Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig skärm iPhone 4S


Mackey95

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har halvt tagit på mig ansvaret för att försöka få ordning på en iPhone 4S vars skärm inte fungerar.

Ägaren till telefonen hävdar att hon tappat den i marken från ca 80cm höjd, innan fallet fungerade den normalt, men nu är skärmen helt åt helvete, som på bilden.

Touchen funkar, ljudet funkar, och vibrationen funkar, det är inte heller några yttre skador på telefonen eller skärmen.

 

Jag har försökt googla runt lite men känner att jag inte kommer någon vart med att försöka felsöka den, är det typ någon kontakt inuti telefonen som hoppar ur eller vad är det som kan ha hänt?

Är det att skicka in den på reparation som gäller eller finns det något jag kan prova själv?

 

10e3apy.jpg

 

 

Halvtaskig bild, men såhär ser telefonen ut hela tiden. Man kan alltså trycka runt inuti telefonen och höra hur man gör saker men inte se någonting.

Bör kanske tilläggas att när telefonen vart släckt ett tag och man väcker skärmen igen så tonas ljusstyrkan sakta upp och man ser inte det blårandiga ordentligt förens efter ca 30 sekunder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att lcd-skärmen fått sig en törn. Det är den som sitter under själva glaset på iPhonen. Rekommenderar att du lämnar in den på iphonereparation.se om det inte skulle gå på någon billigare försäkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan även laga den själv om du vill spara några slantar. Är du lite händig och har tålamod så är det inte så svårt.

 

Instruktioner går att hitta. Följ dem noggrant så löser det sig!

 

Hör av dig till mig om du behöver hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på ebay efter iphone 4s full assembly så hittar du kompletta glas med touch, lcd osv för 200kr inkl frakt. Inte original men funkar riktigt bra. Byta är heller inte svårt om du följer de guider som finns på tex youtube.

Alternativt får tag på en defekt som skärmen funkar på.

 

Du kan inte bara byta lcd på iphone 4 och 4s för de är epoxi-limmade ihop med glas/touch och är "nästan" omöjliga att separera i helt skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag skulle avråda från ej original delar.

Man köper tröts allt ip4 ocskå för sin höguplösta retina, som du inte får i en kopia.

I övrigt så håller jag med, lcd verkar ha fått sig en smäll och hela fronten behöver bytas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...