Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Att sjukvården också gör fel rättfärdigar inte droghandeln.

Jag rättfärdigar inte droghandeln alls. Om du och Poca läser många av mina andra inlägg, så ser du vad jag tycker om alla dessa skit-"mediciner" som skrivs ut till ungdomar. Problemet rä att de flesta av er fördömer sådan här drogförsäljning, men tycker att det är helt okej, eller i alla fall väljer att inte se, att många ungdomar påtvingas droger i samhjällets regi.

 

Hur många av er har haft kontakt med ungdomar som bott på så kallade behandlingshem? Jag vet flera stycken som bott på sådana ställen, och det är inga privata behandlingshem. Jag har på andra forum t.ex skrivit om Micklagården, som var ett behandlingshem för ungdomar med den påhittade diagnosen "psykosociala problem" har bott.

 

Det behandlingshemmet drevs av stiftelsen Vårljus, som ägs gemensamt av de 25 kranskommunerna runt Stockholm. Det är alltså INTE privatägt.

 

Jag vet en som bott inom stiftelsens behandlingshem i 4 års tid. Han var gravt psykotisk när han kom hem därifrån, och det tog flera år innan han kunde betraktas som "normal". Idag lever han relativt normalt. Han har Asperger syndrom och ADHD. En annan kille på 15 år blev mördad i anslutningen till det hemmet under våren 2005. Han hade grav ADHD. Både den killen och gärningsmännen (eller gärningskillarna) bodde på det hemmet.

 

Bara en vecka efter det mordet, så skickar Nynäshamns kommun ytterligare en autistisk kille till detta hem.

Alla dessa tre killar var från Nynäshamns kommun. På detta hem fanns ingen kunskap om autism eller ADHD, utan all "behandling" utgick från att det var psykosociala problem, och de behandlades med tung psykofarmaka och annat.

 

Kom för fan inte och påstå att jag tycker att det är okej med droger. Jag säger bara att de som köper via den sajten i alla fall själva har "valt" att köpa dessa droger, till skillnad från de som blir omhändertagna av kommunens och landstingets vård. De får ungefär samma typ av skit som sajten säljer, med skillnaden att dessa ungdomar inte har valt det sjäålva. De blir tvångsmedicinerade.

 

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry2: :angry2: :angry2: :angry2:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte dragandes med sånt enfaldigt snack.

Du tycks själv ha brister i din läskunskap.

Nr jag pratar om ett ämne, så drar du upp något helt annat.

Så vad i helvete är skillnaden på dorger och droger, mer än att den ena typen säljs på nätet och den andra får på recept på Apoteket? Tror du att alla dessa mediciner är bra för ungdomarna?

 

Då kan jag tala om för dig att många av dessa så kallade "mediciner" är fan så mycket värre än många av drogerna.

 

Om du inte tror mig så kolla gärna upp dessa droger i patient-FASS: Zoloft, Risperdal och Concerta.

 

Alla dessa är alltså mediciner som skrivs ut av läkare till barn och ungdomar med ADHD och Asperger syndrom.

Kolla vilka åldersgrupper de riktar sig till, vilket användningsområde de har, och eventuella biverkningar.

 

T.ex så vet jag vuxna personer som har tagit livet av sig, när de gått på Zoloft. En av biverkningarna är just ökad risk för att de begår självmord. Zoloft rekommenderas INTE till barn under 18 år. Jag vet en 13-åring som hade Zoloft i DUBBEL dos. Detta är alltså BUP som skrivit ut recept på, och de gjorde uppföljningar för att se till att medicineringen sköttes som förväntat.

 

Det hängde på håret att den killen tog livet av sig.

 

Nu pratar jag om droger typ DXM , Dragonfly osv, och korkade människor som både köper och säljer det och du tycker att det är OK att tjäna pengar på det.

Så du menar att det inte finns folk som tjänar pengar på Zoloft och liknande? Du ska bara veta att tvångsvård med mera av ungdomar är en miljardindustri i Sverige. Jag är emot dessa medicinutskrivningar, och alla dessa tvångsbehandlingar. Tyvärr får jag inget gehör från t.ex kommunen. De gör som de tycker är bäst, vilket bara blir skit för alla inblandade. Behandlingshem tjänar grova pengar.

 

Och många av väljer att inte se verkligheten. Som t.ex Poca som direkt kommenterade mitt inlägg. Han klickade inte ens på länken i mitt inlägg, för att se vad jag jämförde med. Om jag säger att det jag länkar till är värre, så bör man väl kolla vad det är som är värre. Hur ska man annars kunna säga "nä, det är det inte alls" eller liknande?

