Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

6 minuter sedan, iMarc säger:

gudars skymning å jag som avskyr Chrome. Finns det nån annan bra webbläsare?

Opera gillar jag, den har typ favoriter som startsida. Inbyggd annonsblockering.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Märkligt, när de släpper en uppdatering så borde ju en sån viktig sak som Safari vara buggfri. Nu får jag dras med Chrome-eländet. :superirriterad:

Vad är det som säger att det är en bugg och inte något lokalt fel för dig?

Det du beskriver ser det inte ut för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar inte att avinstallera en app längre genom att trycka på den, 3D-touch alternativen kommer bara fram. Spelar ingen roll hur hårt/lätt och hur länge jag trycker :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Vad är det som säger att det är en bugg och inte något lokalt fel för dig?

Det du beskriver ser det inte ut för mig

Det beror förmodligen på att vi har olika modeller. Vad skulle det vara för lokalt fel isåfall, har inget ändrat i Safari-inställningarna. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, iMarc säger:

Den höll inte länge. Han köpte då en dyr Volta som höll i 20 år

En volta på 20 år? Har du räknat med frigivning efter 2/3 av tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Det beror förmodligen på att vi har olika modeller. Vad skulle det vara för lokalt fel isåfall, har inget ändrat i Safari-inställningarna. 

Så du menar att man inte kan ha olika fel i sina enheter? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Funkar inte att avinstallera en app längre genom att trycka på den, 3D-touch alternativen kommer bara fram. Spelar ingen roll hur hårt/lätt och hur länge jag trycker :(

Varför postar du inte detta som en ny tråd istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag klagar

Så med andra ord vill du inte ha hjälp. Ok 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

En volta på 20 år? Har du räknat med frigivning efter 2/3 av tiden?

Tappade orken och suget för några år sedan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Vad skulle det vara för fel isåfall?

Det fel du klagade på nyss. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jo

Så starta en ny tråd då. Så att andra kan lätt hitta ifall dom också behöver hjälp. Annars drunknar det i denna tråd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Så starta en ny tråd då. Så att andra kan lätt hitta ifall dom också behöver hjälp. Annars drunknar det i denna tråd. 

Jag får göra det sen, för nu hittar inte telefonen mitt 5GHz Wifi längre heller. På min andra telefon funkar 5GHz. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, iMarc säger:
3 timmar sedan, iMarc säger:

Funkar inte att avinstallera en app längre genom att trycka på den, 3D-touch alternativen kommer bara fram. Spelar ingen roll hur hårt/lätt och hur länge jag trycker :(

Nytt i iOS 13:

För att radera en app måste man hålla fingret länge på appen, när 3D-touch alternativen försvunnit börjar appen skaka och man kan trycka på krysset för att avinstallera. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, iMarc säger:

Nytt i iOS 13:

För att radera en app måste man hålla fingret länge på appen, när 3D-touch alternativen försvunnit börjar appen skaka och man kan trycka på krysset för att avinstallera. 

Det gick att göra så innan 13 oxå. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Åtminstone på min lur är det en övning i frustration att få fram krysset. Det tar flera försök innan något händer. Det är nytt i iOS 13. Det funkade alltid snabbt och enkelt tidigare.

Flera försök att hålla fingret länge på skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen har blivit mycket känsligare i iOS 13. Är nästan så man inte behöver ha fingret mot glaset, irriterande när man i Expressens app scrollar i en artikel med inbäddade länkar som öppnas utan man knappt nuddat dem. Så var det inte innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Märkligt att inte Catalina har kommit på tal i denna tråd än.......??!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Stereotypen säger:

Märkligt att inte Catalina har kommit på tal i denna tråd än.......??!!

Det finns ju en särskild tråd för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag irriterar mig på att snart sagt varenda app på min Iphone också vill leka webbläsare när man klickar på en länk. Problemet är att den då allt som oftast efterfrågar inloggning. Vilket jag inte tänker trassla med! Nu senast öppnade jag en YouTube-länk i Instagram och när jag klickade på prenumerera så ville den först logga in på Google. Vilket jag redan har gjort i de webbläsare jag vill använda. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fick stänga av Telia Wifi-samtal, eländet segar ned telefonen, flera sekunders fördröjning på allting, det lilla hjulet står och snurrar i ett. Nu när det är avstängt fungerar allting som det ska. 
Pratade med en bekant, han sa att Telia är överlag en av de sämsta mobiloperatörerna nu, långsamt och dålig täckning och dyrt. 

Redigerad av iMarc
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Fick stänga av Telia Wifi-samtal, eländet segar ned telefonen, flera sekunders fördröjning på allting, det lilla hjulet står och snurrar i ett. Nu när det är avstängt fungerar allting som det ska. 
Pratade med en bekant, han sa att Telia är överlag en av de sämsta mobiloperatörerna nu, långsamt och dålig täckning och dyrt. 

Fy fan va du svamlar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...