Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilken router

wennberg77

Recommended Posts

Hej har en fråga till er som är grymma på nätverk!

Jag har idag bbb 100/25 och sitter med deras router Zyxel p-2602HWT-F1.

Det jag har kopplat till detta är en bärbra Asus som nu mera mest är kopplad med kabel men ska fungera på wifi. Ska byta till en mac nästa gång!

Sen har jag 2 iphone och 2 htc en ipad 3 och atv 3 som jag kör på wifi.

Jag upplever att hastigheten är långsam när man kör wifi får typ inte mer än 16 ner i sovrum och vardagsrum och jag har inte större än en 3:a på 69 m2. Byggt på 40-talet typ tegel och annan skit i väggarna.

Min atv3 har ibland tappat kontakten med datorn när jag streamar film, vet inte om detta beror på routern?

Jag har nu tittat runt lite och läst lite om en ny router de jag har titta på är följande:

Apple airport extreme v5.

Asus RT-N56U

Netgear WNDR3700

Viktigt är att det ska vara lätt att installera och "sköta" då jag inte är så bra på nätverk och har inte orken att lära mig detta.

en tanke jag har är då jag har redan ett antal apple prylar och kommer antagligen byta till en mac snart så kanske man borde ha en apple router, typ att allt fungerar bättre då det är samma märke, kan det vara så?

Tack på förhand!

/P

Då ska du välja Airport Extreme, eller rent av en Time Capsule så tar du samtidigt backup på dina grejer

Jag kör själv på en airport Extreme. Bor i en gammal lägenhet på 75 och hade noll mottagning ut i köket med routern jag fick av comhem. Köpte APExtreme och, Voila. Bredband i hög hastighet i köket :)

Hej!!

Tack för svaren! Det lutar nog åt en extreme vad jag läst så verkar de bra. gällande Time Capsule så undrar jag om man kan stream direkt från den till atv3 eller måste det gå genom datorn?

Måste ske via en dator.

Hej!!

Tack för svaren! Det lutar nog åt en extreme vad jag läst så verkar de bra. gällande Time Capsule så undrar jag om man kan stream direkt från den till atv3 eller måste det gå genom datorn?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...