Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Formatera" Ipad 3


McLink

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har nu av någon anledning fått för mig att sälja min "padda". Snälla fråga inte varför, för det kan jag inte svara på.

Men nu till mitt problem. Jag har haft grejer på den som inte lämpar sig i andra hand. Av alla typer av filer, bilder, filmer, dokument m.m.

 

Hur rensar jag säkrast en padda så att detta inte kan återskapas i nya händer.

 

Extremt tacksam för seriösa och ärliga svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du återställer den till fabriksinställningarna, och du laddar *inte* in din tidigare säkerhetskopia vid återställningens slut (gör du detta i iTunes får du frågan i slutet av återställningen om du vill ladda in din säkerhetskopia, och du ska alltså inte göra detta)... En återställning till fabriksinställningarna innebär tömning och återinstallation av systemet med grund-app:arna, så att den blir i samma skick som när du köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar/allmänt/återställ/radera iPad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det omöjligt då för den "normala" användaren att backa upp eventuella gamla filer?

Är man kunnig så går det ju på något sätt. Men för en normal nfiken användare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En återställning till fabriksinställningarna innebär tömning och återinstallation av systemet med grund-app:arna, så att den blir i samma skick som när du köpte den.

 

Gjorde detta och min Ipad 2 har spunnit med svart skärm i en halvtimma nu. Är det normalt. Jailbrakad om någon undrar.

 

EDIT

 

Kan ta några timmar står det här: http://support.apple.com/kb/ht2110?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det omöjligt då för den "normala" användaren att backa upp eventuella gamla filer?

Är man kunnig så går det ju på något sätt. Men för en normal nfiken användare...

 

En återställning raderar som sagt all användarinformation och app:ar, och det går inte att återskapa den informationen utan specialkunskaper eller tillgång till din säkerhetskopia...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det omöjligt då för den "normala" användaren att backa upp eventuella gamla filer?

Är man kunnig så går det ju på något sätt. Men för en normal nfiken användare...

 

För den normale användare, så är det borta.

Vill du göra det svårare även för ett proffs så fyll upp iPad:en efter fabriksåterställningen med så mycket musik som det får plats med.

Gör sedan samma sak några gånger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde detta och min Ipad 2 har spunnit med svart skärm i en halvtimma nu. Är det normalt. Jailbrakad om någon undrar.

 

EDIT

 

Kan ta några timmar står det här: http://support.apple...iewlocale=sv_SE

 

Min håller fotfarande på att tugga med svart skärm. Över ett dygn tycker jag är väldigt lång tid för 16 GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If the iPad is frozen or stuck, hold down both the Sleep/Wake button and the Home button. This will force the iPad to power down.

 

Löste problemet så uppdaterar nu till senaste IOS och ska återställa den efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen såld och lämnat IOS-träsket. Bra kvalité (troligen den högsta på marknaden) på Apples hårdvara men att sitta i knät på dem är bara för mycket.

 

Tackar för mig på detta forum och den hjälp jag fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...