Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, Alix säger:

Är du jurist?

Vad har det med saken att göra?

3 minuter sedan, Alix säger:

Det vimlar för övrigt av företag och organisationer som använder MS (Azure), Google och Amazon (S3). Tror knappast de gör det mot bättre vetande.

Det är enkelt och billigt. Där tror jag alltför många företag slutar titta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad har det med saken att göra?

Om du är van vid att tolka sådana texter och därmed rätt kan utläsa dem. Jag är inte jurist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Om du är van vid att tolka sådana texter och därmed rätt kan utläsa dem. Jag är inte jurist.

Det brukar finnas väldigt många brasklappar. Dessa kan sammanfattas: Vi tar inget ansvar ifall du eller vi gör något fel. 

Om du använder gratisvarianten av Onedrive så kan du få högst 10 dollar i skadestånd ifall du kan bevisa att de gjort allt för att förhindra att dina filer försvinner (eller stjäls).

Vad gäller Facebook och Twitter är det ännu värre: De äger vad du postat där och kan i princip göra vad de vill med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Telly82 säger:

Det brukar finnas väldigt många brasklappar. Dessa kan sammanfattas: Vi tar inget ansvar ifall du eller vi gör något fel. 

Om du använder gratisvarianten av Onedrive så kan du få högst 10 dollar i skadestånd ifall du kan bevisa att de gjort allt för att förhindra att dina filer försvinner (eller stjäls).

Vad gäller Facebook och Twitter är det ännu värre: De äger vad du postat där och kan i princip göra vad de vill med det.

Det där tror jag mest är internetmemes.

 

Edit exempel:

 

3. Facebook doesn't own your content
When you sign up for a Facebook account, you agree to certain legal terms and conditions, including privacy policies. You can modify your privacy settings at any time, but you can't unilaterally change (or exempt yourself from) Facebook's terms and conditions, including its privacy policies. As a Facebook user, despite what this hoax says, you own your content, including all your photos and videos. Facebook does not own your content, nor has Facebook stated it owns your content or will make your content public. As a Facebook user, you grant Facebook a right to use, share and distribute your content in accordance with your privacy settings.”

 

https://www.forbes.com/sites/zackfriedman/2019/08/19/facebook-scam/

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Telly82 säger:

Har du verkligen läst villkoren för de tjänsterna noga? 

Jag skulle inte lita på dem för 10 öre, än mindre lita på dem att ta hand om mina filer.

Min tanke är att tömma Google One, OneDrive, och iCloud. Sedan sluta betala totalt nästan 300kr/månad för de tjänsterna och nedgradera dem till gratis. iCloud får jag väl sänka till 200GB dock och betala lite. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 1/4/2022 at 11:20 AM, Telly82 said:

Vad har det med saken att göra?

Det är enkelt och billigt. Där tror jag alltför många företag slutar titta. 

Google använder jag och tycker att de är jättebra! De tar bara bort filer  och email som de tycker är helt idiotiska .  Jag skrev ett email till några om hur jag gjorde när jag gjorde illa revbenen och det tyckte de som jobbar på google var idiotiskt och tog bort.

 

Icloud använder jag bara tillfälligt. Icloud kan helt plötsligt raderas om det blir något fel med email kontot. 

 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, iMarc säger:

Min tanke är att tömma Google One, OneDrive, och iCloud. Sedan sluta betala totalt nästan 300kr/månad för de tjänsterna och nedgradera dem till gratis. iCloud får jag väl sänka till 200GB dock och betala lite. 

Hej på dig iMarc. :) 👋

iCloud går väl knappt att klara sig utan som Mac-användare medan Google Drive (gratis) mest är kvar sedan min tid med Android. 29 spänn för 200 GB iCloud är som hittat och vad jag behöver som använder 65% av det bara, trots mitt berg av fotografier och filmsnuttar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Maria1 säger:

Google använder jag och tycker att de är jättebra! De tar bara bort filer  och email som de tycker är helt idiotiska .  Jag skrev ett email till några om hur jag gjorde när jag gjorde illa revbenen och det tyckte de som jobbar på google var idiotiskt och tog bort.

 

Icloud använder jag bara tillfälligt. Icloud kan helt plötsligt raderas om det blir något fel med email kontot. 

 

/Maria

 

Har du ingen vänlig tekniker i närheten? Att skicka ett brev ska vara lika enkelt om inte enklare än att skriva och skicka ett pappersbrev. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på generiska klipp och klistra-svar från SVT. De bara tror att de vet och därför bryr de sig inte att kolla det enskilda fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, mikaellq säger:

Hej på dig iMarc. :) 👋

iCloud går väl knappt att klara sig utan som Mac-användare medan Google Drive (gratis) mest är kvar sedan min tid med Android. 29 spänn för 200 GB iCloud är som hittat och vad jag behöver som använder 65% av det bara, trots mitt berg av fotografier och filmsnuttar. 

