Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag tar bort startobjekt men det startar ändå.


DruttenSE

Rekommendera Poster

Hej

Jag har ett program som jag stänger av och har kollat i så att den inte finns i autostart listan på mitt konto men när jag startar om datorn så dyker ändå upp.

Var sitter det någonstans så att man kan stänga av de.

 

När vi är inne på att stänga av, så har jag fått ikonen för att mata ut dvd skivor i menyraden, hur får man bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har ett program som jag stänger av och har kollat i så att den inte finns i autostart listan på mitt konto men när jag startar om datorn så dyker ändå upp.

Var sitter det någonstans så att man kan stänga av de.

Har du Lion eller Mountain Lion? Då återstartas de program du hade igång när Macen stängdes av. Oerhört irriterande. Ska visst gå att stänga av, men jag minns inte hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man loggar ur Macen med Mountain Lion eller Lion så finns det ett alternativ i utloggningsrutan om återställning av fönster och den ska man ha utbockad, för annars öppnas programmet med dessa fönster igen vid inloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

annars kan man även avsluta programmet innan man stänger av datorn så öppnas det inte igen.

 

 

 

angående startobjekt....jag är lite osäker men det kanske eventuellt går att ställa in startobjekt som admin (som då slår igenom på alla användares konton)!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående startobjekt....jag är lite osäker men det kanske eventuellt går att ställa in startobjekt som admin (som då slår igenom på alla användares konton)!?

 

Som administratör kan man administrera startobjekten för varje användare, det görs under Startmeny - Användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...