Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa ut mobil efter två år?


kaffemax

Rekommendera Poster

Jag har tänkt att skaffa en ny telefon och om man binder sig på två år och sedan när bindningstiden gått ut måste man köpa ut telefonen då eller? Man har ju redan delbetalat telefonen under bindningstiden. Jag har noll koll på detta. Tele2 är min operatör och det står ingenting på tele2 om detta, så hur ligger det till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du behöver inte köpa ut telefonen efter två år, den är din. Om du köper telefonen med abonnemang brukar du betala abonnemangsavgiften + förhöjdavgift (telefonkostnaden delat på 12/24 mån)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1346872309[/url]' post='1567344']

Nej du behöver inte köpa ut telefonen efter två år, den är din. Om du köper telefonen med abonnemang brukar du betala abonnemangsavgiften + förhöjdavgift (telefonkostnaden delat på 12/24 mån)

 

Okej tack för svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är telefonen låst till Tele2 även efter bindningstiden. Det brukar gå att låsa upp för ett par hundralappar så du kan använda telefonen även med andra operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bindningstiden på två år med abonnemang så betalar man av telefonen på två år, så det finns inget ytterligare att betala på telefonen när bindningstiden är över. :)

Som redan sagts så är det enda som kan tillkomma är kostnaden för upplåsningen så sim-kort från andra operatörer kan användas, brukar ligga på +- 300 kr typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 2 år är det en telefon man lägger i byrålådan...eller återvinningen...hopplöst omodern :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...