Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fakta om iPhone 5


iBloggen

Rekommendera Poster

Har suttit idag och sammanställt all fakta och lite mer trovärdiga rykten kring iPhone 5 och tänkte be om lite hjälp här i forumet om det är någonting jag har missat eller någonting som är felaktigt. Jag har delat upp inlägget i fem rubriker (ni får gärna föreslå fler): design, storlek, pris, tillbehör och releasedatum.

 

Länka gärna om ni har någonting jag har missat. Storleken kommer jag att uppdatera under dagen.

 

Här är mitt inlägg hittills: iPhone 5 fakta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det öht något som är bekräftat? Skalen ger förvisso goda indikationer, främst vad gäller kontakten, men i övrigt är väl allt bara rykten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det öht något som är bekräftat? Skalen ger förvisso goda indikationer, främst vad gäller kontakten, men i övrigt är väl allt bara rykten?

 

ja, eftersom apple kommer presentera telefonen om en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

While early reports pegged the new iPhone release date for October, landing closely to last year's schedule, it seems we'll be seeing the phone in September this year as Apple looks to take on Samsung's new phone sooner rather than later, with multiple sources claiming we'll see Apple take to the stage on September 12, although claims we'll see it launch alongside the iPad Mini seem a bit outlandish.

Don't take our word for it though: our crack TR news team has a special iPhone 5 bulletin to give an 'alternative' view on what should be coming:

 

Men vad finns det för anledning att släppa den innan iOS 6 är färdig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan en produkt är officiellt lanserad så finns inga fakta alls, utan bara rykten. Och inga rykten är bekräftade av Apple, så detta med "fakta som är bekräftad" stämmer inte heller. Så, än så länge - enbart rykten och inget annat, ända tills Apples officiella lansering. Det som sidan kallar för "fakta" må vara sannolikt men då ska det heta "sannolikheter" och inte "fakta", för fakta är det absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum, plural fakta, = "sakförhållande som inte kan bestridas" /NE. Det finns alltså inga fakta om iPhone 5, bara mer eller mindre goda indicier (singular indicium) = "omständighet som styrker förmodan eller misstankar utan att utgöra bindande bevis" /NE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske sker samtidigt?

ja det är väl det som är tanken...

 

men jag har inte hört ett ord om hur långt det har kommit i utvecklingen :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har givetvis rätt, det mesta kring iPhone 5 är inte fakta än så länge. Eftersom artikeln kommer att uppdateras fram till och med releasen valde jag ändå den rubriken, ledsen om det retade upp en del bokstavstrogna här inne som satte kaffet i halsen :)

 

Det där med iOS 6 är intressant, någon som vet någonting mer om det? Någon som sitter på lite mer fakta kring det ;) ?

 

EDIT: Idag släpptes det första displayskyddet till iPhone 5, XtremeMac Tuffshield Matt heter det, jag har uppdaterat inlägget och kommer återkomma under dagen med mer info om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har givetvis rätt, det mesta kring iPhone 5 är inte fakta än så länge. Eftersom artikeln kommer att uppdateras fram till och med releasen valde jag ändå den rubriken, ledsen om det retade upp en del bokstavstrogna här inne som satte kaffet i halsen :)

 

Det där med iOS 6 är intressant, någon som vet någonting mer om det? Någon som sitter på lite mer fakta kring det ;) ?

"Det mesta"? "Bokstavstrogna"? Du hör alltså till dem som sätter dina egna åsikter om hur saker och ting ska förhålla sig framför hur saker och ting faktiskt förhåller sig. Mycket tidstypiskt, och, det gör vad du skriver principiellt ointressant i mina ögon (det hade det varit ändå i och för sig). Men eftersom du är tidstypisk får du säkert många läsare och anhängare. Sedan skriver du försåtligt, vi "har givetvis rätt", men inte om allt, då, och sedan är du "ledsen" att du "retade upp en del" och tar genast loven av det genom att kalla oss "bokstavstrogna", vilket är ämnat att reta upp ännu mer. Kort sagt, du är en provokatör med skräddarsydd världsbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Alix

 

Jag menade verkligen inte att provocera, jag uttryckte mig klantigt och om du uppfattade det som provocerande så ber jag ärligt om ursäkt för det! :) Med "det mesta kring iPhone 5" menade jag att det är fakta att tillbehör till iPhone 5 redan finns på marknaden.

