Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill klaga på alla "trendiga" fik som tar hutlösa priser för vanliga gottebitar som bullar, negerbollar och dammsugare...

25 spänn för en bulle och saften kostar 15.... WTF!?!?! (w00t)

 

Men det är ju klart...själv kan jag köpa en red bull vodka på puben för 100 spänn... :lol:

Va fan, den där klagningen var ju min! Den skulle jag velat haft!!! :P

Kan vi byta? Du får min iskubsmojäng mot din kaffedoppsklagning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på alla "trendiga" fik som tar hutlösa priser för vanliga gottebitar som bullar, negerbollar och dammsugare...

25 spänn för en bulle och saften kostar 15.... WTF!?!?! (w00t)

 

Men det är ju klart...själv kan jag köpa en red bull vodka på puben för 100 spänn... :lol:

Tja

Vill ni inte pröjsa för lokal , inredning , skatt , moms , personal. och lite mer skatt

SÅ STANNA HEMMA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på alla "trendiga" fik som tar hutlösa priser för vanliga gottebitar som bullar, negerbollar och dammsugare...

25 spänn för en bulle och saften kostar 15.... WTF!?!?! (w00t)

 

Men det är ju klart...själv kan jag köpa en red bull vodka på puben för 100 spänn... :lol:

Tja

Vill ni inte pröjsa för lokal , inredning , skatt , moms , personal. och lite mer skatt

SÅ STANNA HEMMA

Men hur kommer det sig att priset på en vanlig jäkla svensk bulle kan variera flera hundra % i pris???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på alla "trendiga" fik som tar hutlösa priser för vanliga gottebitar som bullar, negerbollar och dammsugare...

25 spänn för en bulle och saften kostar 15.... WTF!?!?! (w00t)

 

Men det är ju klart...själv kan jag köpa en red bull vodka på puben för 100 spänn... :lol:

Tja

Vill ni inte pröjsa för lokal , inredning , skatt , moms , personal. och lite mer skatt

SÅ STANNA HEMMA

Men hur kommer det sig att priset på en vanlig jäkla svensk bulle kan variera flera hundra % i pris???

Jo därför att man betalar en väldans masa skatt på det där vilket du (kanske) får tillbaka sen när du behöver det t ex vid läkarbesök. Åk till USA eller Japan, gå in på ett sjukhus och fråga efter en prislisa. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på alla "trendiga" fik som tar hutlösa priser för vanliga gottebitar som bullar, negerbollar och dammsugare...

25 spänn för en bulle och saften kostar 15.... WTF!?!?! (w00t)

 

Men det är ju klart...själv kan jag köpa en red bull vodka på puben för 100 spänn... :lol:

köp fikat på 7/11 eller Pressbyrån mycket billigare dom brukar ha erbjudanden typ kaffe och bulle 15kr

Ja... och sen går man in på det trendiga fiket och äter sin bulle och dricker sitt kaffe. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hörrni… klagningen var att det kostar så mycket mer på ett trendigt kafe än ett vanligt kafe, och de betalar ju precis lika mycket skatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Varför har den här tråden dött??

 

Här är listan på de tre mest störande sakerna just nu...

 

1. Mobiltelefoner!! Inte en mobbekid med en överhurtig ringsignal till, jag orkar inte höra dem stå och prata om sina superviktiga "hemligheter". Inte ett sms till från en smshysterisk flickvän som förväntar sig svar direkt!! Spela roll vad jag har ätit till lunch, jag äter ju ändå bara pasta!!!! Jag lämnar mobilen hemma från och med NU, ring efter kl 20!

 

2. Vägarbetare, varför blir de aldrig färdiga?? Gräv igen nån hålen gång, eller ännu hellre låt vägarna vara hela!!! Inte en punktering till nu...jag är trött på att behöva gå en halvmil för att få cykeln lagad! Nästa gång skickar jag räkningen...

 

3. Gräsklippare, varför blir de aldrig färdiga?? Gå lite fortare eller skaffa en icke-motordriven gräsklippare...grannejävel!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket återtåg! Flera klagningar på samma gång! Ni har gått och samlat på er tror jag?

 

Vill klaga på att det bara finns youghurt med typ 0,1% fett på Åhlens när jag skall handla, visserligen med mindre socker men jag vill ha den normala fetthaltiga (typ 1-3%) youghurten med minimalt socker, inte minimalt socker och inget fett och uschbläig smak, fy bubblan så otäckt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja skicka en arsenal med brevbomber till äckellåtsasskitföretagen Optimal Telecom och Gloacalnet som ringer och stör mig med sina eländiga erbjudanden om "billigare" telefoni stup i kvarten.

 

ICA ska få en käftsmäll också. De utlovade lägre priser, men enligt GP och efter egna rekognosceringar kan man fastställa att priserna tvärtom HÖJTS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja

Vill ni inte pröjsa för lokal , inredning , skatt , moms , personal. och lite mer skatt

SÅ STANNA HEMMA

Men hur kommer det sig att priset på en vanlig jäkla svensk bulle kan variera flera hundra % i pris???

Jo därför att man betalar en väldans masa skatt på det där vilket du (kanske) får tillbaka sen när du behöver det t ex vid läkarbesök. Åk till USA eller Japan, gå in på ett sjukhus och fråga efter en prislisa. ;)

123963[/snapback]

 

 

Jag förstår det!

 

Det jag menar är: På samma gata finns det två fik med samma fabrikat på sina bakelser... Priset skiljer kanske 200%!!!

 

Varför är vissa ställen så dyra?? Varför tror folk att det är bättre att köpa dyrt helt i onödan?

Är vi så dumma? Eller är det bara gammal hederlig fåfänga??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att kontakterna på hörlurar nästan alltid är vinklade så att det böjs och nöts och trådarna inuti går av så att det blir glappkontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att inte dygnet har en, tja, sisådär 40-50 timmar! Då hade jag haft mer tid på mig att göra klart alla skolarbeten som ska in nu under sista månaden! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan om dygnen var så långa skulle de kräva mycket mer och snabbare studieresultat, så nej tack! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, men bara för mig då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, om jag får vara med så?

 

(svarade på ClCdcm förstås…)

Redigerad av Jochum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att inte dygnet har en, tja, sisådär 40-50 timmar! Då hade jag haft mer tid på mig att göra klart alla skolarbeten som ska in nu under sista månaden! :lol:

138208[/snapback]

Jag har funderat att successivt öka dygnsrytmen till 48 timmar. Man är vaken i 36 timmar och sover i 12. Det borde nog fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tala om för oss hur det går!

138321[/snapback]

Jag har inte dragit igång projektet än. Kanske någon sommar framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojo, ska jag boka plats på hispan åt dig redan nu, eller klarar du det själv? :lol:

För knäpp blir du, tro mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läkarna nåt liknande system? De jobbar inte 8 timmar vad jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hilding Hårfagre

I ett reportage om Percy Barnevik sas det att han sov bara tre timmar varje natt. Och se hur det gick för honom :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han fick en jättepension så han kan ta igen den förlorade sömnen resten av livet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väll närmre en miljard, lika mycket som det "fuskas" för bland förtidspensionärer. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat att successivt öka dygnsrytmen till 48 timmar. Man är vaken i 36 timmar och sover i 12. Det borde nog fungera.

138254[/snapback]

Om du vänjer dig av med att äta oxå så blir du ännu effektivare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...