Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

8 minuter sedan, Alix säger:

Jag vill stänga av Facebook, men det gååååår inte!!! Gaaaaaaaah!!!! :irriteradtjej:

Inte? :fundersam: Antar då att restriktionen inte ligger på ett tekniskt plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, modEric säger:

Inte? :fundersam: Antar då att restriktionen inte ligger på ett tekniskt plan.

Nej. Det enda jag behöver är naturskyddsföreningens slutna grupp. Ett kontinuerligt medlemsmöte, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, modEric säger:

Måste vara gamla bilar... Vilken bil har inte automatiskt ljuset på så fort man slår på tändningen?

I princip alla moderna bilar......

På autoläget har de varselljus fram och baklyset släckt.  Hur dumt som helst!

Redigerad av Sandhamn1962
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

I princip alla moderna bilar......

På autolägert har de varselljus fram och baklyset släckt.  Hur dumt som helst!

Men det sparar ju ström och därmed fossila bränslen... :rolleyes: ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
Postad (redigerade)
23 minuter sedan, Alix säger:

Men det sparar ju ström och därmed fossila bränslen... :rolleyes: ;) 

Det har du ju rätt i. De sparar nog flera milliwatt om dagen! :fane:

Redigerad av Sandhamn1962
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns få saker som är så irriterande som när man är och handlar, och man ser diverse varor ligger på helt galna platser... Dvs när folk  2-beningar bara lägger ifrån sig en vara på en helt random plats när de inte orkar gå tillbaka med den. Finns inte ett enda hushåll (2+ pers) där man skulle komma undan med det beteendet, t ex att ställa en schampooflaska bakom TV'n, eller lägga smutstvätten direkt i kylskåpet.

Redigerad av modEric
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, modEric säger:

Finns få saker som är så irriterande som när man är och handlar, och man ser diverse varor ligger på helt galna platser... Dvs när folk  2-beningar bara lägger igrån sig en vara de inte orkar gå tillbaka med den. Finns inte ett enda hushåll (2+ pers) där man skulle komma undan med det beteendet, t ex att ställa en schampooflaska bakom TV'n, eller lägga smutstvätten direkt i kylskåpet.

På B&W i Arninge hittade jag en gång gammal köttfärs bland handdukarna... Ett symtom på ett materialistiskt och sjukt samhälle...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

På B&W i Arninge hittade jag en gång gammal köttfärs bland handdukarna... Ett symtom på ett materialistiskt och sjukt samhälle...

F f a ett sjukt beteende. Finns inget normalt med det. Och just färskvaror som det är så viktigt att ha rätt förvaring på med. “Utvecklingsstrört”... Kommer inte på ngt bättre ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, modEric säger:

F f a ett sjukt beteende. Finns inget normalt med det. Och just färskvaror som det är så viktigt att ha rätt förvaring på med. “Utvecklingsstrört”... Kommer inte på ngt bättre ord.

Beteendet är sakligt sett ”rationellt”. Man ångrar sig eller har upptäckt vad snorungen har stoppat ned i kundvagnen. Varför då bemöda sig att gå tillbaka 100* meter? ”Vad fan får jag?”, som Leif Östling uttryckte det... :rolleyes: 

 

 

*De avstånden är det på B&W i Arninge... De hade en egen sparvkoloni bland molnen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Idıo†j@√|aGooglepuckoj*√la® :chockadskeptisk:

 

Det kom en mail från Google imperiet om “Improvment to our Privacy Policy and Provacy Controls”. WTF? Jag har inget hos dem längre. Det skickades till en mailadress som inte är en Googleadress (eftersom jag inte har något konto där längre, duh) - så jag antar att det är ngn gammal recoverymail. Följde länken i mailet och tänkte att jag kunde ju logga in med den då kanske och se vad dem vbille - f f a kolla varför mitt konto fortf verkar finnas kvar. :armskeptisk:

 

Men jag kom bara så lång som att de kunde verifiera min icke-Googlemail... och när jag letade efter alternativ att kontaka dem, så kan man bara göra det genom att skapa  ett nytt konto. Men för i h****te. Vad är det för j**la puckoverksamhet de har. Vilket företag har inte en mailadress man kan kontakta dem på, oavsett ärende.

 

På en av alla “hjälpsidor” (läs; ingen hjälp alls) så fanns ett feedbackformulär som jag fyllde i till slut, så får man se om de är vuxna nog att svara på det meddelande jag lämnade där ...inkl den mailadressen de skickade mail till.

 

Retardos. idiot.gif.118a18eeac84038e676d79c57710041e.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, modEric säger:

Idıo†j@√|aGooglepuckoj*√la® :chockadskeptisk:

 

Det kom en mail från Google imperiet om “Improvment to our Privacy Policy and Provacy Controls”. WTF? Jag har inget hos dem längre. Det skickades till en mailadress som inte är en Googleadress (eftersom jag inte har något konto där längre, duh) - så jag antar att det är ngn gammal recoverymail. Följde länken i mailet och tänkte att jag kunde ju logga in med den då kanske och se vad dem vbille - f f a kolla varför mitt konto fortf verkar finnas kvar. :armskeptisk:

 

Men jag kom bara så lång som att de kunde verifiera min icke-Googlemail... och när jag letade efter alternativ att kontaka dem, så kan man bara göra det genom att skapa  ett nytt konto. Men för i h****te. Vad är det för j**la puckoverksamhet de har. Vilket företag har inte en mailadress man kan kontakta dem på, oavsett ärende.

