Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad händer med din iPhone efter 12 sept 2012?


KILLINSTINCT

Rekommendera Poster

Ja, nu är det snart dags för lanseringen utav nya iPhone, och många sitter väl säkert med funderingarna över hur de ska bli av med nuvarande abonnemang för iPhone 4/4S och hur de ska finansiera köpet utav nya iPhone.

 

Tänkte bara fråga, ni som vet med er redan nu, att ni kommer skaffa nya iPhone: Vad händer med er nuvarande iPhone efter lanseringen utav den nya? Kommer ni vara miljöbovar som inte bryr er ett skit om recycling, och medvetet kommer göra vattenskada/tappa den i asfalten och göra försäkringsbolagsärende utav den, eller kommer ni lägga ut den till försäljning på auktionssida... Eller behåller ni den och ger den till barnen/nån annan familjemedlem?

 

Intressant att höra hur folk funderar och tänker om sånt här. I princip var och varannan individ har ju iPhone idag (verkar det som) så finns det ens ett andrahandsvärde på en iPhone? Och hur snällt är det mot moder jord att kvadda en fullt fungerande smartphone som har ca 1 år på nacken, och skicka onödigt skrotavfall till Afrika, bara för man vill ha den senaste modellen?

 

Själv äger jag ingen iPhone (eller annan smartphone för den delen) så för mig finns det inget problem i att göra sig av med, eller sälja någon lur...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just nu en iPhone 4 som jag använder och kommer att behålla, alltså jag kommer inte köpa den nya som kommer. Men jag kan ju säga att när jag köpte en iPhone 4 så blev min 3GS en backup telefon och just nu är den mer av en iPod touch enligt mig (eftersom den inte har något simkort går det ej skicka meddelande m.m.). Jag har alltså min gamla som iPod kan man väl säga ;) Så inte ska den slängas inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behåller min iPhone. Den fungerar och jag byter inte så länge den fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan får min 4s och min gamla 3gs fick en i familjen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den nya iPhonen kommer att se ut som det ryktas om, dvs. som en utsträckt 4:a så kommer jag överge Apple med omedelbar verkan och inviga mig i Android-världen. Ser den mer "normal" ut så får min dotter min 4:a och jag köper 5:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir en ny. Min 3GS har snart gjort sitt. Den är över 3 år gammal. Låst till tre så den hamnar väl i en låda hemma eller så. Finns väl knappast ngt värde i dem längre eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog byta, även om min 4S bara är ett år gammal. Firman behöver lite kostnader... :) Den gamla säljer jag, eventuellt rabatterat till sonen så han kan slippa ur Android-träsket!

 

Beträffande andrahandsvärde på 4 och 4S. Om det fortfarande går att sälja 3GS nya, nog tusan ska det gå att sälja fyror begagnade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir en ny. Min 3GS har snart gjort sitt. Den är över 3 år gammal. Låst till tre så den hamnar väl i en låda hemma eller så. Finns väl knappast ngt värde i dem längre eller?

Det var väl MediaMarkt eller El-giganten som sålde sprillans nya 3GS för några veckor sedan för 1920 spänn utan abonnemang. Och då blir det såklart med ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Så en begagnad har ju inte stort värde i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4:a blir ju inte sämre för att det kommer ut en ny modell. Så varför byta när man är nöjd med sin telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 4:a blir ju inte sämre för att det kommer ut en ny modell. Så varför byta när man är nöjd med sin telefon?

 

Hade inte heller bytat om jag hade haft en Iphone 4. Räcker man bytar var 3:e år eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittills bytt vid vartannat släpp (har haft 3G och 4) och hade faktiskt inte tänkt byta till 5:an nu direkt då den fungerat felfritt.

Nu har dock hemknappen börjat ge med sig ibland, inte ofta och ännu inget jätteproblem, men får nog ändra mig och köpa 5:an. Min nuvarande lur får nog agera som iPod till stereon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte heller bytat om jag hade haft en Iphone 4. Räcker man bytar var 3:e år eller så.

Så ofta? Jag har en Nokia 3120 från cirka 2005. Funkar perfekt för mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ofta? Jag har en Nokia 3120 från cirka 2005. Funkar perfekt för mina behov.

 

Klarar mig med min 3gs också men jag vill ha en telefon man kan ta hyfsade bilder/filma lite med. 3gs är rätt usel på sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte heller bytat om jag hade haft en Iphone 4. Räcker man bytar var 3:e år eller så.

Vartannat år känns ok för mig. Hade inte tänkt skaffa 4S, men fick ett riktigt bra bud på min 4 från farsan, så det var svårt att låta bli. Så man kan säga att femman blir mitt vartannatårsköp... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft alla iPhones sedan begynnelsen förutom 4S (jag har en 4:a) då jag inte tyckte uppdateringen var värd pengarna. Men nu har fyran segat ner helt och det blir en femma. Jag kommer sälja min fyra på blocket, bli inte förvånad över hur mycket du kan få för begagnat på blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, men just den funktionen är inte värd så mycket stålar som en ny iPhone 5 kostar. Det finns små digitalkameror som är ohyggligt mycket bättre än vilken telefon som helst och som man kan köpa för en tusing eller lägre.

 

Självklart men då behöver jag släpa med mig 2 prylar. Det vill jag inte.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ha min 4 till den ger upp. Ha begäret kommer säkerligen onsdag kväll men jag kommer inte köpa den bara för det.

 

Kanske om jag vinner massa pengar ..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer eventuellt byta abonnemang eftersom mina 24 månader snart är slut, tror jag kan spara lite där. En försäljare ville lura på mig en S3 när den var ny, men jag sa att mitt abonnemang var bundet ett tag till. Svaret blev att de struntar i bindningstid om de kan få binda mig i 24 nya månader. Jag sa att jag väntar på iphone 5, då blev han tyst.

Om inte min fyra blir helt dum i CPUn det kommande året så får den jobba vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Behåller min 4S. Tycker redan att iPhone ligger på smärtgränsen gällande storlek och ogillar rykten om att nästa blir större. Gillade tiden för 10-15 år sedan när mobiltelefonerna blev mindre och mindre.

 

Blir den nya iPhone större än föregångaren behöver jag byxor med större fickor, eller en handväska. Då kan jag köpa en iPad mini istället.

 

Bitter? Kanske lite. Men så har jag bara fått i mig en kopp kaffe idag... :)

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir tvungen att medge min 3G börjar nog vara lite till åren och det blir en ny. Den gamla vill ingen ha så den får väl ligga i ngn hylla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 4S och den duger gott och väl eftersom den nya iPhone 5 kommer att ha större skärm så kommer den att bli mer otymplig att ha med sig, behöver jag något med större skärm använder jag bara min iPad.

4S kommer att få alla iOS6 funktioner så det finns ingen anledning för mig personligen att byta bara bytandets skul, jag byter mobil när det kommer en uppgradering, min första var en 3GS min andra 4S så nästa blir en uppgraderingsversion av 5:an, och som sagt,behöver jag göra nått som kräver lite större skärm så har jag iPaden till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...