 

Det är lätt att debattera när man inte vill kolla båda sidornas argument. Många här tycker att det räcker med den uppfattning ni redan har, och att kolla mina länkar som visar på annan fakta bryr sig många inte om. Det kan ju vara farligt att se fakta, eftersom det kanske visar att jag har rätt.

 

Innan ni bara käftar emot mig, så kanske ni skulle kolla vad det är jag refererar till, och sedan kan ni komma tillbaks och debattera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så har du ingen vetskap om jag klickade på länken eller inte.

'För det andra så är du ute på ett sidospår och jag tänker inte diskutera det i denna tråden.''

För det tredje så har du ingen aning om min erfarenhet am ADHD och autism mm.'' Och tänker inte delge det heller

 

Uppför dig inte som ADIH, för det vet jag att du inte är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så har du ingen vetskap om jag klickade på länken eller inte.

 

Jodå. Som du kanske vet så kan man se hur många gånger en tråd har lästs. Kolla under kolumnen "Visningar" när du är inne i Papperskorgen. MIn tråd hade visats 452 gånger innan, och jag refreshade den sidan efter att du hade skrivit ditt inlägg, och den visade fortfarande på lika många visningar. Nu är den dock uppe i 457, så jag antar att du varit inne och kollat i den tråden efter att jag skrev att du inte hade varit inne i den.

 

'För det andra så är du ute på ett sidospår och jag tänker inte diskutera det i denna tråden.''

Du vill inte diskutera det i någon tråd, och vadå sidospår? Är detta din tråd som bara får handla om det du skriver?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt! Jag kanske ska lämna PocaWorlds forum då, så att du får ha det för dig själv i fortsättningen.

 

Du ska ha klart för dig att detta INTE är ditt forum. Det är ett forum för ALLA som vill vara här, och jag har därför lika stor rätt som du att skriva i denna tråden.

 

För det tredje så har du ingen aning om min erfarenhet am ADHD och autism mm.'' Och tänker inte delge det heller

Det har du ju skrivit till mig i ett PM. Du känner EN autist, som du varit chef över i 16 år. Känns det igen?

 

Med utgångspunkt från detta så vet du ju förstås allt om autister. Snacka om att generalisera.

 

FYI:

Alla autister är INTE lika. Vi är individer precis som alla andra. Det är bara du och andra som står till vänster politiskt som försöker stoppa in alla i olika fack. För dig tycks jag inte vara en individ, utan jag är en autist som alla andra autister.

 

Jag har väl inga andra personliga egenskaper, utan jag ingår i den homogena gruppen autister. Med samma argument så är du inte heller någon individ. Du är en trigeminuist, och ahar alltså identiska egenskaper med alla andra inom den gruppen.

 

Du har förstås aldrig hört uttrycket att man ska behandla andra såsom man själv vill bli behandlad. Eftersom du endast ser mig som en autist och inte som en individ, så ska jag hädanefter referera till dig som trigeminuist.

 

Uppför dig inte som ADIH, för det vet jag att du inte är.

Vad innebär ADIH? :o

Redigerad av Mizhou
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allmänt Dum I Huvudet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i kväll Uppdrag Granskning

 

För mig fick de gärna tillfälligt införa spöstraff för sådana individer som ägnar sig åt detta...

Han är väl egentligen inte värre än alkohol, tobaks och militärindustrin. Han följer ju lagen och säljer inte sådant som är narkotikaklassat.

 

Men jag hoppas polisen, skattemyndigheten och andra lämpliga myndigheter fingranskar allt han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... här tråden spårade ur ganska snabbt.

 

Mizhou: Min personliga åsikt är att du är helt ute och cyklar. Kommun/stat gör många fel när det kommer till att ge behövande hjälp och det finns många tokdåliga exempel på det. Men ambitionen är ju nästan alltid att ge den behövande den hjälp den behöver. Och oftast så utgår man ifrån "kunskap och beprövad erfarenhet".

 

Jag har läst alla dina inlägg, vilket inte alla kanske gjort, och jag tolkar dig så här: Eftersom kommun/stat gör dåliga saker emellanåt, så är det OK för två finniga småpojkar att sälja livsfarliga droger till ungdomar.

 

Det är så snett det kan bli.

