Jump to content
Just nu i M3-nätverket

extern hårddisk plötsligt skrivskyddad

Guest baconatte

Recommended Posts

Guest baconatte

Klockan 23 igår meddelade time machine följande "Filerna kunde inte kopieras eftersom hårddisken för säkerhetskopiering verkar vara skrivskyddad." Jag har inte gjort något. Hur får man bort detta. Disken är formatterad efter alla konstens regler dvs mac Os jopurnalförd.

Jag har varit med om att en USB disk helt plötsligt fick för sej att alla filer i mappen T blev skriv skyddade !

Konstigt som f"n !stjarnsmall.gif

• 3 months later...

Jag har varit med om att en USB disk helt plötsligt fick för sej att alla filer i mappen T blev skriv skyddade !

Konstigt som f"n !stjarnsmall.gif

Löste det med att ändra skriv skydd som Admin

Men jag har aldrig valt att skriv skydda HDD n ????

Det kan hända ibland att hårddiskar "hickar till", det är ju ett magnetiskt media. Magnetism är ett fält som kan påverkas av mängder av olika saker.

Hårddiskar kan gå sönder, det kan bli problem i filer, det kan hända att data hamnar på andra ställen. Utan att man gör något särskilt alls. Man får leva med att det är så. :)

Det kan hända ibland att hårddiskar "hickar till", det är ju ett magnetiskt media. Magnetism är ett fält som kan påverkas av mängder av olika saker.

Hårddiskar kan gå sönder, det kan bli problem i filer, det kan hända att data hamnar på andra ställen. Utan att man gör något särskilt alls. Man får leva med att det är så. :)

Hurra för SSD ! biggrin.gif

DIF

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...