Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook dödar batteri?


Svutt

Rekommendera Poster

Hej

 

Min sambos Macbook-batteri stendog härom veckan. Datorn är en vanlig vit macbook från våren 2008. Har funkat bra i ca 4 år, men nu tvärdog batteriet helt från ingenstans.

Sådant kan ju såklart hända, och inget konstigt med det.

MEN

Jag bytte batteri på hennes och min likadana Macbook för att testa att det bara var batteriet som var dött, och konstaterade detta. Efter testet kördes mitt batteri i min dator funkade hur bra som helst i två veckor. Sen stendog mitt batteri också, helt utan förvarning.

Batterierna är original och således ganska gamla, men är det bara en slump att de dör samtidigt? Eller kan det vara någon hårdvara i hennes dator som matar batteriet med ström som har gått sönder och "tar död" på batterierna?

 

// Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det en slump. Eller så är det en konsekvens av likartat användande som exempelvis antalet laddcykler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterier är förbrukningsvara, det är som däck på en bil. De håller inte hur länge som helst. Så don't you worry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glödlampor som sätts i samtidigt och används lika mycket har ju också en tendens att sluta fungera ungefär samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...