Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Semmelman

Klagomuren

Rekommendera Poster

Byta skola kanske?

Funderade på det för ett år sen, men eftersom jag har varit nära att falla tillbaks i skoltröttheten känns det inte så uppmuntrande med ett par år TILL... Under hela ettan levde jag på illusionen av att vi skulle hålla på med massa roliga fotouppgifter hela tvåan och trean. Sen kom tvåan och vi gjorde knappt några fotouppgifter alls, och då kunde jag inte söka in till någon annan skola förrän nästa år, och två år extra skola är inget jag längtar efter... Sen vet man ju inte om den nya skolan är bättre.. Min nuvarande skola ser jättebra ut om man kommer dit på besöksdag eller liknande, så det är ju lite svårt att veta..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jag vill klaga på ljudreklam på internet. Man blir ju skitskraj när någon plötsligt börjar snacka med en... Hjälper ad-blocks mot sånt här otyg tro? :fundersam:

Förr lät webbläsarna en själv ställa in om man ville ladda bilder, ljud, filmer osv, men nu är det allt eller inget. Bajs, säger jag! Jag vill ha kontrollen åter!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill klaga på att när allt börjar bli bra och man känner att man har lite flyt så brakar allt. =/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du ut och flyga, och har långt efternamn samt åäö i namnet så undvik att flya med Ryanair

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mig själv, att få något att hugga är ju inte ogenomförbart, men att dra in fångsten är avsevärt svårare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mig själv, att få något att hugga är ju inte ogenomförbart, men att dra in fångsten är avsevärt svårare.

Tappat en 'baddare'? Trist. :geros:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

KREATIVITET!!!!!!!! VAD ÄR DU NÄR MAN BEHÖVER DIG SOM MEST!?!?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tappat en 'baddare'? Trist. :geros:

Trodde inte att fiske var tillåtet där, men det var det, vilket jag fick reda på samtidigt som fisken simmade iväg. Ungefär så.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sagt det förut, och säger det igen, de kan inte bygga hus nu för tiden, det sitter idioter i byggnadsnämnder och på arkitektkontoren, och det finns inga kunniga hantverkare kvar snart, bara ett gäng montörer som inte vet vad de håller på med..så de så...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1795961.svd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

min väckarklocka sätter igång rätt men den låter inget, den är inställd på en spellista i iTunes men ingen musik kommer :superirriterad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Körde min lastbil, lugnt o fint i morse i en "högerfil", till vänster är det en annan fil som går ihop med den jag körde i. Från vänster kom en ledbuss vars chaufför, som jag är säker på såg mig eftersom vi var exakt jämsides, bara gasar på så jag får tvärbromsa för att inte krocka! :angry:

Jag hade ju iofs kunnat gasa på o "haft rätten på min sida" iom högerregeln, men då hade oxå hela min dag gått åt h-e, eftersom min vänstra backspegel mm hade gått sönder, o man kan itne köra lastbil i storstad utan backspeglar. Ok, inget hände men det var bara för att jag var alert o undvek en ev. kollision genom att bromsa o svänga undan en aning.

Fy fan för arroganta (buss)chaufförer som bara drar fram som om de ägde vägen! :utskallning: :utskallning: :utskallning:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vill klaga på svenskläraren som kommer tvinga oss att läsa massa tråkiga böcker :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vill klaga på svenskläraren som kommer tvinga oss att läsa massa tråkiga böcker :(

Fråga om ni inte kan läsa nån bra bok då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

-Men då kan det bara bli bättre lille vän! :D Nej fy vad präktigt äppelkäckt det lät.

-Vad läser ni? -Harry Martinsson? -Dostojevski? -Steinbeck?Vi lyckades övertyga vår lärare om att man borde läsa nobelpristagaren Hemingway i alla fall ett litet lyft.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läser ni Nils Holgersson i skolan fortfarande ;) Den glömmer jag aldrig..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi har inte börjat läsa så mycket än men vi ska börja med litteraturhistoria nästa vecka och hon sa att vi var tvugna att läsa massa böcker. och att läsa böcker är det värsta jag vet :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vi har inte börjat läsa så mycket än men vi ska börja med litteraturhistoria nästa vecka och hon sa att vi var tvugna att läsa massa böcker. och att läsa böcker är det värsta jag vet :(

Så ska du inte tycka, med böcker lär du dig otroligt mycket..när jag var yngre slukade jag allt jag kom över, men så bodde jag granne med ett bibliotek som barn...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Så ska du inte tycka, med böcker lär du dig otroligt mycket..när jag var yngre slukade jag allt jag kom över, men så bodde jag granne med ett bibliotek som barn...

Varför kan han inte tycka det? :o

Ska han rätta in sig i kollektivet, och befria sig från sitt eget tyckande? Själv föredrar jg nog att få tänka fritt, och tycka vad jag vill. Mitt tyckande ska inte styras av andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Visst får man tycka som man vill, du får tycka precis vad du vill du med, låt oss andra tycka som vi vill, även om det går dig emot. Ordet är fritt som du vet.

Det hade varit fel att, anser jag, att säga att böcker är inget att ha, skit du i dem...

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Visst får man tycka som man vill, du får tycka precis vad du vill du med, låt oss andra tycka som vi vill, även om det går dig emot. Ordet är fritt som du vet.

Det hade varit fel att, anser jag, att säga att böcker är inget att ha, skit du i dem...

Du skriver att jag ska låta er andra tycka som ni vill, men samtidigt så lever du ju inte efter det själv uppenbarligen.

Så ska du inte tycka

Självklart får du tycka om att läsa böcker, men tala inte om för mig att jag inte får ha synpunkter på ditt tyckande, när du har synpunkter på andras.

Jag trodde att vi hade rett ut vissa saker via PM, men uppenbarligen inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
andras.

Jag trodde att vi hade rett ut vissa saker via PM, men uppenbarligen inte.

Vad du är grinig idag, nu får du skärpa till dig lite..fredag skall man vara glad ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...