Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur låser jag fast dock på skrivbordet ?


SaraLinnea

Rekommendera Poster

Nu har jag googlat runt ett tag och hittar inte något svar på min fundering, hoppas ni kan hjälpa mig istället :)

Förut har dock:en varit låst vid skrivbordet, dvs jag har hela tiden sett den. Även när jag minimerat program och bara har skrivbordet öppet. Men vips med några knapptryck från min sida så är detta inte längre fallet. Nu syns den inte alls när skrivbordet är öppet och jag kan bara få fram den när jag trycker F3 eller F4.

 

Så - hur ska jag göra för att låsa fram dock igen på skrivbordet så den hänger med hela tiden ? Har varit och testat i inställningarna för dock men inte hittat något som verkar vara lösningen. Vad tror ni ?

 

Tack på förhand! / Sara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat i Systeminställningar Dock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att dockan alltid syns längst ner? Systeminställningar > Dock > Göm och visa dock automatiskt.

 

post-43134-010419900 1346511552_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre svar på 20:e minuten efter frågan ställts. Hyffsat bra.. borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mäh! Så enkelt det var! Förhoppningsvis med lite fler felklickningar som denna så kommer jag lära mig den här datorn på nolltid! ;)

 

Tack för hjälpen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars är det bara att föra muspekaren längst ned så dyker docken upp automatiskt, om man väljer att gömma den, alltså. På så vis kan man ha större programfönster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att dockan alltid syns längst ner? Systeminställningar > Dock > Göm och visa dock automatiskt.

 

 

...och snabbval för detta är f.ö. alt+cmd+d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passar på och slår ett slag för att placera dockan till höger eller vänster. Många (alla?) skärmar är ju numera widescreen och framförallt om man har 11 elever 13'' skärm, så tar dockan onödigt mycket utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...