Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMac (mitten 2008) startar ej


matte_84

Rekommendera Poster

Det är oftast så, men inte alltid.

Vi hade t ex PowerMac G4 här på jobbet som slutade fungera. När man tryckte på startknappen så lyste den och fläktarna brummade till. När man släppte startknappen så slocknade och tystnade allt. Så strömaggregatet lämnade litet ström, men kunde (tydligen) inte lämna tillräckligt med ström för att köra igång hela datorn.

 

OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars lämna in den för en felsökning,kostar väl runt 500:-,kan det ju vara värt för att få reda på vad som är sönder till att börja med...

 

Ja, en felsökning gör börjar de med vart jag än lämnar in den. Väljer man att inte laga den så tas en avgift ut för felsökningen. Men om man väljer att reparera så försvinner felsökningskostnaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke jag har är om den gått varm så lödning släppt/börjat glappa i precessorn.

 

När detta händer macbook pro (silverfisken) så händer inget mer än att sleeplight blinkar till, fläktarna snurrar till och allt dör. Efter omlödning fungerar allt perfekt.

 

Är det separat grafik-kort i den där?

Är grafikkortet dött kan detta beteende också visas.

 

 

laserbok.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har erfarenhet av dessa? http://www.macreparation.se

Jag frågade macsupport vad de skulle ta om det är logikkortet som är paj och de svarar 3800-5500:- +moms.

Kollar man sidan jag länkade till så verkar det vara flera tusenlappar billigare. Men vill ju kunna vara säker på att det är seriöst också :)

Mvh

Matte!

 

Macsupport har du hela kostnaden, det ställe du länkar har du arbetskostnad, vad tror du logic-kortet kostar?

Skulle tro minst 2,5K......(begagnat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...