Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klagomuren


Semmelman
 Share

Rekommendera Poster

Ska vi bilda parti? Håller helt med! :lol:

 

Jo, tänk om vi alla levde i 300 år, men med oförändrad längd på barndom och ålderdom.

Det vore fantastiskt, tycker jag.

 

Fotografen Jens Assur tyckte ju i nån intervju att vi borde leva 400 år, inte 80.

Då skulle vi fatta helt andra beslut. Det kortsiktiga skulle värderas mycket lägre än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är sur på skattemyndigheten för dess förbenade tillkrånglande av regler när man vill starta eget...och termerna som används... :wacko:

 

Göran Persson och sitt hedersplakat...jaja, vi ska nog vara glada för att det inte var Bosse Ringholm som fick det.

 

Mitt favoritcitat denna vecka av just Bo Ringholm : "Utbildning är överskattat". Läst mellan raderna betyder det : du behöver inte plugga för att få ett välbetalt jobb, se på mig som exempel! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att vår tid är utmätt och att den tiden är skandalöst snålt tilltagen!

 

I snitt har man 70-80 år på sig innan man slocknar ut i evigheten. Jag har bränt halva min tidstillgång redan och jag vill vara med i minst 300 år till.

 

Jag vet inte om någon motionerat i denna fråga i parlamentet, men jag kommer i alla fall att rösta på det parti som vill reformera bort den utmätta tiden för oss medborgare. Kräver det en skattehöjning så ställer jag upp utan att blinka.

 

Ropen skalla - mera liv åt alla!

http://www.idg.se/ArticlePages/200502/10/2...G.se799.dbp.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg
Jag retar mig på att folk sväljer allt sit som media matar dem med, varför tänker inte folk  lägre för sig själva och ifrågasätter saker och ting.

 

Hatar även radiokaneler som blivit utrymme för rklam och radiopratare med mundiaré, vad hände med musiken egentligen?

 

Vadå bästa blandningen av ya och gamla låtar? Hur f-n ska någon kunna veta vad jag tycker är bäst av det nya (inget) och det gamla (en o annan)

Bra, nu slapp jag skriva vad jag tyckte :lol:

 

....medn varför kommer inte min Shuffle!?!??! Hoppas den kommer idag... :evilgrin:

Redigerad av anton26
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill rätta mig själv : Det var Leif Pagrozgy som ska ha credit för citatet men läst mellan raderna stämmer fortfarande... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, intressant, men om alla fabriker är automatiserade, och vi alla skall jobba med information, känns det meningsfullt att skyffla runt all information egentligen? Har information ett egenvärde? Jag bor hellre i en liten stuga och går ut och fiskar än bidrar till denna imaginära IT-världs-informations-bubbla känns det som…

 

Och i den stugan vill jag jättegärna bli 200 år gammal innan jag lägger benen i vädret.

 

Alltså så ni förstår mig rätt, information om något reelt är naturligtvis bra, men information om information eller om sagor el vad ni vill känns mindre intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tänk om vi alla levde i 300 år, men med oförändrad längd på barndom och ålderdom.

Det vore fantastiskt, tycker jag.

 

Fotografen Jens Assur tyckte ju i nån intervju att vi borde leva 400 år, inte 80.

Då skulle vi fatta helt andra beslut. Det kortsiktiga skulle värderas mycket lägre än idag.

Med tanke på att vi lever 70 år eller så, så tar ingen ens hänsyn till det..... är det inte lönsamt innom tre år lägger vi ned..... Vem tänker på det arv vi fått av föräldrarna och vad vi ger vidare till våra barn? Det perspektivet räcker för en försiktigare livshållning!!!!!! :angry:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt att allt är så kortsiktigt idag!

 

 

Jag vill klaga på att Ericsson gör massa folk arbetslösa, inte snällt… hoppas de inte gör det för att flytta jobben utomlands.

 

Jaha, nu säger dom att de anställt utomlands, och avskedat inomlands… :tummened:

Redigerad av Jochum
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill klaga på att apple är så söliga på att skicka min dator!!!!!!!!!!!!1111 :angry::angry::angry::angry::evilgrin::evilgrin::evilgrin::evilgrin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill klaga på att det inte kommer någon ny iPod mini idag. För som det verkar nu så kommer det ingen. Baah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge har du väntat då?

