Känns väl rätt sade att köpa en air nu? Den kom väl inte för så länge sedan?

 

Eller menade du att din familj utökas med två femmor kanske?

 

 

 

5 & 5 Eller vad dom döpts till laugh.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 13" med 8 gig. Då ska jag väl inte ångra mig i alla fall. 11500:- Med mecenatrabatten får väl ses som överkomligt. Fick ju dessutom 700 i presentkort för appstore på köpet :-)

 

Nu är det bara att vänta någon vecka på att den ska komma också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra valt!

 

maxa minnet så mycket som möjligt från början är framtidsinriktat tänk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en 13" med 8 gig. Då ska jag väl inte ångra mig i alla fall. 11500:- Med mecenatrabatten får väl ses som överkomligt. Fick ju dessutom 700 i presentkort för appstore på köpet :-)

 

Nu är det bara att vänta någon vecka på att den ska komma också...

 

 

 

Mycket klokt beslut !

 

yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...