Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Använda iPad i skolan?

Nightcap

Recommended Posts

Hej där,

Jag kan ju börja med att säga att jag är ett Apple-fanboy, med både Mac och iPhone, och att jag troligen kommer att uppdatera till en iPhone 5 nu i höst (har 4an nu).

Jag läser på universitet och har mycket av min kurslitteratur som pdf, både kopior ur böcker och 'datorproducerat'.

Nu funderar jag på att skaffa en iPad för att använda i skolan och lättare kunna konsumera kurslitteraturen.

Har någon av er erfarenhet av att använda en iPad på universitetsnivå, kanske både för att läsa kurslitteratur och för annat?

Är den lämplig att ta anteckningar på, eller är papper och penna fortfarande överlägset?

Utöver skolan så har jag väll dels tänkt använda iPaden som leksak hemma och för att ladda med film att titta på på resor etc.

Behöver jag verkligen en iPad eller är det mest en dyr vill ha sak? (har ju en netbook jag knappt använder, skulle jag använda iPaden mer?)

Sedan så har det ju ryktats om en ny iPad, redan så tidigt som i oktober.

Är detta något värt att vänta på? (skulle ju missa stor del av nyttan denna termin om jag köpte först då)

Hoppas några kloka kan hjälpa mig med mina frågor.

Tack på förhand! :)

Hej där,

Jag kan ju börja med att säga att jag är ett Apple-fanboy, med både Mac och iPhone, och att jag troligen kommer att uppdatera till en iPhone 5 nu i höst (har 4an nu).

Jag läser på universitet och har mycket av min kurslitteratur som pdf, både kopior ur böcker och 'datorproducerat'.

Nu funderar jag på att skaffa en iPad för att använda i skolan och lättare kunna konsumera kurslitteraturen.

Har någon av er erfarenhet av att använda en iPad på universitetsnivå, kanske både för att läsa kurslitteratur och för annat?

Är den lämplig att ta anteckningar på, eller är papper och penna fortfarande överlägset?

Utöver skolan så har jag väll dels tänkt använda iPaden som leksak hemma och för att ladda med film att titta på på resor etc.

Behöver jag verkligen en iPad eller är det mest en dyr vill ha sak? (har ju en netbook jag knappt använder, skulle jag använda iPaden mer?)

Sedan så har det ju ryktats om en ny iPad, redan så tidigt som i oktober.

Är detta något värt att vänta på? (skulle ju missa stor del av nyttan denna termin om jag köpte först då)

Hoppas några kloka kan hjälpa mig med mina frågor.

Tack på förhand! :)

Hej, jag går på gymnasiet och vi har fått en egen iPad från skolan och jag tycker att det är superbra! Jag har även köpt till ett tangentbord (LÄNK) och blev helt klart mycket bättre med tangentbordet då man för anteckningar. Jag använder både iWork paketet på datorn (iMac) och på iPaden för att föra anteckningar men jag använder nog oftast "Anteckningar"-appen för den är snabbast och simplast att endast skriva ned saker och dom synkas ju till alla mina apple-enheter. Jag skulle säga att en iPad som hjälpmedel är väldigt smart.

Rekomenderas starkt och ett plus är om du kör med tangentbord då det går snabbare att skriva.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...