Beställde den 25/1 fick bekräftelse 27/1 på att dem fått pengarna (lån i detta fallet) den skulle skickats on eller before 22/2

 

Det är en powerbook 12" 100GB superdrive

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde snart få ränta på pengarna tycker jag!

nja jag köpte datorn på lån, mem tur är så har jag inte betalat några pengar till lånet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan vara en av forumets bättre trådar. Mysko att jag inte har kommit på den själv som inte gör annat än går och stör mig på folk hela dagarna.

 

-Halv- eller helfeta personer (och alla andra) som ligger i soffan och gnäller om att de måste börja motionera och äta mer nyttigt och som...sen fortsätter att vältra sig i soffan med chips och läsk. Sluta gnäll och rör på er för fan!!! Eller sluta gnäll iaf och fortsätt äta om ni nu vill det...

 

-Folk med cykelhjälm ser löjliga ut, särskilt om hjälmen är gul och av frigolit(?). Inga namn nämnda!!

 

-Människor är så otroligt känsliga. Skärp er och ta inte allt som en personlig förolämpning, ordet kränkt har ju helt tappat sin betydelse!!

 

Gymmet är en plats för irritation.

-Den äckliga gubben som absolut måste "springa" (nåja!) en halvtimme innan han börjar träna. Tröjan är ju genomblöt av svett när han försöker trycka sig in i maskinerna sen. Läs skyltarna och torka åtminstone upp efter dig gubbjävel!!!!!

 

-Folk som sitter och sover (eller vad de nu gör) när de tränar. Flytta på er så att vi som vill träna kan använda grejerna istället.

 

-Kassörskan på konsum hostar oavbrutet, är kroniskt sur och så extremt ful att jag överväger att springa ut med varorna utan att betala. Jag är beredd att ta mitt straff...

 

-Könsroller. "Ser jag ut som nån jävla cykelreperatör eller?? Laga själv eller lämna in cykeln!!"

 

-Alla hjärtans dag!! (eller skriver man det allahjärtansdag?) Fattar inte varför jag varje år köper kort och skickar trots att jag mår illa av alla hjärtan och sötsliskiga texter... jag är en idiot!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, en till som verkligen fattat vad denna tråd handlar om! Snacka om att släppa loss fördämningar!

 

Men, skicka kort på alla hjärtans dag?! Bor din tjej utomlands eller? Inte konstigt att du är som en tryckkokare på väg att explodera då! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Jag är förbannad på min hundvalp just nu som i ett obevakat ögonblick förstört fjärren till 32000kronors TV'n så nu måste jag skaffa en ny fjärr till den hur får man tag på sådana??

 

Förstörde också kabeln till en av högtalarna i hembiosystemet så det blir till att handla det också arg som hulken är jag nu!!

 

:evilgrin:ssmiley64.gif

 

angryhulk0bh.jpg

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt, en till som verkligen fattat vad denna tråd handlar om! Snacka om att släppa loss fördämningar!

 

Men, skicka kort på alla hjärtans dag?! Bor din tjej utomlands eller? Inte konstigt att du är som en tryckkokare på väg att explodera då! :lol:

Haha... jag är nog syrlig i vanliga fall. Däremot brukar jag vara försiktig med att uttrycka det i skrift eftersom det så lätt misstolkas.

 

Nja, hon bor i karlstad (det är väl ganska nära utomlands iofs) hos sina föräldrar sen några månader tillbaka. Det är både bra och dåligt.

+Det ständiga "måste hitta på aktiviteter och försöka spela romantisk" varje helg har försvunnit. (Det hade iofs redan spruckit sedan länge ändå. :vissla: )

-Hon bor hos sina föräldrar...*no more comments*:pinch: Jag är för gammal för sånt där smygande...

-Ett himla ringande hela kvällarna. Noll koll på om det är bra på tvn. Tur att skid-vm går mitt på dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angryhulk0bh.jpg

Klistra fast den där bilden på fjärrkontrollen så ska du se att valpen slutar tugga på den. ;)

Och kanske slutar skita oxå… :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill klaga på att jag har för lite maccar och de jag har är för gamla! :evilgrin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...