Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Verktygsfältet döljs !


DIF

Rekommendera Poster

Hej

 

jag har pillat innocent.gif på något så Värktygs fältet döljs ( Visas när jag för upp mus pekarn ) jag gillar det men vill gärna veta hur man får det som vanligt att det altid ligger överst !

 

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du det som är till vänster i Finder? I så fall är det bara köra kommandet alt+command/apple-tangenten+T (Alt+Cmd+T)

 

Och btw, "värktyg" stavas "verktyg" med E, "altid" stavs alltid med 2 L.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du det som är till vänster i Finder? I så fall är det bara köra kommandet alt+command/apple-tangenten+T (Alt+Cmd+T)

 

Och btw, "värktyg" stavas "verktyg" med E, "altid" stavs alltid med 2 L.

 

Nej

det som är Upptill Safari-Arkiv-Redigera-Historik-Bokmärken-Fönster-Hjälp Tim Machine Batter indikator Trödlösa Ljud Blouthoth Namn mm

 

Hela den LISTEN

 

Den kommer fram med mus pekarn men vill vid behov kunna ha den som vanligt Altid synlig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar menyraden och inte verktygslisten? Det är menyraden som är högst upp på skärmen. Verktygslisten finns i fönster.

Så blir det när man kör helskärmsläge... Gå ur helskärmsläget så blir allt som vanligt igen. Helskärmsläget går du ur genom "Esc" eller den blå fyrkanten med diagonala pilar längst uppe till höger i listen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Allt för ofta händer något vid navigering på min iMac som vi inte önskar, fältet längst ner (med alla program) försvinner från det permanent synliga läget. D v s man måste föra muspekaren över och vänta på att det dyker upp.

 

Verkar också ha samband med webläsaren, Firefox, då även listen längst upp agerar likadant.

 

Liknande (samma?) fenomen händer också ofta när vi kör Spotify (appen).

 

Googlade nu men hittar inte lösningen.
Helst skulle jag låsa det permanent så som vi önskar - men i vart fall i a f veta hur vi återställer... det vi inte vet hur vi (miss)lyckats med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...