 

Jag har träffat på en hel del kriminella och oftast så finns det en förklaring till deras handlingar. Psykisk ohälsa, missbruk, svagt intellekt kombinerat med hetsigt temperament och allt vad det kan vara. Men grabbarna i artikeln har ingen annan drivkraft än pengar. Dom har full koll på vad dom gör, men gör det ändå. Det tyder på ren och skär ondska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men grabbarna i artikeln har ingen annan drivkraft än pengar. Dom har full koll på vad dom gör, men gör det ändå. Det tyder på ren och skär ondska.

 

 

..äsch jag orkar inte ens ge mig in i debatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... här tråden spårade ur ganska snabbt.

 

Mizhou: Min personliga åsikt är att du är helt ute och cyklar. Kommun/stat gör många fel när det kommer till att ge behövande hjälp och det finns många tokdåliga exempel på det. Men ambitionen är ju nästan alltid att ge den behövande den hjälp den behöver. Och oftast så utgår man ifrån "kunskap och beprövad erfarenhet".

 

Jag har läst alla dina inlägg, vilket inte alla kanske gjort, och jag tolkar dig så här: Eftersom kommun/stat gör dåliga saker emellanåt, så är det OK för två finniga småpojkar att sälja livsfarliga droger till ungdomar.

Det är ju inte alls vad han säger! Det han säger är att om staten får sälja droger till små barn (som blivit tvingade att ta drogerna), så borde ju även vi andra få sälja droger till sådana som vill ta droger!

 

 

 

Jevla kommunistforum :superirriterad: Ska staten ha monopol på allt eller? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska skolan vara så tråkig? :deppig:

 

Byta skola kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byta skola kanske?

Funderade på det för ett år sen, men eftersom jag har varit nära att falla tillbaks i skoltröttheten känns det inte så uppmuntrande med ett par år TILL... Under hela ettan levde jag på illusionen av att vi skulle hålla på med massa roliga fotouppgifter hela tvåan och trean. Sen kom tvåan och vi gjorde knappt några fotouppgifter alls, och då kunde jag inte söka in till någon annan skola förrän nästa år, och två år extra skola är inget jag längtar efter... Sen vet man ju inte om den nya skolan är bättre.. Min nuvarande skola ser jättebra ut om man kommer dit på besöksdag eller liknande, så det är ju lite svårt att veta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på ljudreklam på internet. Man blir ju skitskraj när någon plötsligt börjar snacka med en... Hjälper ad-blocks mot sånt här otyg tro? :fundersam:

 

Förr lät webbläsarna en själv ställa in om man ville ladda bilder, ljud, filmer osv, men nu är det allt eller inget. Bajs, säger jag! Jag vill ha kontrollen åter!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill klaga på att när allt börjar bli bra och man känner att man har lite flyt så brakar allt. =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ut och flyga, och har långt efternamn samt åäö i namnet så undvik att flya med Ryanair

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig själv, att få något att hugga är ju inte ogenomförbart, men att dra in fångsten är avsevärt svårare.

 

Tappat en 'baddare'? Trist. :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappat en 'baddare'? Trist. :geros:

Trodde inte att fiske var tillåtet där, men det var det, vilket jag fick reda på samtidigt som fisken simmade iväg. Ungefär så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt det förut, och säger det igen, de kan inte bygga hus nu för tiden, det sitter idioter i byggnadsnämnder och på arkitektkontoren, och det finns inga kunniga hantverkare kvar snart, bara ett gäng montörer som inte vet vad de håller på med..så de så...

 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1795961.svd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min väckarklocka sätter igång rätt men den låter inget, den är inställd på en spellista i iTunes men ingen musik kommer :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde min lastbil, lugnt o fint i morse i en "högerfil", till vänster är det en annan fil som går ihop med den jag körde i. Från vänster kom en ledbuss vars chaufför, som jag är säker på såg mig eftersom vi var exakt jämsides, bara gasar på så jag får tvärbromsa för att inte krocka! :angry:

 

Jag hade ju iofs kunnat gasa på o "haft rätten på min sida" iom högerregeln, men då hade oxå hela min dag gått åt h-e, eftersom min vänstra backspegel mm hade gått sönder, o man kan itne köra lastbil i storstad utan backspeglar. Ok, inget hände men det var bara för att jag var alert o undvek en ev. kollision genom att bromsa o svänga undan en aning.

 

Fy fan för arroganta (buss)chaufförer som bara drar fram som om de ägde vägen! :utskallning: :utskallning: :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...