Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Det gick lite sådär... Men jag var iaf den enda som var färdig i tid/vågade hålla tal idag, så det blev nog lite guldstjärna i kanten iaf :P Konstigt nog tyckte läraren om mitt tal.. Så som jag svamlade och missade meningar måste det ha varit ganska osammanhängande.. Improviserade ca hälften eftersom jag var för nervös för att titta i pappren :whistling:

Fan kommer ihåg alla tal man hade på svenska b och c lektionerna på gymnasiet. Jag höll mig nog aldrig till "manus" utan improviserade hela tiden. till min förvåning fick jag VG + på tal momentet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dum kan man bli?.. Sa till en tjej att jag skulle ringa henne, nu kom jag på att jag glömde fråga efter hennes nummer :irriteradtjej: Vet fortfarande inte vad hon heter i efternamn så kan inte hittas via internet, och eftersom hon nyss bytt nummer är det ingen annan jag känner som har det :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste dock gnälla på något som jag har märkt blivit ett stort problem på senare tid. Jag har ALLTID upfattat er mac människor som glada och snälla människor. Vilket folk bevisar dagligen här på forumet. Men där skon klämmer är otrevliga återförsäljare :( Här i Stockholm har vi ganska många Mac tillbehörs butiker och man hoppas ju då att säljarna ska vara trevliga för att konkurrera ut "motståndarna". Men inte då. Trevligast är nog den i Västermalms Gallerian, och otrevligast är nog macbutiken i sickla samt Macoteket på Kungsgatan. Var inne på Kungsgatan i helgen och skulle köpa en Mighty Mouse och en extra laddare till macbooken. Först så är säljaren inte intreserad av att sälja något utan man måste tvinga fram honom till disken för verkligen få be om att köpa något. Då frågar vi(jag och min pappa) snällt och de har en Mighty Mouse USB och en laddare till macbooken, Musen tog han fram efter många puster och blickar, men laddaren hade dom inte och svar var, den är slut, och då frågar man lite snällt vet ni när ni får in dom igen. Då bara rycker han på axlarna. Pappa kom även på att han behövde nya orginal hörlurar till iPoden och frågar om de har några i butiken. Spydigt så säger han det finns där uppe(man hade ju kunnat tänka sig att han skulle säga något i stil med: De har vi tyvärr där uppe, men om du väntar lite så springer jag och hämtar ett par) men icke. Jag köpte dock musen men jag köper nog aldrig något mer i den butiken. Kanske aldrig mer sätter mig fot därinne :S

Dom har du nog träffat på samma säljare som jag "drabbades" av i somras :)

 

Jag klev in i butiken, förvirrad som bara en norrlänning i storstan kan vara, och frågade efter fodral till min iPhone. Fick hyfsad hjälp, men ingen av produkterna var något jag ville ha. Så jag frågade om de andra butikerna och deras utbud. Killen bara ryckte på axlarna och var allmänt väldigt ointresserad. Mitt bestående intryck av den butiken är inte positiv, kan jag säga.

 

Jag gick istället till en annan av butikerna och charmades av en söt/trevlig tjej med stora, roliga glasögon. Där köpte jag mitt iPhone-skydd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur dum kan man bli?.. Sa till en tjej att jag skulle ringa henne, nu kom jag på att jag glömde fråga efter hennes nummer :irriteradtjej: Vet fortfarande inte vad hon heter i efternamn så kan inte hittas via internet, och eftersom hon nyss bytt nummer är det ingen annan jag känner som har det :stjarnsmall:

:skrattaat::tarskratt: ROFLLOLOCAT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bakfull

Självförvållat = Ingen sympati.    :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill klaga på att jag har prov imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill oxå klaga på att studieliteratur är PISS DYRT :S

alla mina pengar till en ny iMac kommer ju behöva gå till studiemedel :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:skrattaat::tarskratt: ROFLLOLOCAT!

Kul att man kan glädja någon :whislting:

 

 

Har ingen energi alls nuförtiden.. Orkar inte ens spamma forumet längre :deppig:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på ljudreklam på internet. Man blir ju skitskraj när någon plötsligt börjar snacka med en... Hjälper ad-blocks mot sånt här otyg tro? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Inte den föregående eller den kommande heller!

Invandrarverket har varit i samma blåsväder sen "hedenhös"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i kväll Uppdrag Granskning

 

För mig fick de gärna tillfälligt införa spöstraff för sådana individer som ägnar sig åt detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i kväll Uppdrag Granskning

 

För mig fick de gärna tillfälligt införa spöstraff för sådana individer som ägnar sig åt detta...