Jag betalar för 2 TB (Google One) likaså iCloud. Eftersom iCloud är en synktjänst vill jag inte ha alla mina högupplösta bilder och filmer där. Har laddat ned allt därifrån nu i både originalformat samt redigerade ca 600GB. 
Efter lite sortering ska jag gå ner till 50GB på iCloud. OneDrive ska jag dumpa helt. Google One, nedgradera till 100 eller 200GB. Ska använda MEGA mer, 50GB helt gratis. Bara att fixa mer MEGA med olika mailadresser så får jag lagrat allt där utöver hårddisken  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nyckelringen är idiotisk att använda sej av...:angry:Det är bara ibland man får frågan om att uppdatera lösenoden i nyckelringen och de betyder att de flesta lösenord som man har sparat där är gamla :angry2:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stör mig lite på att MacWorld inte kan posta trådar här på forumet om exempelvis tredje betaversionen av iOS 15.3. Det är ju bra mycket intressantare än mycket av det andra för oss som tycker att det är hur kul som helst att iOS (och macOS osv) utvecklas. <_< 

 

?scode=mtistory2%26fname=https:%252F%252

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordbehandlingsprogrammet Sole Writer som jag hämtade från app store har försvunnit och går inte att uppdatera ... :angry2: Det är borta på min Mac  mini också... Det bästa med Sole writer var att jag kunde göra färgad bakgrund. Jag får ont i ögonen av att titta för länge på en vit skärm! 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Maria1 säger:

Ordbehandlingsprogrammet Sole Writer som jag hämtade från app store har försvunnit och går inte att uppdatera ... :angry2: Det är borta på min Mac  mini också... Det bästa med Sole writer var att jag kunde göra färgad bakgrund. Jag får ont i ögonen av att titta för länge på en vit skärm! 

/Maria

Den här kanske?

 

https://writersolo.com/#VB997~***~branch=-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
8 minuter sedan, Svolder säger:

Vädret. Jag avskyr vinter med emfas. Det räcker nu. Det är dags för Riksdagen att en gång för alla förbjuda vinter och alla temperaturer under tjugo plusgrader.

Det är ju Riksdagen som stiftar och upphäver lagar, så vi kan väl be dem upphäva tyngdlagen för att därmed lösa alla problem med övervikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Svolder säger:

Men tänk vad vi skulle spara för klimatet om vi inte behövde värma bostäder 

...och alla insparade miljarder går sedan till vård av reumatiker....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, iMarc säger:

Voilà….

Men .....bara ett klistermärke????

 

 

 

Grattis till fin telefon. Hoppas du blir nöjd med operatör och fotokvalité. Laddare och hörlurar finns i överskott, blir mycket skrot.

Ingen har däremot klagat på kablarnas livslängd (så det hörts till beslutsfattare). Ingen forskare har heller klarlagt vad vi gör med klistermärkena. Men de måste vara uppskattade då Apple inte gör något de inte tjänar pengar på. Kanske finns klubb för Apple fanboys dit vi kan skicka märkena, vad tror du?

sim-kortet? kanske e-sim!

Sven

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Nästa höst försvinner även det. :sorry:

230 miljoner x 5 gram = 1150 ton per år. Några container mindre blir det allt, miljön och aktieägarna gläds.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sefr säger:

Grattis till fin telefon. Hoppas du blir nöjd med operatör och fotokvalité. Laddare och hörlurar finns i överskott, blir mycket skrot.

Ingen har däremot klagat på kablarnas livslängd (så det hörts till beslutsfattare). Ingen forskare har heller klarlagt vad vi gör med klistermärkena. Men de måste vara uppskattade då Apple inte gör något de inte tjänar pengar på. Kanske finns klubb för Apple fanboys dit vi kan skicka märkena, vad tror du?

sim-kortet? kanske e-sim!

Sven

sätt klistermärken på bilen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, ronny säger:

sätt klistermärken på bilen

Dekaltrimma? image.jpeg.830a6b3522971e5ac16e4df5fc59fec9.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

Voilà….

Men ingen laddare, inga earpods och bara ett klistermärke????

 

Och operatören hade glömt skicka med simkortet

54E23140-36D5-4DD0-AB34-79B3C9F2696C.jpeg

Följer det med sladd?

 

min fru köpte begagnat från swappie- sladd medföljde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta klistermärket var dessutom tunnare. Med de andra telefonerna medföljde två rejäla klistermärken. Har dock sparat så jag har nog 8st. De där ska sitta på instrumentbrädan i bilen vidare insidan fönstret. 
 

earpods fick jag ju se att de låg i min SE2 kartong helt oanvända, kanon!

Nej operatören skrev: Men Gud hur kunde de ha skett ska genast skicka ett sim-kort. 
 

Men vilken telefon…bara ramen är imponerande och gigantiska kameror. Har aldrig haft en så gedigen iPhone. Och den är tung!  Märks tydligt vilken skillnad det är med en modell Pro. Den kommer inte att användas förrän skal, linsskydd och skärmskydd kommer, tror detta kommer imorgon. 
Att jag bytte telefon var enbart för kamerorna och det skilde 5000kr totalt mellan Tre och Halebop så valet var inte svårt. Ca 11600 total med abonnemanget. 
SE2 ska jag sälja får 2300kr för den på Phonehero. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, sefr säger:

Grattis till fin telefon. Hoppas du blir nöjd med operatör och fotokvalité. Laddare och hörlurar finns i överskott, blir mycket skrot.

Ingen har däremot klagat på kablarnas livslängd (så det hörts till beslutsfattare). Ingen forskare har heller klarlagt vad vi gör med klistermärkena. Men de måste vara uppskattade då Apple inte gör något de inte tjänar pengar på. Kanske finns klubb för Apple fanboys dit vi kan skicka märkena, vad tror du?

sim-kortet? kanske e-sim!

Sven

Funderar på om man kan kränga klistermärkena till @mikaellq och tjäna grova pengar :)

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...