Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Trött o grinig, på väg hem från jobbet- har jobbat extra hela veckan. Blir tvungen att jobba i helgen också. Sitter på tunnelbanan, grön modell äldre trång tub. Sträcker på benen... nu är det helg (som jag måste jobbba.. men va f*n). ...

 

Och så gnisslar det loss i örat på mig- falska fioltoner strömmar in i mina nakna känsliga öron. Långt in i själen gör det ont... tror ni att han fick några pengar "for mosick" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trött o grinig, på väg hem från jobbet- har jobbat extra hela veckan. Blir tvungen att jobba i helgen också. Sitter på tunnelbanan, grön modell äldre trång tub. Sträcker på benen... nu är det helg (som jag måste jobbba.. men va f*n). ...

 

Och så gnisslar det loss i örat på mig- falska fioltoner strömmar in i mina nakna känsliga öron. Långt in i själen gör det ont... tror ni att han fick några pengar "for mosick" ?

142052[/snapback]

 

Nu skall vi inte gnälla om långa arbetsdagar. När jag jobbade så var det regel att jobba över minst två timmar om dagen, och då hade man redan jobbat 10 tim.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall vi inte gnälla om långa arbetsdagar. När jag jobbade så var det regel att jobba över minst två timmar om dagen, och då hade man redan jobbat 10 tim.

142054[/snapback]

Jo, det ska vi för det här är en sån tråd! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu skall vi inte gnälla om långa arbetsdagar. När jag jobbade så var det regel att jobba över minst två timmar om dagen, och då hade man redan jobbat 10 tim.

142054[/snapback]

 

Var ni tvungna att äte grus till frukost, lunch och middag också ? ...

Jag får inte ens det ! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Om du vänjer dig av med att äta oxå så blir du ännu effektivare. :)

138612[/snapback]

 

Tveksamt, senast jag hade LAN sov jag inte på 40 timmar, men redan efter ungefär 30 timmar var man helt borta och uppfattade knappt vad som hände i ens omgivning. Man blir nog inte kapabel att utföra så mycket jobb då. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Nu skall vi inte gnälla om långa arbetsdagar. När jag jobbade så var det regel att jobba över minst två timmar om dagen, och då hade man redan jobbat 10 tim.

142054[/snapback]

 

Vad då? När du gick i skolan menar du? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad då? När du gick i skolan menar du? :lol:

142063[/snapback]

 

Nä jag körde lastbil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ni tvungna att äte grus till frukost, lunch och middag också ? ...

Jag får inte ens det ! :w00t:

142058[/snapback]

 

Lunch fans där ingen tid till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Synd att klaga när man har världens roligaste jobb, men jag har sovit i genomsnitt fyra timmar per dygn i en veckas tid nu (jobbat där emellan) för att få ihop nummer 5. Det känns inte helt bra i kroppen... Eller hjärnan för den delen. Gissa vem som kommer att sova gott i kväll vid 21.00? :rolleyes:

 

Här är för övrigt en liten försmak på omslaget:

 

mw_5_2005_skugga.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att klaga när man har världens roligaste jobb, men jag har sovit i genomsnitt fyra timmar per dygn i en veckas tid nu (jobbat där emellan) för att få ihop nummer 5. Det känns inte helt bra i kroppen... Eller hjärnan för den delen. Gissa vem som kommer att sova gott i kväll vid 21.00? :rolleyes:

 

Här är för övrigt en liten försmak på omslaget:

 

mw_5_2005_skugga.jpg

142090[/snapback]

 

Det ser bra ut. Nu kan du vila ut till nästa nr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Det ser bra ut. Nu kan du vila ut till nästa nr.

142093[/snapback]

 

Faktiskt. Det är nästan tre månader(!) till vi skickar nästa nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Åh... Nu passar det bra att klaga över att man inte har några pengar, för jag hade gärna skaffat en prenumeration om jag hade haft några pengar över. Måste spara till ett för mig dyrt keyboard som jag ska köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktiskt. Det är nästan tre månader(!) till vi skickar nästa nummer.

142094[/snapback]

 

Juste idg tar sommarlov nu. som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så himmla less på MW's plottriga innehåll, använd spalter eller börja med pilar (finns i Kalle anka) så man vet i vilken ordning pratbubblorna ska läsas.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Är så himmla less på MW's plottriga innehåll, använd spalter eller börja med pilar (finns i Kalle anka) så man vet i vilken ordning pratbubblorna ska läsas.

 

:D

142097[/snapback]

 

Tycker du det är för mycket text? :lol:

Faktum är att vi faktiskt har stramat upp tidningen rejält i nummer 5.

Är betydligt mer lättläst och mer "Mac".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall nog säga upp pc för alla och och pren. på MacWorld istället. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat att successivt öka dygnsrytmen till 48 timmar. Man är vaken i 36 timmar och sover i 12. Det borde nog fungera.

138254[/snapback]

 

 

Lycka till! :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh... Nu passar det bra att klaga över att man inte har några pengar, för jag hade gärna  skaffat en prenumeration om jag hade haft några pengar över. Måste spara till ett för mig dyrt keyboard som jag ska köpa.

142095[/snapback]

 

Sluta gnäll och köp begagnat!!

:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar herr chefredaktör med att posta omslaget i klagotråden? Vill han att vi skall klaga på det eller? :huh::lol: Om inte är så är det väldigt off-topic. :policeman:

Har väntat länge på att få sätta dit självaste redaktörn för det! :devil::w00t:

 

Men annars så finns väldigt liten orsak att klaga på det måste jag tillstå. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klagar på folk som använder pc och säger att mac suger .. :( (Fast man kan ju alltid slå dem lite) :P hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ska jag klaga, fastjag inte är så sur längre, osm jag var innan. Föremålet för min klagan, är den helt onödiga "kanalen", som går i marken utanför chalmers kårhus.

Var på tenta i dag, och skulle åka och handla efter. Så jag kom cyklande, och fundera på bästa vägen till affären, när jag cykla rakt ner i den. Nästan hör hur det säger PANG, och punkteringen är ett faktum :angry:

 

Hungrig, punka och ingen mat hemma ä'r inget man blir på bra humör av :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha klumpigt gjort..

 

3.jpg

 

Nästan like snyggt som detta.. Läs texten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. :( (Fast man kan ju alltid slå dem lite) :P hehe

142476[/snapback]

Ja, med häpnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör du med för storlek på däcket, och vilket tryck har du i däcken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kör du med för storlek på däcket, och vilket tryck har du i däcken?

142663[/snapback]

Storlek: Ska kolla, ska iväg och köpa slang snart

Tryck: Ingen aning, har ingen tryckmätare. En granne sa att man inte ska ha för högt, så jag pumpa inte i allt jag orka iallafall :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...