Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med adobe.com


Joppa

Rekommendera Poster

Nu kan jag skymta sammanbrottet vid horisonten! Jag kan alltså inte gå in på adobe.com. Får bara att safari inte kan ansluta till servern. Varför varför varför?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag skymta sammanbrottet vid horisonten! Jag kan alltså inte gå in på adobe.com. Får bara att safari inte kan ansluta till servern. Varför varför varför?!

 

kan vara tillfälligt server problem !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat det men det fungerar på ipaden och telefonen. det är bara datorn som inte vill vara med. har varit så i flera veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen "knäkt" programvara från Adobe? Då brukar det finnas tillägg för att hindra programmet att "ringa hem" och då spärras adobe.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med inställningspanelen Hosts kan man se om det finns sajter som dirigeras till din egen dator. Med Hosts kan dirigeringen stängas av (rota inte i hostsfilen själv helst). När exempelvis ett program försöker ansluta till tillverkarens hemsida/hemsidor för aktivering/validering/uppdatering et cetera kopplas den således till datorns "hemadress" i stället, det vill säga ip-numret 127.0.0.1 (localhost). Då händer inte ett smack. Inte osannolikt har du drabbats av något liknande, men då med "fel" adress, det blev "adobe.com" i stället för, säg, "activate.adobe.com", eller liknande. Hostsfilen går före DNS och allt annat sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det bara Safari?

Provat annan webbläsare..

alt rensa cache och kakor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med inställningspanelen Hosts kan man se om det finns sajter som dirigeras till din egen dator. Med Hosts kan dirigeringen stängas av (rota inte i hostsfilen själv helst). När exempelvis ett program försöker ansluta till tillverkarens hemsida/hemsidor för aktivering/validering/uppdatering et cetera kopplas den således till datorns "hemadress" i stället, det vill säga ip-numret 127.0.0.1 (localhost). Då händer inte ett smack. Inte osannolikt har du drabbats av något liknande, men då med "fel" adress, det blev "adobe.com" i stället för, säg, "activate.adobe.com", eller liknande. Hostsfilen går före DNS och allt annat sådant.

Tackar. Detta hjälpte. Misstänkte att det var något sånt. Men många gånger går det snabbare att fråga än att rota själv. och så blir det mer rätt. Tack för hjälpen.

 

Gäller det bara Safari?

Provat annan webbläsare..

alt rensa cache och kakor

 

Prövat med alla webläsare (utom IE (bevare mig)) All historik, cache och kakor har rensats. det var tydligen Hostfilen som bråkade. Tack för alla snabba och bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen "knäkt" programvara från Adobe? Då brukar det finnas tillägg för att hindra programmet att "ringa hem" och då spärras adobe.com

 

Vad menas med Knäckt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...