Varför ska inte andra kunna tjäåna pengar på det, när den vanliga sjukvården gör det?

Det där är ju knappast värre än detta: https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=894878.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du rättfärdigar denna typ av drogförsäljning.

Bra att veta var du står Ska jag ha i åtanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du rättfärdigar denna typ av drogförsäljning.

Bra att veta var du står Ska jag ha i åtanke.

Var ser du att jag rättfärdigar detta? Du bör nog kanske se över din läsförståelse. Du har inte ens klickat på min länk, för att se vad det är jag jämför med.

 

För att sådana som du ska förstå, så ska jag berätta så att t.o.m en idiot fattar:

 

Min länk går till ett av mina inlägg som handlar om ett reportage, som i sin tur handlar om hur vissa tunga mediciner skrivs ut helt lagligt till barn och ungdomar. Dettta göra alltså av BUP och andra hjärnskrynklare. Detta sker alltså i landstingets regi. Dessa mediciner är fullt jämförbara med dessa droger, som du vänder dig mot. Skillnaden är att de som köper drogerna har själva beställt dem, medan många ungdomar får sådana tunga mediciner mot sin vilja.

 

Det funkar inte för dem i skolan. Skolan skyller på föräldrarna, som i sin tur släpar iväg sina barn till BUP, där de får en diagnos. Sedan skrivs dessa mediciner ut till barnen. Detta är faktiskt också skattesubventionerat.

 

Med andra ord, du betalar också för de droger som BUP skriver ut till ungdomar. Många av dessa "mediciner" är fullt jämförbara med drogerna som det refereras till i reportaget.

 

Jag är inte för de droger som snackas om i reportaget, och jag är lika negativ till alla dessa jävla skitmediciner. Ungarna används ju för helvete som försökskaniner, och det subventioneras som sagt via skatten som sagt. Snacka om jävla dubbelmoral.

 

Jag ifrågasatte bara varför det skulle var mer fel att dessa personer säljer till folk som vill köpa, när BUP med flera påtvingar andra ungdomar liknande preparat.

 

Om du hade läst något av det andra jag skrivit, så hade du kanske haft lite koll på vad det faktiskt är som du kommenterar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska inte andra kunna tjäåna pengar på det, när den vanliga sjukvården gör det?

Att sjukvården också gör fel rättfärdigar inte droghandeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ser du att jag rättfärdigar detta? Du bör nog kanske se över din läsförståelse. Du har inte ens klickat på min länk, för att se vad det är jag jämför med.

 

För att sådana som du ska förstå, så ska jag berätta så att t.o.m en idiot fattar:

 

Min länk går till ett av mina inlägg som handlar om ett reportage, som i sin tur handlar om hur vissa tunga mediciner skrivs ut helt lagligt till barn och ungdomar. Dettta göra alltså av BUP och andra hjärnskrynklare. Detta sker alltså i landstingets regi. Dessa mediciner är fullt jämförbara med dessa droger, som du vänder dig mot. Skillnaden är att de som köper drogerna har själva beställt dem, medan många ungdomar får sådana tunga mediciner mot sin vilja.

 

Det funkar inte för dem i skolan. Skolan skyller på föräldrarna, som i sin tur släpar iväg sina barn till BUP, där de får en diagnos. Sedan skrivs dessa mediciner ut till barnen. Detta är faktiskt också skattesubventionerat.

 

Med andra ord, du betalar också för de droger som BUP skriver ut till ungdomar. Många av dessa "mediciner" är fullt jämförbara med drogerna som det refereras till i reportaget.

 

Jag är inte för de droger som snackas om i reportaget, och jag är lika negativ till alla dessa jävla skitmediciner. Ungarna används ju för helvete som försökskaniner, och det subventioneras som sagt via skatten som sagt. Snacka om jävla dubbelmoral.

 

Jag ifrågasatte bara varför det skulle var mer fel att dessa personer säljer till folk som vill köpa, när BUP med flera påtvingar andra ungdomar liknande preparat.

 

Om du hade läst något av det andra jag skrivit, så hade du kanske haft lite koll på vad det faktiskt är som du kommenterar.

 

Kom inte dragandes med sånt enfaldigt snack.

Du tycks själv ha brister i din läskunskap.

Nr jag pratar om ett ämne, så drar du upp något helt annat.

 

Nu pratar jag om droger typ DXM , Dragonfly osv, och korkade människor som både köper och säljer det och du tycker att det är OK att tjäna pengar på det.

 

FY FAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...