Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extraskärmen brusar


engelbrekt

Rekommendera Poster

Ett konstigt problem som driver mig mot panik. Har en ny iMac 21,5 och har en Eizo CG241W som inkopplad extraskärm. Ofta händer det sig att Eizon börjar flimra, brusa som om signalen är bruten. Tar då ur mini-kontakten från iMacen och sätter in den igen och då funkar Eizoskärmen resten av dagen. Sladden är utan adapter, går direkt från macen till Till skärmen.

Den förra maccen glappade i logickortet vilket kostade mig en massa pengar vill inte nöta ut det här kortets anslutning med det ständiga i och urkopplande av sladd.

Finns tips?

Bomellow.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett konstigt problem som driver mig mot panik. Har en ny iMac 21,5 och har en Eizo CG241W som inkopplad extraskärm. Ofta händer det sig att Eizon börjar flimra, brusa som om signalen är bruten. Tar då ur mini-kontakten från iMacen och sätter in den igen och då funkar Eizoskärmen resten av dagen. Sladden är utan adapter, går direkt från macen till Till skärmen.

Den förra maccen glappade i logickortet vilket kostade mig en massa pengar vill inte nöta ut det här kortets anslutning med det ständiga i och urkopplande av sladd.

Finns tips?

Bomellow.gif

 

Byt sladd !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladden är utan adapter, går direkt från macen till Till skärmen.

Nix. Sladden har inbyggd adapter och det kan mycket väl vara den som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.Vad jag hoppades på. Men sladden ser ju inte ut att ha en adapter, ligger den i själva höljet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sladden ser ju inte ut att ha en adapter, ligger den i själva höljet?

Nej, det är ju inga stora klumpar längre, så adaptern sitter i ena kontakten. (Mini-)Displayport skapades bland annat så att konvertering till DVI ska vara enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyinköpt sladd och nu verkar det funka, inget flimmer.donjuan.gif

 

 

 

yeahbaby.gif Kanon !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...