Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är min mac smittad med något eller är något annat fel?


pålle81

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har sökt en massa på nätet men inte hittat något svar... Det är nämligen så att om jag klickar fram dashboard så går det några sekunder innan safari öppnar sig och går till sidan http://comcluster.cx...h%2011.4%20r402

Sidan är bara vit men det är enerverande att det händer varje gång jag ska använda dashboard. Jag använder Sophos antivirusprogram men trots ett flertal genomsökningar de senaste månaderna hittas inga virus eller liknande. Att jag uppdaterade från snow leopard till lion spelar ingen roll. Om någon har något tips eller lösning vore jag enormt tacksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga virus..

Förmodligen har du laddat ner något som styrt om din DNS

 

Sen förstår jag inte vad Dashboard har med Safari att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nyligen installerat något från ex.vis pirate bay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt Pirate bay och laddar i princip endast hem program från Mac app store. Jag har googlat och hittat en del om det, för precis som climacx påpekar finns det en hel del. Det som fattas i alla trådar är dock en lösning på problemet, det jag har hittat är bara konstaterande om att en del har problem med det. Ingen här på forumet som haft samma problem??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en idé som kanske stämmer in på problemet...

Om Safari vid starten försöker öppna denna sida och fastnar där, har du förmodligen i Safaris Inställningar->Allmänt valt att nya fönster (alt startsida) ska öppnas med "Samma sida" (senast besökta?). Ändra där till t.ex. "Tom sida" så lär du bli av med problemsidan. Det är även bra att köra "Återställ Safari…" nån gång då-å-då (kommandot finns under menyn Safari i menyraden), vilket rensar browsern på använt, lagrat skräp. Men bocka ur vad som inte ska tas bort, så du inte raderar för mycket, t.ex. automatiska inloggningar, om du har såna.

 

Thepiratebay duger kanske till att skrämma de små barnen med, så de håller sej på den rätta (vänstra?) sidan av landsvägen. Vi som har häxt upp gör som vi vill. Vet ingen som har äventyrat sin hälsa där. Finns värre saker här i världen, men piratebay ökar iaf inte penicillinförskrivningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Thepiratebay duger kanske till att skrämma de små barnen med, så de håller sej på den rätta (vänstra?) sidan av landsvägen. Vi som har häxt upp gör som vi vill. Vet ingen som har äventyrat sin hälsa där. Finns värre saker här i världen, men piratebay ökar iaf inte penicillinförskrivningen...

Kul skrivet. +1

Du kan gott göra lite fler inlägg och oftare. wink.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan återställt Safari flera gånger men det har inte hjälpt. Jag tror dock att jag hittat en lösning, jag laddade ned en testversion av Little snitch och blockade med hjälp av detta utgående anslutningar för dock vilket gjorde att problemet försvann. I Launchpad raderade jag därefter en widget (eller vad det heter) som visade börskursen från di.se. När detta var klart avinstallerade jag little snitch och allt fungerade som det skulle. Hur som helst så tackar jag för ert visade intresse!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...