 

På en av alla “hjälpsidor” (läs; ingen hjälp alls) så fanns ett feedbackformulär som jag fyllde i till slut, så får man se om de är vuxna nog att svara på det meddelande jag lämnade där ...inkl den mailadressen de skickade mail till.

 

Retardos. idiot.gif.118a18eeac84038e676d79c57710041e.gif

Jag har fått elva mejl för lika många konton! :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Jag har fått elva mejl för lika många konton! :D 

Har du 11 konton? :blink: Det låter på gränsen till schizofrent. :D Jag hade 2 en gång i tiden - ett privat och ett kopplad till en verksamhet. Jaja, men du fick ju mailen för att du har konton... dvs de gjorde rätt.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, modEric säger:

Har du 11 konton? :blink: Det låter på gränsen till schizofrent. :D Jag hade 2 en gång i tiden - ett privat och ett kopplad till en verksamhet. Jaja, men du fick ju mailen för att du har konton... dvs de gjorde rätt.

Jaaa, många sajter måste man ange epost och förr tänkte jag att man av säkerhetsskäl kan ha olika epostadresser och i kontot ange samma återställningsadress i stället... Men jag orkade inte hålla reda på dem. Nu har jag blivit påmind och kan ta bort de flesta. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar att uppgradera från Mavericks till El Capitan (vilket är det sista OS jag j´kan köra på iMacen i fritidshuset).

 

1. Apple har ändrat vad den gröna runda knappen överst i fönstren betyder. Jag vill INTE att ett program ska ta över Macen.

2. iPhoto försvann. Jag kan inte ladda ner en version som funkar, eftersom jag inte gjort det för flera år sedan.

3. Under installationen uppmanades jag att mata in lösenordet till mitt Apple-ID. Sedan kom det ett meddelande om att iMessage och FaceTime var igång på min Mac. Vad i h-e!!!!!

 

!"#€%&/ Apple! Ge fan i att mixtra med saker jag INTE bett om! :superirriterad: :utskallning::byrakrat: 

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Telly82 säger:

Jag testar att uppgradera från Mavericks till El Capitan (vilket är det sista OS jag j´kan köra på iMacen i fritidshuset).

 

1. Apple har ändrat vad den gröna runda knappen överst i fönstren betyder. Jag vill INTE att ett program ska ta över Macen.

2. iPhoto försvann. Jag kan inte ladda ner en version som funkar, eftersom jag inte gjort det för flera år sedan.

3. Under installationen uppmanades jag att mata in lösenordet till mitt Apple-ID. Sedan kom det ett meddelande om att iMessage och FaceTime var igång på min Mac. Vad i h-e!!!!!

 

!"#€%&/ Apple! Ge fan i att mixtra med saker jag INTE bett om! :superirriterad: :utskallning::byrakrat: 

I alla fall vad gäller punkt 1 finns det en lösning, så här i efterhand: Håll nere alt-knappen när du trycker så ändras det från helskärm till fylla ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

I alla fall vad gäller punkt 1 finns det en lösning, så här i efterhand: Håll nere alt-knappen när du trycker så ändras det från helskärm till fylla ut.

Hur många gånger tror du jag kommer att glömma det? Vanans makt är stor.

 

Angående tre så måste man gå in på två olika program och stänga av skiten.

 

4. Menyer och fönster är halvgenomskinliga så bakgrundsbilden lyser igenom och ger sjuka färger och sämre kontrast. Man måste gå in i "Hjälpmedel" för att slå av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Hur många gånger tror du jag kommer att glömma det? Vanans makt är stor. ...

Det var så lite så. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det var så lite så. :) 

Jag glömde skriva "Tack för tipset". :blushing: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Jag glömde skriva "Tack för tipset". :blushing: 

Jag förstår det, detta är ju klagomuren! :D :kramis: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
36 minuter sedan, Telly82 säger:

 

4. Menyer och fönster är halvgenomskinliga så bakgrundsbilden lyser igenom och ger sjuka färger och sämre kontrast. Man måste gå in i "Hjälpmedel" för att slå av.

Den buggen snodde Apple från Windows ungefär Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Den buggen snodde Apple från Windows ungefär Vista

Har för mig det var lättare att hitta var man slog av eländet i tidigare versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
32 minuter sedan, Telly82 säger:

Har för mig det var lättare att hitta var man slog av eländet i tidigare versioner.

Sätt en remsa silvertejp över menyraden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ändra inställning. Om man accepterar det istf att kämpa emot så vänjer man sig mycket fortare och kan lägga sin energi på nåt man vill lägga sin energi på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Semmelman säger:

Eller ändra inställning. 

Det är precis det som Apple gjort. De har ändrat de inställningar jag hade innan uppdateringen. :superirriterad: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

12 timmar sedan, Telly82 säger:

Jag testar att uppgradera från Mavericks till El Capitan (vilket är det sista OS jag j´kan köra på iMacen i fritidshuset).

 

1. Apple har ändrat vad den gröna runda knappen överst i fönstren betyder. Jag vill INTE att ett program ska ta över Macen.

2. iPhoto försvann. Jag kan inte ladda ner en version som funkar, eftersom jag inte gjort det för flera år sedan.

3. Under installationen uppmanades jag att mata in lösenordet till mitt Apple-ID. Sedan kom det ett meddelande om att iMessage och FaceTime var igång på min Mac. Vad i h-e!!!!!

 

!"#€%&/ Apple! Ge fan i att mixtra med saker jag INTE bett om! :superirriterad: :utskallning::byrakrat: 

Ja, verkligen. Vad i he|√***... Tur att man inte hoppat dit upp än. Jag hade nog inte hanterat det där på ett bra sätt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...