Guest baconatte Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Klockan 23 igår meddelade time machine följande "Filerna kunde inte kopieras eftersom hårddisken för säkerhetskopiering verkar vara skrivskyddad." Jag har inte gjort något. Hur får man bort detta. Disken är formatterad efter alla konstens regler dvs mac Os jopurnalförd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Jag har varit med om att en USB disk helt plötsligt fick för sej att alla filer i mappen T blev skriv skyddade ! Konstigt som f"n ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Jag har varit med om att en USB disk helt plötsligt fick för sej att alla filer i mappen T blev skriv skyddade ! Konstigt som f"n ! Löste det med att ändra skriv skydd som Admin Men jag har aldrig valt att skriv skydda HDD n ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Det kan hända ibland att hårddiskar "hickar till", det är ju ett magnetiskt media. Magnetism är ett fält som kan påverkas av mängder av olika saker. Hårddiskar kan gå sönder, det kan bli problem i filer, det kan hända att data hamnar på andra ställen. Utan att man gör något särskilt alls. Man får leva med att det är så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DIF Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Det kan hända ibland att hårddiskar "hickar till", det är ju ett magnetiskt media. Magnetism är ett fält som kan påverkas av mängder av olika saker. Hårddiskar kan gå sönder, det kan bli problem i filer, det kan hända att data hamnar på andra ställen. Utan att man gör något särskilt alls. Man får leva med att det är så. Hurra för SSD ! DIF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.