Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dummies for installation av My Passport WD på mac book pro

solveig

Recommended Posts

Kan någon ge mig en dummie på vad det ar jag ska installera for att få min my passport wd att funka på min mac book pro? (Jag anvander mig av Mac OS X version 10.7.4.) Har en annan my passport och installerade den med hjalp av manualen man kan få online. Men det var ett tag sedan och minns inte hur man gjorde, men nu kan jag inte få det att funka igen. Har laddat ned smartware. Och øppnar jag smartware så kan den kategorisera min mac, men jag kan inte spara filer på den. Ska anvanda den som externt minne, och inte som back upp. Hjalp, någon....? :)

Guest anonymacy

Har du någon information på den eller är den helt tom?

Du ska formatera den mha skivverktyg till Mac OS Extended (journalförd) inte skift-känslig

OBS! Då försvinner ev. data du har på disken!!

Du kommer dock inte kunna använda disken med Windows-baserade system med detta val. Behöver du kunna föra över data mellan Mac och icke-Mac-miljö är FAT bästa valet...

Sannolikt finns det även en inbyggd skivavbild som man kan låta vara kvar eller ta bort om man vill ha tillgång till hela diskutrymmet eller bara gillar att pilla lite. Ska se om jag kan hitta någon bra guide...

Nej den ar helt ny så jag har inget sparat på den.

Hm ok..tack, får forsoka snoka upp Mac OS Extended.

Laste i en annan tråd att man skulle något med ExFAT och byta namn på den. DET kan jag gora nar jag ar inne på WD Drive Utilities -> Radera disk. Men det låter bara fel med att radera. Har last om flera som inte ens får den synlig i finder eller på skrivbord, så det kanns fel...eller? Ar jag på ratt vag?

Hmmm det kanske inte ar så fel med att radera, hittade det har:

"Click Erase to begin drive format. A hard drive icon with the name you assignedwill appear on the desktop after the formatting process is completed. Your newlyformatted drive is now ready to use.”

Så...ar det det jag ska? :)

Har du någon information på den eller är den helt tom?

Du ska formatera den mha skivverktyg till Mac OS Extended (journalförd) inte skift-känslig

OBS! Då försvinner ev. data du har på disken!!

Du kommer dock inte kunna använda disken med Windows-baserade system med detta val. Behöver du kunna föra över data mellan Mac och icke-Mac-miljö är FAT bästa valet...

Sannolikt finns det även en inbyggd skivavbild som man kan låta vara kvar eller ta bort om man vill ha tillgång till hela diskutrymmet eller bara gillar att pilla lite. Ska se om jag kan hitta någon bra guide...

Bytte språk på min mac så att den stod på svenska..hehe...och så forstår jag plotsligt mera av det som det har skrivits om. Nu funkar allt! Hurra, tack for hjalpen!!!

Guest anonymacy

Bytte språk på min mac så att den stod på svenska..hehe...och så forstår jag plotsligt mera av det som det har skrivits om. Nu funkar allt! Hurra, tack for hjalpen!!!

Bra bra! Förlåt om jag var otydlig. Skivverktyg är alltså ett program :-)

Du ska partitionera med valet "Mac OS Extended, journalförd", kontrollera även att "GUID-partitionstabell" är förkryssat under alternativ.

Förmodligen är det redan det du har gjort, bra att det löste sig!!1

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...