 

Återigen, om någon tog illa åt sig så ber jag om ursäkt, det var inte meningen!

 

Någon som har läst någonting mer om iPhone 5 som verkar sannolikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske sker samtidigt?

 

Troligtvis så Borde dom göra det Ger mer Genomslags kraft I lanseringen !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är att vara bokstavstrogen att se en klar skillnad mellan fakta och rykten? Ja, då är jag nog bokstavstrogen. Men jag tycker kanske att det är ett litet felaktigt sätt att använda ordet "bokstavstrogen", eftersom det inte har något med Apple att göra (vilket jag antar att du menar). Det har med språklig korrekthet att göra och att inte skapa missförstånd mm med sin text.

 

Men det här är iofs ganska OT.

 

Om iOS 6 så kan man nog med ganska stor säkerhet säga att det lanseras samtidigt som nästa iPhone (som vi inte ens vet om den kommer heta "5"?). Men med Apple så är ingenting 100 % säkert förrän den stund när Tim Cook (eller någon annan) står där på scenen och presenterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är fakta att tillbehör till iPhone 5 redan finns på marknaden.

Nej, det finns bara tillbehör som PÅSTÅS passa till iPhone 5 på marknaden.

Det skulle vara kul om de INTE passade när iPhone 5 verkligen släpps.

 

Men vi har ju faktisk ingen aning om namnet heller. Det blev ju ingen iPad 3, det blev "Den nya iPad". Så varför skulle det bli iPhone 5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Telly

 

Okej då, det är fakta att det finns tillbehör som PÅSTÅS passa till iPhone 5, OM den nu kommer att heta så! :) Och visst det vore kul om de inte passade! :)

 

@johnalder

 

Sorry som sagt om jag uttryckte mig klantigt, hoppas inte att du tog illa upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Alix

 

Jag menade verkligen inte att provocera, jag uttryckte mig klantigt och om du uppfattade det som provocerande så ber jag ärligt om ursäkt för det! :) Med "det mesta kring iPhone 5" menade jag att det är fakta att tillbehör till iPhone 5 redan finns på marknaden.

 

Återigen, om någon tog illa åt sig så ber jag om ursäkt, det var inte meningen!

 

Någon som har läst någonting mer om iPhone 5 som verkar sannolikt?

Det är okej! Såg också att du tog tillbaka att det är fakta att tillbehör passar till ”iPhone 5”. Citattecken eftersom du tillade att den kanske inte ens kommer att heta så, då har polletten fallit ända ned! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är okej! Såg också att du tog tillbaka att det är fakta att tillbehör passar till "iPhone 5". Citattecken eftersom du tillade att den kanske inte ens kommer att heta så, då har polletten fallit ända ned! :ThumbsUp:

 

Härligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://macworld.idg.se/2.1038/1.464060/apple-bekraftar-nasta-veckas-event

 

Men fortfarande VET vi ingenting. Skuggan är siffran 5, och det har tolkats som iPhone 5. Det är nog också det mest troliga, men det kanske är 5 produkter som presenteras? Och en av dem "The new iPhone" utan nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så betyder siffran 5 att det är 5 månaders leveranstid. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://macworld.idg....ta-veckas-event

 

Men fortfarande VET vi ingenting. Skuggan är siffran 5, och det har tolkats som iPhone 5. Det är nog också det mest troliga, men det kanske är 5 produkter som presenteras? Och en av dem "The new iPhone" utan nummer.

Eller så betyder siffran 5 att det är 5 månaders leveranstid. :devil:

Helt riktigt, vi vet fortfarande ingenting. Men vi kan på goda grunder anta att Apple skulle få ENORMA problem om det inte kommer en iPhone (eller motsvarande) snart... borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud kan alla tagga ner med hur man EXAKT ska skriva. Alla vi är väl lika uppspelta inför nästa iPhone celb%20(7).gif

 

Ingenting är självklart bekräftat då inget är officiellt men uppgifterna har stor sannolikhet. Vad tror ni nästa iPhone kommer ha för killerfuture??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud kan alla tagga ner med hur man EXAKT ska skriva. ...

De flesta gör det, vilket är ett problem. Det blir inte rätt bara för att man är nedtaggad (vilket djävla ord)... borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att man ska kunna ringa samt skicka sms med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny typ av laddare, de gamla passar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple ligger efter, iPhonen förpassas till byrålådan när Google kommer med sina virtuella glasögon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...