Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Vad gäller punkt 3 kan man hoppa över det. Punkt 2 blir förstås snårigare, men programmet Bilder finns förstås, och det är bra (numera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

Vad gäller punkt 3 kan man hoppa över det.

Det var inget som jag la märke till att man kunde (för då hade jag stoppat eländet redan då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

<snip />

Att design,estetsika och funktioner ändras kan för tusan inte komma som någon överraskning.

 

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
6 minuter sedan, Svolder säger:

Jag vill klaga på att det kommer en kallfront. Jag vill varken ha kall, front, eller regn. Jag vill ha varmt och soligt väder fram till oktober. Det är väl för tusan inte för mycket begärt som kompensation för skitsommaren vi hade 2017?

Jag tycker det låter rimligt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
6 minuter sedan, Svolder säger:

 

Vaddå? Kommunen kan väl sänka landnivån!?! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
8 minuter sedan, Svolder säger:

Var går gränsen för att man kan anvisa institutionsboende till människor som helt uppenbart är så dumma i huvudet att de sannolikt inte kan ta hand om sig själva?

Hahaha! Gränsen är helt klart hårfin. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Svolder säger:

 

Och en del befinner sig på detta forum.....inte du naturligtvis  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Sista idioten är ännu inte född! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
sevensleeper

OK/Q8 få stå för dagens klagan. Man kan ingenstans se vilka stationer som har så kallat envägssläp bara att drygt 50 av alla deras stationer erbjuder det. Jag har testat att ringa en av stationerna här, men de svarar inte. SÅ DÅLIGT! :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Då har du/ni valt fel kläder.

Redigerad av Stereotypen
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Semmelman säger:

Ja jag var t o m tvungen att gå in i värmen å sätta mig på caféet för det var för "kallt" ute. :D

Jag tacklade problemet till stor del genom att ta på mig tofflor. :D 

 

1 minut sedan, Stereotypen säger:

Då har du/ni valt fel kläder.

Se ovan. Fast jag hade inte frusit förra sommaren vid samma temperatur. Då var det mer norm... ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
3 timmar sedan, Alix säger:

5A68613A-AEB1-4FDB-9110-245931195F55.thumb.jpeg.ddfd156191382ec8729926916b14be7d.jpeg

 

Ur App store/IOS. Det finns fan inga ”redaktörer” på Apple! Bara säljfolk! :byrakrat:

 

AB618419-E7DF-49D5-A90E-5331D86A290C.thumb.jpeg.4666c05863b90fc3ce83b138948bedb3.jpeg

 

D4131A9D-5AA9-43E4-974A-0F7AA32C8D12.thumb.jpeg.270a183aff4051c7921e86aaf3a80eba.jpeg

 

Samhället utvecklas således arbetsrollen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

 

Samhället utvecklas således arbetsrollen

Nej, det är bara ett marknadsföringsgrepp som ska ge sken av auktoritet. Det ska inge förtroende så att man köper. Icas reklamblad påstår sig varken ha redaktör eller redaktion. All heder åt Ica.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Nej, det är bara ett marknadsföringsgrepp som ska ge sken av auktoritet. Det ska inge förtroende så att man köper. Icas reklamblad påstår sig varken ha redaktör eller redaktion. All heder åt Ica.

 

Det är din tolkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store Editor

 

Citat

Are you passionate about apps? Do you have that unique sense of knowing the next hype within the app world before it breaks out? The App Store is seeking a talented, experienced and innovative team player to join their Stockholm team with a focus on the Nordic countries!

Academic Work is looking for an App store Editor for Apple.

As an App Store Editor you will constantly work with improving the discoverability of apps through useful and intuitive editorial features. Your mission is to pinpoint and highlight the most relevant and interesting apps for a diverse customer base within your region. You will also base editorial decisions on app testing, content partner input and previous industry experience, always keeping in line with global editorial policies

 

https://www.dagensanalys.se/2016/12/app-store-editor-nordics-apple-inc/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, lappen71 säger:

På vilket sätt tillför en jobbannons att Apple kallar jobbet redaktör? Det visste vi redan. De får väl juridiskt sett kalla det vad de vill, utom möjligtvis läkare, advokat eller annan skyddad titel.

Jag ska kanske förklara skillnaden mellan en marknadsföringsavdelning och en redaktion: Apple tjänar pengar direkt på att appar säljs via App Store. När Apple framhåller vissa appar gör de det i direkt vinstintresse. De vill sälja så mycket som möjligt. ”Redaktörerna” vinstmaximerar.

Om Macworld (som faktiskt har redaktörer och en redaktion) framhåller vissa appar har de inget direkt vinstintresse vad gäller just den appen eller de apparna (hoppas jag), däremot kan de tjäna pengar indirekt på annonsering och abonnemang.

Det är olyckligt för journalistikens oberoende och opartiskhet att vem som helst kallar sig redaktör. Särskilt de som enbart vinstmaximerar och inte alls ser till någon allmännytta eller allmänintresse.

Vi lär ju få väääääänta på en avdelning i App Store där Apple varnar för dåliga appar. I evighet. På den uppgiften har ingen ”redaktör” satts...

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att dikteringsfunktionen i IOS skriver in ”åtminstonde”* titt som tätt. Varför?

 

*Alltså: När man talar in ”åtminstone”.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, Alix säger:

På vilket sätt tillför en jobbannons att Apple kallar jobbet redaktör? Det visste vi redan. De får väl juridiskt sett kalla det vad de vill, utom möjligtvis läkare, advokat eller annan skyddad titel.

 

 

Precis så att posta i klagomuren ter sig småsint

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

 

Vi lär ju få väääääänta på en avdelning i App Store där Apple varnar för dåliga appar. I evighet. På den uppgiften har ingen ”redaktör” satts...

 

Subjektiv bedömning vad som är dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Precis så att posta i klagomuren ter sig småsint

Jaha.

 

19 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Subjektiv bedömning vad som är dåligt

Jaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det nya Bank ID-programmet stänger inte ned sig automatiskt som det gjorde innan. Jag kontaktade Finansiell ID-teknik som utvecklar programmet. De vägrade diskutera saken utan hänvisade till min bank som ska ge support. Den kunde i sin tur ingenting säga, eftersom den inte utvecklar programmet och ingenting vet. Så djävla dum ordning! :evilgrin:

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...