Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

TV-Program i ATV3 från iTunes


VicXsaN

Rekommendera Poster

Hey,

 

Har ett litet problem som jag tycker borde gå att fixa, men jag klarar inte av det.

 

Jag har ett par säsonger med tv-serier i mitt iTunes bibliotek, och jag har en ny ATV3.

Mina filmer och musik funkar hur bra som helst att strömma till atvn, men när jag går in på "TV-Program" så "finns det inget i biblioteket", vad beror detta på och hur fixar jag det?!

 

Undrar också hur airplay-streaming funkar från itunes till atvn, ljudet från video går, men inte själva videon?

 

MVH/

Vicxsan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hey,

 

Har ett litet problem som jag tycker borde gå att fixa, men jag klarar inte av det.

 

Jag har ett par säsonger med tv-serier i mitt iTunes bibliotek, och jag har en ny ATV3.

Mina filmer och musik funkar hur bra som helst att strömma till atvn, men när jag går in på "TV-Program" så "finns det inget i biblioteket", vad beror detta på och hur fixar jag det?!

 

Undrar också hur airplay-streaming funkar från itunes till atvn, ljudet från video går, men inte själva videon?

 

MVH/

Vicxsan

 

 

Jag har liknande problem som dig. Filmerna fungerar men inte serierna. De går spela upp i iTunes men när man går via ATV3 är det tomt.

 

Blir likadant för mig när jag försöker köra Airplay från iTunes till ATV3, när man kör serierna blir det bara ljudet men med filmerna fungerar det klockrent.

 

Jag har använt iFlicks för att konvertera filmer och serier till iTunes, jag ändrar inga inställningar mellan filmerna och serierna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey,

 

Har ett litet problem som jag tycker borde gå att fixa, men jag klarar inte av det.

 

Jag har ett par säsonger med tv-serier i mitt iTunes bibliotek, och jag har en ny ATV3.

Mina filmer och musik funkar hur bra som helst att strömma till atvn, men när jag går in på "TV-Program" så "finns det inget i biblioteket", vad beror detta på och hur fixar jag det?!

 

Undrar också hur airplay-streaming funkar från itunes till atvn, ljudet från video går, men inte själva videon?

 

MVH/

Vicxsan

 

det beror på hur du har sparat dina tv-serier. kolla under filmer så är de nog där.

TV-program är väl bara det du kan ta ner från iTunes - via ett amerikanskt konto - i svenska finns ju inga TV serier ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det beror på hur du har sparat dina tv-serier. kolla under filmer så är de nog där.

TV-program är väl bara det du kan ta ner från iTunes - via ett amerikanskt konto - i svenska finns ju inga TV serier ännu.

 

Nej så lätt är det tyvärr inte, de är ju taggade som TV-program och i iTunes ligger de under TV-program... Men i ATV3 finns syns de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...