Mikaela_16 Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 Har bytt e-post och därmed också Apple-ID. Inga problem så långt. När jag idag uppdaterade min Iphone, börjar den "ropa" att Bilderna i iCloud kontot inte kan öppnas. Går in iPhonens iCloudinställning och mycket riktigt ligger den gamla e-posten där. Klickar ändra, men fältet för Apple-ID är gråmarkerat. Hur ändrar jag det? Har lyckats på datorn och på App Store i iPhonen, men nu har jag kört fast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatianatemm Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 samma hände mig igår utan att jag har ändrat mitt apple-id. Hjälp, någon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
macsailor Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Tydligen samma sak här, dvs "fältet för Apple-ID är gråmarkerat". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elgar Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Har bytt e-post och därmed också Apple-ID. Inga problem så långt. När jag idag uppdaterade min Iphone, börjar den "ropa" att Bilderna i iCloud kontot inte kan öppnas. Går in iPhonens iCloudinställning och mycket riktigt ligger den gamla e-posten där. Klickar ändra, men fältet för Apple-ID är gråmarkerat. Hur ändrar jag det? Har lyckats på datorn och på App Store i iPhonen, men nu har jag kört fast. Hej! Lösningen är att radera det gamla iCloud kontot först, och sedan lägga till det nya! Gå till "inställningar - iCloud" Rulla längst ner på sidan (den med alla val: e-post, kontakter, kalendrar mm.) och tryck "Radera konto". Lägg sedan till kontot igen, med de nya uppgifterna. Varför man måste radera först vet jag inte, men det funkade kanon för mig! /Elgar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Man kan bara ha ett iCloud-konto aktiverat åt gången i iPhone, och ändrar man e-posten så räknas det som ett nytt konto (eftersom detta då får nytt Apple ID). Därför behöver man radera det gamla i iPhone för att kunna lägga till ett nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DexterTheCat Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Hijackar tråden och säger tack! Har letar i allt för många timmar hur det funkar med iCloud vs Apple-id. Blev positivt överraskad när allt fanns kvar efter jag ändrat mailadress! Det ska vi fira med en Pepsi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Ändrar man namnet på Apple ID, så ändrar man bara namnet på det - man tar inte bort iCloud på servern för att man ändrar namnet. Därför finns allt kvar. Tar man bort det gamla namnet i telefonen så är det samma sak som att logga ur det, och lägger man till det nya namnet så kopplar man upp sig igen mot det. Inget försvinner, utan det laddas in igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
louisenordahl Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Hej, Har läst igenom alla inlägg här. Men jag har sedan ett tag tillbaka också ändrat min epost. Har inte förstått mig på hur man får bort den gamla från iCloud. Jag visste inte att man skulle radera kontot innan man gjorde något. Finns det något jag kan göra åt det nu? /Louise Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.