Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Color Classic


Tarok

Rekommendera Poster

Köpte en Color Classic men blev blåst när jag startar den så går den igång men bara halva startljudet hörs sen lägger den av har kollat moderkortet och det verkar okej, fattar inte vad som är fel för vad jag vet sen gammalt så måste det väl vara moderkortet det är något fel på och då kan jag väl troligtvis känna mig blåst, eller vet någon om någon som är grön djävlig på att fixa gamla Mac Datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en Color Classic men blev blåst när jag startar den så går den igång men bara halva startljudet hörs sen lägger den av har kollat moderkortet och det verkar okej, fattar inte vad som är fel för vad jag vet sen gammalt så måste det väl vara moderkortet det är något fel på och då kan jag väl troligtvis känna mig blåst, eller vet någon om någon som är grön djävlig på att fixa gamla Mac Datorer.

Batteriet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vart får man tag i ett sådant batteri Claes Olsson, vad jag minns så behövdes det inget batteri i Plusen det var bara klockan som inte kom ihåg tiden och kanske lite till men den startade ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart får man tag i ett sådant batteri Claes Olsson, vad jag minns så behövdes det inget batteri i Plusen det var bara klockan som inte kom ihåg tiden och kanske lite till men den startade ändå.

Här. Fast det borde gå att hitta i Sverige också. Vet inte om batteriet behövs till något annat än klockan.

Min gamla LC var omöjlig att starta utan ett fungerande batteri minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var mycket strul med min gamla Performa 630 utan ett fungerande batteri. Så du kan ju testa och se om det hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg oftast ut så här

 

post-113-023218900 1346572487_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni bryr er, nytt batteri har jag köpt hjälpte inte, håller man ner startknappen på tangentbordet länge så blir skärmen grön har skiftat plats på minnena hjälper inte, det som oroar mig mest är att det borde komma upp en grå skärm med en ledsen Mac om det inte är ett stort problem och nu verkar det som om det är ett stort problem, är det faktiskt så att man skulle kunna ta ett moderkort från en annan Mac modell och bara ersätta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...