Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Värt att köpa den "gamla" 23" Apple Cinema Display?


Archduk3

Rekommendera Poster

Jag har funderat på att köpa ny skärm och spanat in den "gamla" 23" Apple Cinema Display. Jag arbetar huvudsakligen med foto och gillar den höga upplösningen. Dock är jag lite orolig, hur är färgerna, skärpan och betraktningsvinkeln? Ska man satsa på en sådan för sin MBP 2011 eller spara för den lita nyare utan ADC-kontakten?

 

//C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan varmt rekommendera Dells Ultrasharp-skärmar, även om jag inte jobbar med foto. Nästan lika bra som Apples skärmar, men också något billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan varmt rekommendera Dells Ultrasharp-skärmar, även om jag inte jobbar med foto. Nästan lika bra som Apples skärmar, men också något billigare.

 

Den kostar ju dryga 2200 kr för 24"

 

Den gamla apple skärmen från 2000 kostar 900 kr begagnad, plus ADC konverteraren för 400 så blir det fortfarande billigare. Den har samma upplösning samt ser sjukt mycket snyggare ut.

 

//C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är de vackra och för hemmabruk kan de säkert fungera. Men betänk att det är 6-12 år gamla skärmar som naturligtvis har tappat bildkvalitet med årens lopp, men även är frånsprungna av modernare och bättre bildteknik.

 

Utan att själv ha jämfört kan jag tänka mig att en ny Dell har överlägsen kvalitet mot en gammal ACD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...